Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

San Francisco trip met hotel in Oakland of Berkeley?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
evelienonline
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

San Francisco trip met hotel in Oakland of Berkeley?

Bericht door evelienonline »

Ik hoop dat mensen op dit forum mij een beetje op weg kunnen helpen.

Ik ben uitgenodigd door een vriend om naar SF te komen. Hij heeft voor mij vliegtickets geboekt alleen ik moest zelf voor een hotel zorgen.
Ik moet zeggen dat mijn budget niet groot is en het enige wat ik zeer belangrijk vind is dat het zuiver is. Ik kan nauwelijks wat vinden. Alles wat ik vind in SF (binnen mijn budget) is erg slecht beoordeeld en dus vertrouw ik het niet helemaal.
Nu zie ik wel leuke betaalbare hotels in Berkeley bijvoorbeeld. Is het handig om daar een hotel te boeken? We hebben geen auto daar en die gaan we ook niet huren.
Of heeft iemand andere tips? Is SF makkelijk te bereiken? Ik verblijf er van 26/09 tot 01/10 (5 nachten) met een budget van ongeveer 400 euro.

Alvast ontzettend bedankt!
AlieNL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: San Francisco trip met hotel in Oakland of Berkeley?

Bericht door AlieNL »

Wij zaten in Hotel Astoria (aan het begin van Chinatown). Dit was wel een ok hotel (voor die prijs). Het wordt gerund door een Chineze familie, dat maakt verder niks uit wat betreft hoe schoon het is, het is meer dat hun manier van communiceren/interactie door ons niet altijd als beleefd wordt gezien. Als je daarmee kunt leven is dit een prima hotel.
smittenimmigrant
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door smittenimmigrant »

Je kutn ook prima in Oakland blijven, of in Berkeley, maar dan zou ik wel zorgen dat je dicht bij een BART (Bay Area Rapid Transit) station zit, anders duurt het eeuwen om overal te komen.

Je kunt ook op zoek naar hostels - die zijn vaak goedkoper.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Ik heb net twee nachten in hotel Astoria geslapen (eergisteren :wink: ). Kostte mij $150 voor twee nachten.
Verwacht geen luxe, maar het is erg goedkoop (en toch een erg goede kosten/kwaliteits verhouding) en het ligt super centraal.
Ik heb in veel hotels geslapen die veel duurder waren, maar niet schoner. De prijs zegt dus niet alles.
Ook de reviews moet je goed lezen: vooral Amerikanen kunnen in een review een hotel afbranden omdat het personeel niet vriendelijk genoeg is (geen complementary upgrade gekregen?) of omdat de gratis WiFi niet snel genoeg was. Men houdt met een review niet altijd voldoende rekening met de prijs-kwaliteitsverhouding. Voor $300/nacht verwacht ik toch heel wat meer dan voor $75/nacht.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer