Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
camperen met de camper
camperen met de camper
Help!
Over een goeie 2 weken vertrekken wij en onze reisroute staat nog niet volledig vast en de campings nog helemaal niet. Wij hadden het idee van: laten we de camper ophalen en vertrekken en we zien wel. Maar hoe meer reisverhalen ik lees, hoe meer ik panikeer. Is het zo dat je wel degelijk vooraf moet weten welke dag je op welke campground zal overnachten of kom je er langs de weg genoeg tegen? Wij reizen van Denver naar Yellowstone, Salt Lake City, Bryce, Durango en terug naar Denver. Het is de eerste keer dat wij met de camper reizen, dus zijn wij nogal onwetend.
Ludo en Caro
Over een goeie 2 weken vertrekken wij en onze reisroute staat nog niet volledig vast en de campings nog helemaal niet. Wij hadden het idee van: laten we de camper ophalen en vertrekken en we zien wel. Maar hoe meer reisverhalen ik lees, hoe meer ik panikeer. Is het zo dat je wel degelijk vooraf moet weten welke dag je op welke campground zal overnachten of kom je er langs de weg genoeg tegen? Wij reizen van Denver naar Yellowstone, Salt Lake City, Bryce, Durango en terug naar Denver. Het is de eerste keer dat wij met de camper reizen, dus zijn wij nogal onwetend.
Ludo en Caro
We hebben net een camperreis in het zuidwesten gemaakt en hadden vooraf vrijwel alle campgrounds vastgelegd.
Het is denk ik verstandig om voor de eerste dag een campground niet te ver van het verhuurstation te zoeken. Wij reden nl. pas om 15.00 uur weg bij El Monte en dan is het fijn als je niet meer zo heel ver hoeft te rijden, dan heb je ook even de tijd om boodschappen te doen.
Onderweg hebben wij wat geschoven met de reseveringen omdat we ergens langer wilden blijven of eerder vertrokken dan gepland.
In Bryce konden we niet terecht bij Ruby's inn omdat alles vol was, maar een campground vlak erbij had nog wel voldoende plaats.
In Yosemite waren we 13 dollar kwijt omdat we eerder vertrokken.
Aan de ene kant vond ik het fijn dat bijna alles vooraf vastlag, aan de andere kant zou het ook wel handig geweest zijn om toch wel ergens tussendoor wat speling te hebben zodat je ook ergens wat langer kunt blijven.
Het is denk ik verstandig om voor de eerste dag een campground niet te ver van het verhuurstation te zoeken. Wij reden nl. pas om 15.00 uur weg bij El Monte en dan is het fijn als je niet meer zo heel ver hoeft te rijden, dan heb je ook even de tijd om boodschappen te doen.
Onderweg hebben wij wat geschoven met de reseveringen omdat we ergens langer wilden blijven of eerder vertrokken dan gepland.
In Bryce konden we niet terecht bij Ruby's inn omdat alles vol was, maar een campground vlak erbij had nog wel voldoende plaats.
In Yosemite waren we 13 dollar kwijt omdat we eerder vertrokken.
Aan de ene kant vond ik het fijn dat bijna alles vooraf vastlag, aan de andere kant zou het ook wel handig geweest zijn om toch wel ergens tussendoor wat speling te hebben zodat je ook ergens wat langer kunt blijven.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: camperen met de camper
Er is totaal geen reden voor paniek, Campgrounds kom je genoeg tegen onderweg, de private met alle aansluitingen, restrooms, showers, laundry en zwembad, in de NP's en SP's met meestal alleen een restroom en geen aansluitingen en ook in de national forest kom je genoeg campgrounds tegen met wisselende aansluit mogelijkheden.castor schreef:Help!
Ludo en Caro
zeker de private campgrounds staan aangegeven langs de weg maar ook de CG in de NF zijn goed te vinden.
Als het goed is krijg je bij de verhuurder een boekje mee waar verschillende CG's instaan.
Reserveren is buiten het seizoen niet nodig, wij hebben in 5 trips van in totaal 21 weken maar 4 nachten gereserveerd waarbij er 3 op de laatste trip waren omdat we rond 4 jli (feestdag) in Las Vegas zaten.
Rob
Bedankt hoor voor de tips!
Toch een opluchting moet ik toegeven. Vandaag nog hebben we beslist dat we het op goed geluk zullen proberen. Een hele opgave toch om vooraf in te schatten hoever je een bepaalde dag zult rijden. Wij hebben nu ons traject uitgestippeld met eventuele aanpassingen. Zullen we ter plaatse wel zien. Als wij ons zo een beetje aan dit schema kunnen houden zit het wel goed, maar een dagje eerder of later op een plaats aankomen kan ook wel denk ik. Enkel voor Yellowstone en Arches NP vrees ik een beetje maar nu is het waarschijnlijk toch al te laat om nog te reserveren. Dan zullen wij in de omgeving wel iets vinden zeker? Graag nog advies voor de eerste dag. Ik heb rekening gehouden met ongeveer 5 uur voor het ophalen van de camper + uitleg en video en nog tijd voor boodschappen en de tank vol te gooien. Wij kunnen onze camper ophalen vanaf 9.00 uur maar ik vermoed dat het al vlug 14.00 uur zal zijn vooraleer wij echt kunnen starten. Is dit volgens jullie realistisch?
Groetjes
Ludo en Caro
Toch een opluchting moet ik toegeven. Vandaag nog hebben we beslist dat we het op goed geluk zullen proberen. Een hele opgave toch om vooraf in te schatten hoever je een bepaalde dag zult rijden. Wij hebben nu ons traject uitgestippeld met eventuele aanpassingen. Zullen we ter plaatse wel zien. Als wij ons zo een beetje aan dit schema kunnen houden zit het wel goed, maar een dagje eerder of later op een plaats aankomen kan ook wel denk ik. Enkel voor Yellowstone en Arches NP vrees ik een beetje maar nu is het waarschijnlijk toch al te laat om nog te reserveren. Dan zullen wij in de omgeving wel iets vinden zeker? Graag nog advies voor de eerste dag. Ik heb rekening gehouden met ongeveer 5 uur voor het ophalen van de camper + uitleg en video en nog tijd voor boodschappen en de tank vol te gooien. Wij kunnen onze camper ophalen vanaf 9.00 uur maar ik vermoed dat het al vlug 14.00 uur zal zijn vooraleer wij echt kunnen starten. Is dit volgens jullie realistisch?
Groetjes
Ludo en Caro
We zijn nu onderweg en hebben geen enkele campground vastgelegd. We hebben maar 1 keer meegemaakt dat we moesten uitwijken naar wat anders omdat er een of andere lokale festiviteit was. Verder hebben we niet meegemaakt dat alles vol was. Er zijn trouwens campgrounds genoeg.
gr. Klaas
gr. Klaas
3e camperreis naar USA van 29-6-2008 / 1-8-2008 naar het Mid westen.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Robcastor schreef:Bedankt hoor voor de tips!
Toch een opluchting moet ik toegeven. Vandaag nog hebben we beslist dat we het op goed geluk zullen proberen. Een hele opgave toch om vooraf in te schatten hoever je een bepaalde dag zult rijden. Wij hebben nu ons traject uitgestippeld met eventuele aanpassingen. Zullen we ter plaatse wel zien. Als wij ons zo een beetje aan dit schema kunnen houden zit het wel goed, maar een dagje eerder of later op een plaats aankomen kan ook wel denk ik. Enkel voor Yellowstone er zitten op de weg van Cody naar YNP en net buiten YNP bij Cooke City (noordoostuitgang) verschillende CG's van de National Forest Service
en Arches NP de CG bij Devils Garden is klein (25 plekken) maar in Moab zitten genoeg CG's op nog geen 5 mile van het park
vrees ik een beetje maar nu is het waarschijnlijk toch al te laat om nog te reserveren. Dan zullen wij in de omgeving wel iets vinden zeker? Graag nog advies voor de eerste dag. Ik heb rekening gehouden met ongeveer 5 uur voor het ophalen van de
camper + uitleg en 1 á 1,5 uur
video en 1/4 uur
nog tijd voor boodschappen 1,5 á 2 uur
en de tank vol te gooien. weet niet welke verhuurder, bij El-Monte krijg je een volle tank mee, Roadbear ook dacht ik
Wij kunnen onze camper ophalen vanaf 9.00 uur maar ik vermoed dat het al vlug 14.00 uur zal zijn vooraleer wij echt kunnen starten. Is dit volgens jullie realistisch?
Groetjes
Ludo en Caro
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 21 Reacties
- 2477 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa