LittlePhoenix schreef:Ligt er aan wat je wilt doen in SLC. Het is geen mooie stad en heeft niet echt veel grote toeristische atracties. Er is een dierentuin, de LDS tempel, een paar musea , en een aquarium, maar persoonlijk vind ik Thanksgiving Point leuker. Daar is een leuk dino-museum en er zijn mooie tuinen. Als je in SLC naar de tempel wilt gaan zou ik je ook aanraden om ook langs de Gateway Mall te gaan en bij Tucanos te gaan eten. Als je van pretparken houdt kan je naar Lagoon gaan. Wel droge kleding meenemen. Als je van auto's en racen houdt kan je kijken of Miller Motorsports toevallig iets leuks te doen heeft.
Op thanksgiving point (ten zuiden van SLC) daar hebben ze een heerlijke ijssalon! daar ben ik regelmatig te vinden...
Wat ook erg mooi is zijn de tuinen van de oprichter van Word Perfect... lekker even rondwandelen, en daar is de hoogste man made waterval... Je kunt wel zzien dat die man goed verdient heeft aan zijn text verwerker..
Vanaf Thanksgiving point kun je ook even naar lehi rijden, daar is de 1e Footloose film gefilmd, de old barn en de spoorwegovergang zijn er nog steeds, het is alleen wat meer ingebouwd tegenwoordig...
Als je naar het centrum van SLC gaat kun je ook even een kijkje nemen in de state capitol, een gebouw wat in de filmwereld vaak gebruikt word als het witte huis... je mag er gewoon naar binnen.
Een andere leuke bezienswaardigheid is "This is the place", dat is ook machtig...
Als je op donderdag in SLC bent, dan kun je om 6 pm naar de LDS convention center gaan, dan oefend het Mormon Choir, en krijg je een geweldig gratis concert van een van werelds beste mannenkoren...
Wil je Salt Lake City vanaf een hoog punt bekijken, dan kun je naar het Joseph Smith huis gaan (gratis film kijken...) en van de bovenste etage waar een heerlijk restaurant zit over temple square kijken.
Of voor 4pm de LDS office bezoeken, dat is het hoogste gebouw van SLC... van daaruit zie je de stad vanuit de lucht.. leuk voor foto's
Ik ben vaak op snowbird te vinden, een wintersport / bergsprort centrum.
Wat je ook kunt doen is naar het Olympisch paviljoen gaan (Park City) en een ritje maken met een bobslee over de olympische baan, etc.
Natuurlijk zijn er nog eens 100 meer dingen te zien.
Mijn dochter (beina 2) is helemaal gek van Chucky Cheese... een restaurant / kinder speel paradijs...
Als je wat Chiquer wil dineren, dan raad ik je aan naar La Caille te gaan, wat weer ons favoriete restaurant is...
Eigenlijk is er enorm veel te doen in SLC... zoveel dat je alleen daar al een vakantie zou kunnen doorbrengen..

If you can dream it...