Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dringende vraag! van Torrey naar Blanding
Dringende vraag! van Torrey naar Blanding
Hallo Allemaal,
Morgenvroeg (Utah tijd) vertrek ik vanuit Torrey naar Blanding.
Nu rij ik dus via de snelweg 24 door Capitol Reef. We willen vrij op tijd in Blanding aankomen en daardoor hebben we geen tijd om heel Capitol Reef te bezoeken.
Ik denk dus dat we vrij snel door het park zijn. Maar nu is mijn vraag of er na dit park nog iets te zien is wat echt de moeite waard is?
Alvast bedankt!!!
Gr. Rob
Morgenvroeg (Utah tijd) vertrek ik vanuit Torrey naar Blanding.
Nu rij ik dus via de snelweg 24 door Capitol Reef. We willen vrij op tijd in Blanding aankomen en daardoor hebben we geen tijd om heel Capitol Reef te bezoeken.
Ik denk dus dat we vrij snel door het park zijn. Maar nu is mijn vraag of er na dit park nog iets te zien is wat echt de moeite waard is?
Alvast bedankt!!!
Gr. Rob
Re: Dringende vraag! van Torrey naar Blanding
Absoluut, er is nog genoeg te zien tussen Torrey (Capitol Reef) en Blanding dat de moeite waard is.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Een mooie route van Torrey naar Blanding waar onderweg genoeg te zien is. Little Egypt bijv. Ligt redelijk dicht bij de grote weg en hoeft niet al te veel tijd te kosten om deze rotsgormaties te bekijken. Bij Lake Powells natuurlijk even stoppen voor een prachtige view. Dan verderop het Nat. Park "natural Bridges" . Vanaf hier kun je bij milemarker 101 nog een stop maken voor de wandeling naar House on Fire. Dit kost je echter wel een paar uurtjes.
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
De route tussen torrey en blanding is één van de allermooiste die wij ooit gereden hebben. wij zijn hier in 2010 ook vrij snel doorgegaan, maar volgend jaar gaan we terug met extra veel tijd voor al dit moois hier! Als je hier goed zicht op wil hebben, kan ik de gidsen van Laurent Martres (south utah) aanraden. Maar eigenijk is het vooral genieten van het landschap dat erg ruig is.
Onderweg passeer je ook een tankstation in de rotsen, leuke tankstop.
Capitol Reef is ook al zo'n park dat echt zo mooi is, daar wil ik ook nog naar terug wegens te weinig tijd tijdens onze eerst SW trip.
Onderweg passeer je ook een tankstation in de rotsen, leuke tankstop.
Capitol Reef is ook al zo'n park dat echt zo mooi is, daar wil ik ook nog naar terug wegens te weinig tijd tijdens onze eerst SW trip.
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Ook wij vinden de weg van Torrey naar Blanding een van de allermooiste scenic routes die we ooit hebben gezien, dus ook al heb je geen tijd meer om nog iets extra te bekijken dan nog ga je een geweldig mooie dag tegemoet. Gewoon lekker genieten van het ruige landschap waar je doorheen rijdt.
Mocht je wel wat tijd over hebben, dan kan je inderdaad kiezen voor Little Egypt of House on Fire, ook Natural Bridges National Monument hoort tot de mogelijkheden.
Ga je wel de scenic route door Capitol Reef rijden? Ga dan helemaal aan het eind nog 2 mijl verder via een goed begaanbare onverharde weg, tussen de rotswanden door. Erg mooi!
Een andere mogelijkheid in Capitol Reef is de hike naar de Hickman Bridge (je hoeft dan niet het park zelf in te rijden, de trailhead ligt een stukje voorbij het Visitor Center aan State Route 24, aan de linkerkant van de weg. De hike kost je een uur ongeveer, en is zeer de moeite waard.
Mocht je wel wat tijd over hebben, dan kan je inderdaad kiezen voor Little Egypt of House on Fire, ook Natural Bridges National Monument hoort tot de mogelijkheden.
Ga je wel de scenic route door Capitol Reef rijden? Ga dan helemaal aan het eind nog 2 mijl verder via een goed begaanbare onverharde weg, tussen de rotswanden door. Erg mooi!
Een andere mogelijkheid in Capitol Reef is de hike naar de Hickman Bridge (je hoeft dan niet het park zelf in te rijden, de trailhead ligt een stukje voorbij het Visitor Center aan State Route 24, aan de linkerkant van de weg. De hike kost je een uur ongeveer, en is zeer de moeite waard.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Waarom wil je "op tijd" In Blanding aankomen. Zo veel moois te zien onderweg. Tank vullen in Torrey of Hanksville. De volgende pomp is pas in Blanding. (er is er ook een in Hite maar weet niet of die altijd open is). Voor een Norman Bates moment stop even bij Fry Canyon Lodge (gesloten)
- Allard
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Het plaatsje Blanding is niet zoveel aan. Daar hoef je je niet voor te haasten. Zelf zouden we twee dagen nemen voor deze route en alles wat daar dichtbij ligt.
Hierboven zijn al veel leuke dingen gesuggereerd. Bij Capitol Reef vind ik persoonlijk de Sulphur Creek de moeite waard. Kost niet veel extra tijd. Het deel van Capitol Reef tot aan Hanksville gaat door een bijzonder gevarieerd landschap. Neem de tijd. Bij Little Egypt moet je eigenlijk een uurtje uit de auto. Heb je die tijd niet dan zou ik het zijweggetje maar niet doen. De oversteek van de Colorado/Lake Powell alsmede de toe- en afrit is een bijzondere belevenis. Neem ook hier de tijd voor de viewpoints. Stop ook even bij de drie bruggen (dirty devil, Hite Crossing en White Canyon). Ik kan nog veel meer bedenken maar je wilt ook nog op tijd in Blanding zijn.
Hierboven zijn al veel leuke dingen gesuggereerd. Bij Capitol Reef vind ik persoonlijk de Sulphur Creek de moeite waard. Kost niet veel extra tijd. Het deel van Capitol Reef tot aan Hanksville gaat door een bijzonder gevarieerd landschap. Neem de tijd. Bij Little Egypt moet je eigenlijk een uurtje uit de auto. Heb je die tijd niet dan zou ik het zijweggetje maar niet doen. De oversteek van de Colorado/Lake Powell alsmede de toe- en afrit is een bijzondere belevenis. Neem ook hier de tijd voor de viewpoints. Stop ook even bij de drie bruggen (dirty devil, Hite Crossing en White Canyon). Ik kan nog veel meer bedenken maar je wilt ook nog op tijd in Blanding zijn.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
En als je een klein uurtje omrijdt via Ut-261, kom je nog langs Muley Point, Goosenecks S.P. en over de Moki Dugway.
Succes en veel plezier met de voorbereiding.
Succes en veel plezier met de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Deze 3 hebben we de dag erna gedaan. Vooral Muley Point heeft mij zeer verrast.Old Faithful schreef:En als je een klein uurtje omrijdt via Ut-261, kom je nog langs Muley Point, Goosenecks S.P. en over de Moki Dugway.
Ook de wandeling naar de grootste brug in Natural Bridge NP was schitterend. Zeker een aanrader.
Iedereen bedankt voor jullie advies!
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik had even gemist dat het op zo'n korte termijn was.
Maar goed, blijkbaar hadden jullie mijn advies al opgevolgd, voordat ik het gegeven had.
Maar goed, blijkbaar hadden jullie mijn advies al opgevolgd, voordat ik het gegeven had.

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 471 Weergaves
-