Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reaktie gevraagd op reisplannig Zuid-West USA
Reaktie gevraagd op reisplannig Zuid-West USA
Hoi iedereen,
We gaan medio september met zijn tweeen naar West-USA om daar onze eerste rondreis maken.
We hebben al veel op dit forum gekeken en mede naar aanleiding daarvan onze reisplanning gemaakt. Onze dank hierbij voor de talrijke tips.
Alleen het eerste hotel bij aankomst is geboekt. Graag ontvangen wij jullie op/aanmerkingen op ons reisschema. Zijn we op onze route bezienswaardigheden vergeten die echt de moeite waard zijn of moeten we juist bepaalde parken links laten liggen, we horen het graag!
Voorlopig reisschema:
Dag 1 Vertrek Schiphol Aankomst LA
Dag 2 Bezichtigen LA
Dag 3 Bezichtigen LA
Dag 4 Van LA naar San Diego
Dag 5 Van San Diego naar Joshua Tree NP
Dag 6 Van Joshua Tree NP via Amboy, Kelso, Goffs naar Needles
Dag 7 Van Needles via route 66 via Kingman, Seligman, Williams naar Tusayan
Dag 8 Tusayan, Grand Canyon NP, Tusayan
Dag 9 Van tusayan via Grand Canyon, Cameron, Kayenta, Monument Valley, KAyenta
Dag 10 Kayenta, PAge, Bryce Canyon NP
Dag 11 Bryce Canyon NP via Zion NP naar Springdale
Dag 12 Springdale, MEsquite, Boulder City bezoek Hooverdam
Dag 13 Boulder City naar Las Vegas
Dag 14 Bezichtigen LAs Vegas
Dag 15 LAs Vegas, Death Valley, Lone Pine
Dag 16 Lone Pine, Lee Vining, Yosemite NP, Fish Camp
Dag 17 Fish Camp, Yosemite NP, Fishcamp
Dag 18 Fish Camp, MAriposa, San Fransisco
Dag 19 Bezichtigen San Fransisco
Dag 20 Vertrek San Fransisco, Aankomst Schiphol
Heel graag jullie reaktie!
Vriendelijke groet, Wouter
We gaan medio september met zijn tweeen naar West-USA om daar onze eerste rondreis maken.
We hebben al veel op dit forum gekeken en mede naar aanleiding daarvan onze reisplanning gemaakt. Onze dank hierbij voor de talrijke tips.
Alleen het eerste hotel bij aankomst is geboekt. Graag ontvangen wij jullie op/aanmerkingen op ons reisschema. Zijn we op onze route bezienswaardigheden vergeten die echt de moeite waard zijn of moeten we juist bepaalde parken links laten liggen, we horen het graag!
Voorlopig reisschema:
Dag 1 Vertrek Schiphol Aankomst LA
Dag 2 Bezichtigen LA
Dag 3 Bezichtigen LA
Dag 4 Van LA naar San Diego
Dag 5 Van San Diego naar Joshua Tree NP
Dag 6 Van Joshua Tree NP via Amboy, Kelso, Goffs naar Needles
Dag 7 Van Needles via route 66 via Kingman, Seligman, Williams naar Tusayan
Dag 8 Tusayan, Grand Canyon NP, Tusayan
Dag 9 Van tusayan via Grand Canyon, Cameron, Kayenta, Monument Valley, KAyenta
Dag 10 Kayenta, PAge, Bryce Canyon NP
Dag 11 Bryce Canyon NP via Zion NP naar Springdale
Dag 14 Bezichtigen LAs Vegas
Dag 18 Fish Camp, MAriposa, San Fransisco
Dag 19 Bezichtigen San Fransisco
Dag 20 Vertrek San Fransisco, Aankomst Schiphol
Heel graag jullie reaktie!
Ik zou dit zo doen:Dag 11 Bryce Canyon NP via Zion NP naar Springdale
Dag 11 ochtend: Bryce Canyon, 's middags richting Zion, overnachten springdale
Dag 12: Zion NP, overnachten springdale
Dag 13: naar Las Vegas (evt. Hooverdam als je dat wilt, ligt alleen niet op de route, je kunt ook bijv in Page de Glen Canyon dam bezoeken.)
Wat zijn je plannen in LA? Ga je de pretparken bezoeken? Zo niet, dan zou ik een dag LA schrappen en die ergens anders besteden (genoeg keuze).
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reaktie gevraagd op reisplannig Zuid-West USA
Dag 15: een aanrader is de scenic byway door Red Rock Canyon (de 159). Je kunt dan via Pahrump en Shoshone naar Death Valley rijden. Wij vonden dit een prachtige route.Wouter01 schreef:Hoi iedereen,
In Death Valley kom je dan langs Badwater. Voorbij Badwater kun je even naar links rijden om Devil's Golfcourse te bekijken en even verder heb je rechts Artist Drive. Zabriskie Point ligt niet op deze route maar is niet ver omrijden.
Op dag 16 zou je nog een bezoek aan Mono Lake kunnen overwegen en in Yosemite de omgeving van Tuolumne Meadows verkennen (een mooie, korte wandeling is die naar Soda Springs). Langs de Tioga Road is Olmsted Point de moeite waard om even te stoppen.
Marianne
Hi Wouter.
Prima tips al. Aanbevolen.
Nog een paar:
Dag 6: In Kelso kom je niet. Neem vanaf 29Palms de Amboy Road naar, inderdaad Amboy (10 huizen) en dan National Trails Hw east naar I 40.
Het is een soort sluipweg tussen LA en LV en er wordt door de weinige auto's vaak hard gereden. Er is verder helemaal niets, alleen een echte woestijn en het zal nog steeds 100F zijn. Zorg dat je altijd water bij je hebt.
Waarom wil je in Needles overnachten. Je kan best in een dag van 29Palms naar Tusayan rijden. Scheelt weer een dag.
Dag 12/13; Als je van Springdale naar Las Vegas gaat en LV wilt bezoeken) rijd dan eerst naar Valley of Fire SP en dan, min of meer, langs Lake Mead over ca 167, 147 (kort) en ca 166 naar Hoover Dam en naar LV.
Als je al in Page bij de Glen Canyon Dam geweest bent zou ik Hoover overslaan. In Page kan je met de lift (gratis) op eigen houtje helemaal naar beneden. Luister wel goed naar de vriendelijke Ranger!
Verder een prima route, zeker als je de adviezen van de andere posters volgt. Ik zou na al het natuurschoon een dag korter in Yosemite blijven en een dag langer in SF of een dag korter in LA. Een prachtige afsluiting!
YH
Prima tips al. Aanbevolen.
Nog een paar:
Dag 6: In Kelso kom je niet. Neem vanaf 29Palms de Amboy Road naar, inderdaad Amboy (10 huizen) en dan National Trails Hw east naar I 40.
Het is een soort sluipweg tussen LA en LV en er wordt door de weinige auto's vaak hard gereden. Er is verder helemaal niets, alleen een echte woestijn en het zal nog steeds 100F zijn. Zorg dat je altijd water bij je hebt.
Waarom wil je in Needles overnachten. Je kan best in een dag van 29Palms naar Tusayan rijden. Scheelt weer een dag.
Dag 12/13; Als je van Springdale naar Las Vegas gaat en LV wilt bezoeken) rijd dan eerst naar Valley of Fire SP en dan, min of meer, langs Lake Mead over ca 167, 147 (kort) en ca 166 naar Hoover Dam en naar LV.
Als je al in Page bij de Glen Canyon Dam geweest bent zou ik Hoover overslaan. In Page kan je met de lift (gratis) op eigen houtje helemaal naar beneden. Luister wel goed naar de vriendelijke Ranger!
Verder een prima route, zeker als je de adviezen van de andere posters volgt. Ik zou na al het natuurschoon een dag korter in Yosemite blijven en een dag langer in SF of een dag korter in LA. Een prachtige afsluiting!
YH
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Als je alleen voor de jetlag een extra dag LA hebt kan je die wel ergens anders benutten.Wouter01 schreef:Met name vanwege de jetlag hebben we wat meer ruimte gepland
aan het begin van de reis. Vandaar de extra dag in LA.
De meeste mensen zijn de 1ste dag(en) in Amerika al vroeg wakker.

Bij thuiskomst zal je meer last hebben van een jetlag dan aan het begin van de vakantie.
Rob
De overnachting in Needles hebben we eigenlijk ingepland om per dag zo'n 350 km max te rijden (met een uitschieter van 450 km).
Dit omdat we immers op vakantie zijn, en ook niet overal voorbij willen "sjeesen". Maar het is inderdaad wel het overwegen waard. In ieder geval al bedankt voor de tips!
We hebben overigens geen ervaring tav het rijden in de States, maar we hebben wel begrepen - oa van dit forum - dat de bewegwijzering erg duidelijk is.
Hopelijk valt de jetlag idd mee, als we terugkomen hebben we nog 4 dagen voor we weer aan het werk gaan dus ik ga ervan uit dan wel weer uitgerust te zijn. Maar daar willen we nog niet aan denken
Dit omdat we immers op vakantie zijn, en ook niet overal voorbij willen "sjeesen". Maar het is inderdaad wel het overwegen waard. In ieder geval al bedankt voor de tips!
We hebben overigens geen ervaring tav het rijden in de States, maar we hebben wel begrepen - oa van dit forum - dat de bewegwijzering erg duidelijk is.
Hopelijk valt de jetlag idd mee, als we terugkomen hebben we nog 4 dagen voor we weer aan het werk gaan dus ik ga ervan uit dan wel weer uitgerust te zijn. Maar daar willen we nog niet aan denken

Je kunt niet op eigen houtje naar beneden. Je moet je aanmelden voor een tour (wel gratis).Yeehaw schreef:Als je al in Page bij de Glen Canyon Dam geweest bent zou ik Hoover overslaan. In Page kan je met de lift (gratis) op eigen houtje helemaal naar beneden. Luister wel goed naar de vriendelijke Ranger!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Van een jetlag zul je inderdaad niet zoveel last hebben, het is die eerste dag even een kwestie van even wakker blijven (meestal vallen wij na het avondeten wel direct in slaap). Terug is meestal lastiger maar wij zijn vanmorgen teruggekomen en we zijn allemaal nog erg fit.
Ik vergat bij mijn eerdere opmerkingen nog te zeggen dat ik die nacht in San Diego wel kort vind. Heb je daar nog iets gepland? Jammer om er niet meer tijd door te brengen.
Marianne
Ik vergat bij mijn eerdere opmerkingen nog te zeggen dat ik die nacht in San Diego wel kort vind. Heb je daar nog iets gepland? Jammer om er niet meer tijd door te brengen.
Marianne
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Martin & Marianne schreef: Dag 15: een aanrader is de scenic byway door Red Rock Canyon (de 159). Je kunt dan via Pahrump en Shoshone naar Death Valley rijden. Wij vonden dit een prachtige route.
In Death Valley kom je dan langs Badwater. Voorbij Badwater kun je even naar links rijden om Devil's Golfcourse te bekijken en even verder heb je rechts Artist Drive. Zabriskie Point ligt niet op deze route maar is niet ver omrijden.
Marianne
Ik sluit me hier heel erg bij aan,dit is 1 van mijn favoriete routes.
Shoshone heb ik iets mee,ik weet niet hoe dat komt,en Badwater is als laagste punt van Amerika erg leuk om te zien,heel apart om op de zoutvlakte daar te wandelen.
Ik vindt toch dat iedereen minstens 1 nacht in DV moet doorbrengen,mijn persoonlijke afwijking zal ik maar zeggen.....

- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Er zijn meer mensen met deze "afwijking" hoor. Ik heb al meerdere malen in DV overnacht waarvan één keer zelfs in een tentje in die hitte!Pete.Z schreef: Ik vindt toch dat iedereen minstens 1 nacht in DV moet doorbrengen,mijn persoonlijke afwijking zal ik maar zeggen.....
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Geef mij dan toch maar een hotelkamertje hoor. Wij vertrekken binnenkort voor onze eerste keer naar de States en verblijven ook 1 nacht in DV. Ik stond er ook eerst sceptisch tegen maar mijn vrouw wilde koste wat kost overnachten daar. Achteraf bekeken ben ik blij dat ik toegegeven heb want volgens mij moet overnachten in DV toch wel een speciaal gevoel gevenArjen schreef:In een tentje in Death Valley is erg okAl was het maar een graad of 8-10 bij ons 's nachts. Maar ik ken iemand anders waarbij de complete tent kapot is gewaaid tijdens een zandstorm

Zuidwest USA 2006: http://zuidwestusa06.wordpress.com
New York 2008: http://ny08.wordpress.com
Midwest USA 2016: http://midwestusa16.wordpress.com
New York 2008: http://ny08.wordpress.com
Midwest USA 2016: http://midwestusa16.wordpress.com
Het is zeker een speciaal gevoel. Als je dan de zonsopgang op de bergen ziet, en op de voorgrond het zout...Fre en Isa schreef: Achteraf bekeken ben ik blij dat ik toegegeven heb want volgens mij moet overnachten in DV toch wel een speciaal gevoel geven

Heb nog steeds geen foto's en reisverslag online van maart/april '06 *schaam*
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
En hij is er maar 1 dag! Ik zou eerder aan willen raden om er nog een dag te blijven, of om in de vallei te overnachten, het is toch wel veel heen en weer rijden als je in Fish Camp zit. Plan in elk geval goed wat je wilt doen. De Yosemite Falls kun je overslaan, die stonden dinsdag al bijna droog (wat op zich vrij laat is).Yeehaw schreef: Ik zou na al het natuurschoon een dag korter in Yosemite blijven en een dag langer in SF of een dag korter in LA. Een prachtige afsluiting!
YH
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht