Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Naar Venice/Santa Monica
- claver
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Naar Venice/Santa Monica
In oktober heb ik precies 1 hele dag in de omgeving van LA te besteden. Ik logeer in een hotel in Anaheim en wil die dag graag naar Venice of Santa Monica. Ik kan helaas niet zomaar auto huren omdat ik minder dan een jaar een rijbewijs heb en om eerlijk te zijn vind ik het eigenlijk stiekem ook een beetje eng om daar zomaar in mn eentje rond te rijden.
is toch even wat anders dan de A10:)
Komt bij dat ik vorig jaar in LA met de subway van ergens in Hollywood naar LAX ben gegaan en tot mijn (misschien wel naieve) ontzetting ineens bleek te moeten overstappen op een kruising tussen Compton en South Central, plaatsen die ik tot dan toe alleen uit hiphopnummers kende. Was niet de allerleukste ervaring in amerika, zeg maar. Dus rondreizen met de metro valt ook een beetje af...
Jullie snappen waarschijnlijk mijn vraag al: Heeft iemand enig idee hoe ik zonder auto van Anaheim naar Venice/ Santa Monica zou kunnen komen. Rijden er misschien bussen? Wat zou een taxi kosten?
Elke hulp is meer dan welkom!
is toch even wat anders dan de A10:)
Komt bij dat ik vorig jaar in LA met de subway van ergens in Hollywood naar LAX ben gegaan en tot mijn (misschien wel naieve) ontzetting ineens bleek te moeten overstappen op een kruising tussen Compton en South Central, plaatsen die ik tot dan toe alleen uit hiphopnummers kende. Was niet de allerleukste ervaring in amerika, zeg maar. Dus rondreizen met de metro valt ook een beetje af...
Jullie snappen waarschijnlijk mijn vraag al: Heeft iemand enig idee hoe ik zonder auto van Anaheim naar Venice/ Santa Monica zou kunnen komen. Rijden er misschien bussen? Wat zou een taxi kosten?
Elke hulp is meer dan welkom!
Laatst gewijzigd door claver op 06 aug 2006, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
the world according to claver: http://www.claver.nu
-
- Amerikakenner
Je moet je realiseren dat je een enorme afstand te overbruggen hebt naar venice of st-monica beach.
Naar santa-monica beach ben je ruim 45 minuten bezig met de auto. Dit is een iedeale reisduur omdat je via de snelwegen 5 en 10 moet gaan en die staan altijd vol. Een taxi is dus geen optie. Openbaar vervoer weet ik niet maar ook dat lijkt me niet echt te doen tenzij je uren in de bus wil zitten. Voor Venice beach geldt hetzelfde.
Maar waarom ga je niet naar seal beach (23 minuten) of huntington beach (28 minuten). Hiervoor zul je dan waarschijnlijk lokale bussen moeten regelen maar het is vele malen beter te doen dan via Long beach en LA naar santa monica te rijden.Zoals je zult merken in amerika gewoon super groot. Wat op de kaart een klein stukje lijkt is in het echt toch uren rijden.
Maar waar zit je precies in anaheim. Anaheim is geen klein dorpje.
Naar santa-monica beach ben je ruim 45 minuten bezig met de auto. Dit is een iedeale reisduur omdat je via de snelwegen 5 en 10 moet gaan en die staan altijd vol. Een taxi is dus geen optie. Openbaar vervoer weet ik niet maar ook dat lijkt me niet echt te doen tenzij je uren in de bus wil zitten. Voor Venice beach geldt hetzelfde.
Maar waarom ga je niet naar seal beach (23 minuten) of huntington beach (28 minuten). Hiervoor zul je dan waarschijnlijk lokale bussen moeten regelen maar het is vele malen beter te doen dan via Long beach en LA naar santa monica te rijden.Zoals je zult merken in amerika gewoon super groot. Wat op de kaart een klein stukje lijkt is in het echt toch uren rijden.
Maar waar zit je precies in anaheim. Anaheim is geen klein dorpje.
- claver
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Juist, zo ver was ik dus al:)Marceljesse schreef:Openbaar vervoer weet ik niet maar ook dat lijkt me niet echt te doen tenzij je uren in de bus wil zitten. Voor Venice beach geldt hetzelfde.
Het gaat me niet om het strand zelf, maar meer om de plaatsen en de sites er omheen. Ik wil graag die types op Muscle Beach eens van dichtbij zien en over de beroemde Boardwalk struinen. De andere toeristische trekpleisters in de omgeving LA heb ik wel gezien...Maar waarom ga je niet naar seal beach (23 minuten) of huntington beach (28 minuten).
Zoals je in mijn vorige posting had kunnen lezen ben ik al (een paar keer zelfs:)) in Amerika geweest en heb ik een behoorlijk besef van de afstanden. Vandaar ook mijn vraag......Zoals je zult merken in amerika gewoon super groot. Wat op de kaart een klein stukje lijkt is in het echt toch uren rijden.
Ik zit in het Holiday Inn aan Harbor Blvd, Anaheim Palms. Zal ook wel niet zo heel erg OVgericht zijn daar, met al dat Disney- en pretparkgeweld. Ik vrees voor een dagje aan het zwembad...Maar waar zit je precies in anaheim. Anaheim is geen klein dorpje.
the world according to claver: http://www.claver.nu
-
- Amerikafan
pff jeetje meid, dat is niet erg handig gepland van je
Amerikanen zouden zeggen [zoals ze tegen mij zeiden]; its possible, but its gonna take you forever! 1 dag l.a., is wel erg weinig. Omdat je maar 1 dag hebt zou ik overwegen om toch een [dure] taxi te nemen. Misschien vind je het duur, maar ja als jij aan he teind van de dag terug kijkt op een dag vol gedoe en gereis zonder veel gezien te hebben, is dat ook zonde toch?
veel plezier!

Amerikanen zouden zeggen [zoals ze tegen mij zeiden]; its possible, but its gonna take you forever! 1 dag l.a., is wel erg weinig. Omdat je maar 1 dag hebt zou ik overwegen om toch een [dure] taxi te nemen. Misschien vind je het duur, maar ja als jij aan he teind van de dag terug kijkt op een dag vol gedoe en gereis zonder veel gezien te hebben, is dat ook zonde toch?
veel plezier!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1280 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-