Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

SVP Route beoordeling sept. 2006

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
wimredman
Amerika-ontdekker

SVP Route beoordeling sept. 2006

Bericht door wimredman »

Hallo allemaal. Wij gaan 6 september 2006 4 weken naar west Amerika en hebben een route in onze gedachten.
Ik zal onze route hier plaatsen en graag horen wij dan, van diegene die ervaring ermee hebben (wij niet) of we een beetje een goede en normale route hebben uitgestippeld. Bedankt allemaal vast voor de reakties.
Groetjes Esther en Wim uit Enschede. 8) :lol: 8)

dag 1 Amsterdam-LA (overnachting LAX)
dag 2 LA shoppen (koelbox wegenkaart enz.)
dag 3 LA universal studio's
dag 4 LA - San Diego
dag 5 San Diego (sea world)
dag 6 San Diego
dag 7 San Diego - Palm Springs
dag 8 Palm Springs - Phoenix
dag 9 Phoenix - Grand Canyon
dag 10 Grand Canyon
dag 11 Grand Canyon - Monument Valley
dag 12 Monument Valley - Lake Powel
dag 13 Lake Powel - Bryce Canyon
dag 14 Bryce Canyon - Zion NP
dag 15 Zion NP - Las Vegas
dag 16 Las Vegas
dag 17 Las Vegas - Death Valley
dag 18 Death Valley - Yosemite NP
dag 19 Yosemite NP
dag 20 Yosemite NP - San Francisco
dag 21 San Francisco
dag 22 San Francisco
dag 23 tm dag 28 vrij om langzaam terug te rijden van SF naar Los Angeles (kust route) met uiteraard overnachtingen onderweg daar waar het mooi is.
dag 29 LA - Amsterdam
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: SVP ROUTE BEOORDELING sept. 2006

Bericht door SpaceAce »

wimredman schreef:dag 23 tm dag 28 vrij om langzaam terug te rijden van SF naar Los Angeles (kust route) met uiteraard overnachtingen onderweg daar waar het mooi is.
Ik ben er helemaal mee eens dat je relaxt over de kustweg wilt doen, maar 5 overnachtingen langs de kustweg is ook wel weer erg veel :lol:

Ik zou er twee of drie plannen. In ieder geval, zie onderstaand Afbeelding voor eventuele leuke tussenstops en bezienswaardigheden: Ik weet niet in hoeverre je van pretparken houdt, maar ik mis de twee pretparken van Disney (Disneyland & Disney California Adventure) en als je echt van pretparken houdt, zijn deze twee pretparken misschien ook leuk om te bezoeken: Knott's Berry Farm & Six Flags Magic Mountain.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Marijtje
Amerikafan

Bericht door Marijtje »

In de planning zoals die nu is, hebben jullie ook niet heel veel tijd ingepland voor de nationale parken, dus die extra nachtjes die je kunt winnen aan de kust (zoals SpaceAce terecht zegt) zou ik in Zion en/of Bryce besteden.

Voor de rest, leuke route!

groetjes, Marije
2003: SF - Yosemite - Las Vegas - Bryce - Zion - Canyon the Chelly - San Diego - LA - Highway 1
2004: Alberta - British Columbia (C) & NY + St Louis
2005: Philadelphia + Boston
2006: SF - Seattle - Glacier - Yellowstone - Arches - Bryce - Las Vegas
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: SVP Route beoordeling sept. 2006

Bericht door Rob »

wimredman schreef:dag 1 Amsterdam-LA (overnachting LAX)
dag 2 LA shoppen (koelbox wegenkaart enz.)
dag 3 LA universal studio's
dag 4 LA - San Diego
dag 5 San Diego (sea world)
dag 6 San Diego
dag 7 San Diego - Palm Springs Joshua Tree NP
dag 8 Palm Springs - Phoenix niks te beleven beter de route via Prescott rijden en een overnachting in Sedona
dag 9 Phoenix - Grand Canyon
dag 10 Grand Canyon
dag 11 Grand Canyon - Monument Valley
dag 12 Monument Valley - Lake Powel Antelope Canyon
dag 13 Lake Powel - Bryce Canyon
dag 14 Bryce Canyon - Zion NP
dag 15 Zion NP - Valley of Fire State Park - Las Vegas
dag 16 Las Vegas
dag 17 Las Vegas - Death Valley
dag 18 Death Valley - Yosemite NP
dag 19 Yosemite NP
dag 20 Yosemite NP - San Francisco
dag 21 San Francisco
dag 22 San Francisco
dag 23 tm dag 28 vrij om langzaam terug te rijden van SF naar Los Angeles (kust route) met uiteraard overnachtingen onderweg daar waar het mooi is.
dag 29 LA - Amsterdam
wimredman
Amerika-ontdekker

Re: SVP ROUTE BEOORDELING sept. 2006

Bericht door wimredman »

Bedankt voor de snelle reaktie en de suggesties.
Zal er zeker naar kijken..

Groeten
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Ik zou ook sowieso in Zion en in Bryce een hele dag doorbrengen. Dus inderdaad 2 dagen van de kustroute afhalen.
En als je dan nóg een dag over hebt zou ik die besteden als extra dag in Yosemite. Dat is zo'n mooi park!!!
2 dagen kustroute lijkt mij genoeg.

Succes verder.

Groetjes van Marloes
tiggerific
Amerika-ontdekker

Bericht door tiggerific »

Wat ga je de tweede dag in San Diego doen? Van LA naar San Diego rijden is een kort stukje dus ook die dag heb je nog voor een groot deel in San Diego te besteden. Ik zou deze dag inruilen voor of een nationaal park of een dagje Disney in LA :D
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Phoenix niks te beleven ben ik het niet mee eens,is best leuke stad,en als je via de Apache trail vanaf Phoenix naar de Grand Canyon rijdt is het een erg mooie route.
Onderweg kan je dan nog langs Montezuma's castle en Sedona.
wimredman
Amerika-ontdekker

Bericht door wimredman »

lelie schreef:Ik zou ook sowieso in Zion en in Bryce een hele dag doorbrengen. Dus inderdaad 2 dagen van de kustroute afhalen.
En als je dan nóg een dag over hebt zou ik die besteden als extra dag in Yosemite. Dat is zo'n mooi park!!!
2 dagen kustroute lijkt mij genoeg.

Succes verder.

Groetjes van Marloes
Na het lezen van al jullie reakties blijven we nu inderdaad een dag langer in Bryce. Als Yosemite ons heel goed bevalt blijven we daar gewoon langer we hebben niets besproken in San Francisco... dus dat kan wel.

Bedankt voor je reaktie..
Groeten Esther en Wim
wimredman
Amerika-ontdekker

Bericht door wimredman »

tiggerific schreef:Wat ga je de tweede dag in San Diego doen? Van LA naar San Diego rijden is een kort stukje dus ook die dag heb je nog voor een groot deel in San Diego te besteden. Ik zou deze dag inruilen voor of een nationaal park of een dagje Disney in LA :D
Als we zin hebben naar San Diego Zoo!!
Maar dat zien we daar wel. We willen ook weer niet te veel plannen.
Bedankt in ieder geval
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Wim en Esther,

Mijn eerste gedachte was ook: schrap een dag van San Diego. LA-SD is maar twee uurtjes rijden, dus heb je nog de hele dag voor evt. de zoo en sightseeing.

Verder zou ik heel hard door Palm Springs rijden en het Joshua Tree NP bezoeken. Evt. overnachten in Blythe en de volgende dag verder via Prescott en Sedona richting Grand Canyon.

Verder vind ik het moeilijk te adviseren want ik heb geen idee of je al overnachtingen hebt vastgelegd, of je via motels gaat of gaat camperen. E.e.a. maakt wel degelijk verschil met de planning.

Wel kan ik zeggen dat je in vier weken ruimschoots de tijd hebt om het door jouw geplande rondje op een mooie en goede manier te maken. Eventueel zou Moab (Arches NP en Canyonlands NP) hier ook nog heel goed inpassen.

Verder zou ik eens kijken in dit topic waar genoeg voorbeelden staan van routes die met jouw wensen overeenkomen. Tevens heb je dan een idee over reistijden en afstanden.

Succes met jullie planning.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
wimredman
Amerika-ontdekker

Bericht door wimredman »

hekkie schreef:Hoi Wim en Esther,

Mijn eerste gedachte was ook: schrap een dag van San Diego. LA-SD is maar twee uurtjes rijden, dus heb je nog de hele dag voor evt. de zoo en sightseeing.

Verder zou ik heel hard door Palm Springs rijden en het Joshua Tree NP bezoeken. Evt. overnachten in Blythe en de volgende dag verder via Prescott en Sedona richting Grand Canyon.

Verder vind ik het moeilijk te adviseren want ik heb geen idee of je al overnachtingen hebt vastgelegd, of je via motels gaat of gaat camperen. E.e.a. maakt wel degelijk verschil met de planning.

Wel kan ik zeggen dat je in vier weken ruimschoots de tijd hebt om het door jouw geplande rondje op een mooie en goede manier te maken. Eventueel zou Moab (Arches NP en Canyonlands NP) hier ook nog heel goed inpassen.

Verder zou ik eens kijken in dit topic waar genoeg voorbeelden staan van routes die met jouw wensen overeenkomen. Tevens heb je dan een idee over reistijden en afstanden.

Succes met jullie planning.

Groetjes Marjan
We hebben nog geen hotels of motels geboekt. We zijn dus eigenlijk vrij om de route nog aan te passen. We hebben een normale full-size auto gehuurd en houden die 4 weken bij ons.
In Palm Springs willen we juist helemaal niks doen en daar nemen we een iets luxer hotel met mooi zwembad en eerlijk gezegd wilden we daar alleen uitrusten.... :lol:
De optie om via Sedona te rijden hebben we ook nog overwogen misschien doen we dat nog wel

Groetjes Wim en Esther
Marielle
Amerikafan

Bericht door Marielle »

Wij zijn ook van plan om 5 dagen te doen over de kustroute. Het is toch ook heerlijk om gewoon van het strand en het mooie weer te genieten!!
Marijtje
Amerikafan

Bericht door Marijtje »

Realiseer je wel dat echt strand (dus met zand, en echt te zonnebaden en zwemmen zeg maar) beperkt is langs Highway 1. Rondom en in LA zijn wel veel van dit soort stranden, maar groot deel van de kust tussen LA en SF is vrij rotsachtig, of veel golven.
Het kan er ook vrij mistig en winderig zijn, dus ik weet niet of het weer ook zo ideaal is voor het strand.

groetjes, Marije
2003: SF - Yosemite - Las Vegas - Bryce - Zion - Canyon the Chelly - San Diego - LA - Highway 1
Marielle
Amerikafan

Bericht door Marielle »

Ik heb gehoord dat het in San Diego lekker weer is om naar het strand te gaan.... Misschien daar wat langer dan!! :P
Marijtje
Amerikafan

Bericht door Marijtje »

Ja San Diego heeft prima strand. LA ook (stuk tussen SD en LA weet ik het niet). Mijn opmerking ging idd alleen over Highway 1.

Toch is het idd ook erg fijn als je (deel) route gewoon heel rustig aan kunt doen en niet hoeft te haasten. Het blijft tenslotte wel vakantie!

Bovenstaande opmerkingen zijn denk ik vooral bedoeld om aan te geven dat je met minder dan 5 dgn ook goed de kustweg kunt zien, maar uiteindelijk legt iedereen zijn eigen accenten.

groetjes, Marije
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Mooie route, leuk om te zien dat er ook reizigers op dit forum zijn die een ruime planning maken! Soms zie ik reisschema's waar ik van zou gaan stressen....

Echter, ik vind 5 dagen voor de kustroute van LA terug naar SF erg lang.
Mooie route weliswaar, maar met 1 overnachting onderweg ook goed op je gemakje te doen, terwijl je ook ruim de tijd hebt om de mooiste uitzichtpunten en een paar kleine wandelingen (Big Sur!) kunt doen.
Stranden kom je op dit stuk niet veel tegen

Ik zou die drie dagen spenderen aan een dag langer in Zion/Bryce/Canyonlands óf Moab.
wimredman
Amerika-ontdekker

Bericht door wimredman »

thebes schreef:Mooie route, leuk om te zien dat er ook reizigers op dit forum zijn die een ruime planning maken! Soms zie ik reisschema's waar ik van zou gaan stressen....

Echter, ik vind 5 dagen voor de kustroute van LA terug naar SF erg lang.
Mooie route weliswaar, maar met 1 overnachting onderweg ook goed op je gemakje te doen, terwijl je ook ruim de tijd hebt om de mooiste uitzichtpunten en een paar kleine wandelingen (Big Sur!) kunt doen.
Stranden kom je op dit stuk niet veel tegen

Ik zou die drie dagen spenderen aan een dag langer in Zion/Bryce/Canyonlands óf Moab.
Hallo thebes de reden dat we aan het einde van onze route nog 5 dagen over hebben is de volgende... mochten we onderweg ergens komen en we willen echt langer blijven bv. in Zion of Bryce dan kan dat dus. Deze dagen trekken we dan gewoon van de kustroute af. Ook hadden we in de gedachten om op de kustroute Santa Barbara aan te doen en daar een dag te blijven.

Verder zoeken we nog goedkope hotel overnachtingen in Monument valley en in Death Valley. Iemand hier een idee? We zijn met de auto 2 personen en liever geen camping... lodge geen probleem.
Bedankt weer allemaal voor de reakties :D

Groeten Esther en Wim 8)

ooh ja we zijn blij dat het forum het weer doet... :roll:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

wimredman schreef: Verder zoeken we nog goedkope hotel overnachtingen in Monument valley en in Death Valley. Iemand hier een idee?
Groeten Esther en Wim 8)
In Monument Valley zelf zijn geen overnachtings mogelijkheden er is wel een primative campground aan de rand van het park, verder zit er vlak bij Goulding RV Park en Hotel niet echt goedkoop.
De beste kans om voor een redelijke prijs te overnachten is denk ik in Mexican Hat.
voor Deayh Valley kan je het goedkoopste bij Stovepipe Well proberen een redelijk basic motel maar wel schoon en betaalbaar er is Airco (niet onbelangrijk daar) en een klein zwembad.
Als het de dag(en) er voor veel gewaaid heeft kan je het zwembad beter overslaan want dan wil er nog wel eens een flinke laag zand in zitten.
Rob
Kwaajknarie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Kwaajknarie »

Ik weet niet hoe je budget is maar Death Valley overnachtingen zijn volgens mij nooit goedkoop.

Wij zijn http://www.furnacecreekresort.com/furna ... -1223.html eens een nacht geweest, was ook leuk!

Niet op de bonnefooi gaan trouwens, de kans dat alles vol zit is erg groot en het is niet fijn om dan nog door te moeten rijden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer