Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
welke kleding sep-okt?
-
- Amerikafan
welke kleding sep-okt?
We gaan half sep-half okt een maand rondtrekken met twee joge kids en komen langs SF, YosNP, LA, LV, Zion, Bryce, Pag, MV en GC. Dat kan dus varieren van heel etg heet tot sneeuw als ik het goed heb begrepen. Wat nemen jullie mee aan kleding op dit bekende rondje? En schoenen? Wandelschoenen of niet? Tevas? Ook voor de kids?
- knop
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: welke kleding sep-okt?
Mijn ervaring was vorig jaar de volgende in de zelfde periode de volgende:
SF: september is de beste maand; 18-25 graden. Echter slaat het weer in SF snel om, ene moment warm, andere moment zakt de temperatuur erg snel. In de avond is een vestje of trui wel noodzakelijk.
Yosemite: Overdag warm en korte broek. In de avond en nacht koelt het snel af.
LA: Prima korte broek weer, en blijft ook in de avond aangenaam.
LV: Erg heet.
De overige parken ga ik dit jaar voor het eerst bezoeken, en heb ik dus geen ervaring mee.
En mocht niet de juiste kleding bij je hebben; overal zitten outlets, dus een trui is zo gekocht!
SF: september is de beste maand; 18-25 graden. Echter slaat het weer in SF snel om, ene moment warm, andere moment zakt de temperatuur erg snel. In de avond is een vestje of trui wel noodzakelijk.
Yosemite: Overdag warm en korte broek. In de avond en nacht koelt het snel af.
LA: Prima korte broek weer, en blijft ook in de avond aangenaam.
LV: Erg heet.
De overige parken ga ik dit jaar voor het eerst bezoeken, en heb ik dus geen ervaring mee.
En mocht niet de juiste kleding bij je hebben; overal zitten outlets, dus een trui is zo gekocht!
Groet,
Frans
Frans
-
- Amerikafan
Dank voor je uitgebreide antwoord!
Weet iemand anders nog hoe het zit met de NP's behalve Yosemite? Zion en / of Bryce kan heel koud zijn? En teva's voor kids verstandig? = wel veel grip, maar misschien te bloot ivm slangen enzo?
Weet iemand anders nog hoe het zit met de NP's behalve Yosemite? Zion en / of Bryce kan heel koud zijn? En teva's voor kids verstandig? = wel veel grip, maar misschien te bloot ivm slangen enzo?
Het kan inderdaad tussen de -10 (eind oktober Bryce) en de +40 (begin september Zion) zijn. Vooral 's nachts kan 't begin september op grote hoogte al behoorlijk afkoelen.
Hoge/stevige wandelschoenen, lange (wandel)broek(en), korte broek(en), sportschoenen, t-shirt(s), sweater, waterdichte jas, wandelsokken.
De rest wat evt. nodig is, koop ik daar.
Hoge/stevige wandelschoenen, lange (wandel)broek(en), korte broek(en), sportschoenen, t-shirt(s), sweater, waterdichte jas, wandelsokken.
De rest wat evt. nodig is, koop ik daar.
Zion en bryce maar ook de grand canyon kunnen erg varieren in temperatuur.
Wij hebben in mei ( denk ik vergelijkbaar met sep-okt) in Bryce hele hete dagen gehad, terwijl we 3 dagen later mensen tegenkwamen die hadden daar sneeuw gehad ( dat was 2dagen nadat wij weggegaan waren...)
Neem voldoende lagen mee. Wij hadden genoeg aan 2 goede fleece truien en een lange broek.
Ik zou zeker goede wandelschoenen meenemen!! Geen tefa slippers achtige dingen! Grond is ongelijk, en zeker in Bryce hebben we meerdere ratelslangen gezien.
Wij hebben in mei ( denk ik vergelijkbaar met sep-okt) in Bryce hele hete dagen gehad, terwijl we 3 dagen later mensen tegenkwamen die hadden daar sneeuw gehad ( dat was 2dagen nadat wij weggegaan waren...)
Neem voldoende lagen mee. Wij hadden genoeg aan 2 goede fleece truien en een lange broek.
Ik zou zeker goede wandelschoenen meenemen!! Geen tefa slippers achtige dingen! Grond is ongelijk, en zeker in Bryce hebben we meerdere ratelslangen gezien.
-
- Amerikafan
Dankjulliewel. Ben meteen zenuwachtig over die slangen en dan ook al beren in YosNP, ik weet dat de meeste mensen ze hopen te zien, maar ik toch echt liever niet!
On topic, heb ik net tefas gekocht voor de kids, moet ze dan misschien maar terugbrengen. De jongste loopt sowieso nog niet, ik denk wel op vakantie, maar in de parken zit ze toch in draagzak / buggy. Wandelschoenen voor de oudste van 4 zijn wel moeilijk te vinden denk ik. Zelf hebben we ze wel, ooit gekocht voor een Afrikareis. Waarom zou je en wandelschoenen EN sportschoenen meenemen? Ik zou dan naast wandelschoenen tefasandalen meenemen denk ik of gewone slippers of lichte schoentjes voor de steden. Wil niet teveel mee, want graag ook daar kleding kopen ; )
On topic, heb ik net tefas gekocht voor de kids, moet ze dan misschien maar terugbrengen. De jongste loopt sowieso nog niet, ik denk wel op vakantie, maar in de parken zit ze toch in draagzak / buggy. Wandelschoenen voor de oudste van 4 zijn wel moeilijk te vinden denk ik. Zelf hebben we ze wel, ooit gekocht voor een Afrikareis. Waarom zou je en wandelschoenen EN sportschoenen meenemen? Ik zou dan naast wandelschoenen tefasandalen meenemen denk ik of gewone slippers of lichte schoentjes voor de steden. Wil niet teveel mee, want graag ook daar kleding kopen ; )
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
In principe zijn die beesten banger voor jou en zullen ze je niet zomaar op komen zoeken. In yosemite zijn ze er ook niet altijd blij mee als je vraagt waar de beren zitten.
Als je in de natuur mocht overnachten wel altijd even je schoenen uitkloppen de volgende ochtend
Zoals al gezegd kan het weer heel veranderlijk zijn. Check als je evt in SF, LA of Vegas zit even dr weersverwachting voor diverse plaatsen, vaak toch accurater dan wat je vanuit hier leest, en koop evt daar ook kleren. Vaak stukken goedkoper dan hier!
Als je in de natuur mocht overnachten wel altijd even je schoenen uitkloppen de volgende ochtend

Zoals al gezegd kan het weer heel veranderlijk zijn. Check als je evt in SF, LA of Vegas zit even dr weersverwachting voor diverse plaatsen, vaak toch accurater dan wat je vanuit hier leest, en koop evt daar ook kleren. Vaak stukken goedkoper dan hier!
Wij hadden qua weer vorig jaar echt een paar vreemde dagen in Las Vegas. We kwamen aan op 30 september en toen was het gewoon erg warm, zo'n 35 graden. Daarna werd het iets minder warm, 30 graden. Na een paar dagen kregen we echt een ENORME regenbui over ons heen. Er stonden auto's op parkeerplaatsen tot aan de portieren in het water. Vervolgens op onze laatste avond was het echt ijskoud. Ik besloot nog eens op mijn balkon van de Cosmo te gaan kijken en wat zag ik tot mijn echt enorme verbazing? Natte sneeuw! In Las Vegas begin oktober. Dat was echt vreemd. Heb er ook een filmje van gemaakt. Daarna in Zion ook erg veel regen. In Bryce -2 overdag en sneeuw. De GC smorgens erg frisjes met +3.
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
-
- Amerikafan
Idd goede tip om ook ter plekke naar de voorspellingen te kijken. En sneeuw in Vegas! Het kan dus echt alle kanten op...
Nog anyone on the tefas voor kids? wie stemt voor terug brengen? (ok, moet ik natuurlijk zelf beslissen, I know)
Nog anyone on the tefas voor kids? wie stemt voor terug brengen? (ok, moet ik natuurlijk zelf beslissen, I know)
Ik zou de tefa's terug brengen. Neem lekker een paar teenslippers mee voor de echt warme momenten. Voor de kleine voetjes zijn stevigere stappers ( denk ik persoonlijk...) beter dan tefas.
Enne... Wij hebben ons rot gekeken naar beren overal, in bryce, bij mammoth lakes, en Yosemite maar niks gezien hoor!
Enne... Wij hebben ons rot gekeken naar beren overal, in bryce, bij mammoth lakes, en Yosemite maar niks gezien hoor!
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij gaan nu voor de 4de keer in het najaar. Vorig jaar van 11 september tot 8 oktober van San Francisco naar Denver. Tot aan Rocky mountain np alle dagen 30+ gehad. Ook 's nachts nog erg warm. In de laatste 3 jaar hebben we 3 x een buitje gehad. En sneeuw in yosemite. Verder alleen maar mooi weer.
In oktober kan het s nachts wel afkoelen, en s morgens nog koud zijn. Temperatuur verschillen van 30 graden tussen dag en nacht is niet ongewoon.
In oktober kan het s nachts wel afkoelen, en s morgens nog koud zijn. Temperatuur verschillen van 30 graden tussen dag en nacht is niet ongewoon.
-
- Amerikafan
Inderdaad heel wisselend weer gehad. In Bryce heel koud 's nachts en 's ochtends, in Vegas heel warm en vanalles daar tussenin. We hadden zowel zomerkleding mee als een lange broek en trui. Tefa's voor de kids gehouden en vooral de oudste heeft daar veel plezier van gehad. De jongste liep in de parken nauwelijks, dus minder noodzakelijk.
- guido09
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Om dan maar even mee te liften op dit topic...
Kan iemand mee wijzer maken mbt temperaturen en kleding voor de volgende periode:
28-4 t/m 20-5
LA - Joshua Tree - GCNP - Page - Bryce - Zion - Las Vegas - Yosemite NP - San Francisco - kustweg -> LA
Alvast bedankt..
Kan iemand mee wijzer maken mbt temperaturen en kleding voor de volgende periode:
28-4 t/m 20-5
LA - Joshua Tree - GCNP - Page - Bryce - Zion - Las Vegas - Yosemite NP - San Francisco - kustweg -> LA
Alvast bedankt..

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik begrijp dit soort vragen nooit, het zal in die periode en op zulke verschillende plaatsen toch duidelijk zijn dat je alle kanten op kunt met het weer? Zorg ervoor dat je op alles voorbereid bent, van vorst tot temperaturen in de 30 of 40 graden. Een trui en lange broek is een must, maar zeker ook luchtige kleding. Wij hebben in december in Joshua Tree in een T-shirt rondgelopen en in Bryce nachtvorst gehad in september en het kan nog veel extremer.
Kijk verder naar de tips die hierboven gegeven zijn; het zal in april/mei niet veel anders zijn dan in september/oktober.
Marianne
Kijk verder naar de tips die hierboven gegeven zijn; het zal in april/mei niet veel anders zijn dan in september/oktober.
Marianne
- goldenhills
- Amerika-expert
Dress in layers! Topje, t-shirt/bloesje korte mouwen, t-shirt lange mouwen, fleece, rain coat / wind breaker. Liever twee dunnere jacks die over elkaar kunnen dan 1 dik jack. Zit je altijd goed... Iets warms op je hoofd kan ook lekker zijn.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Net kan in april/mei idd net zo afwisselend zijn als in september/oktober. Wij hadden in April overal superweer (25+ graden). Alleen in death valley wat druppels en toen we langs st. george naar Page reden een plensbui. Op LA en Las Vegas na wel overal elke avond een trui of vest aan. Wij kwamen 2 weken in onze, 3 weken durende reis, mensen tegen die LA ontvlucht waren, omdat het al 4 dagen regende en ook mensen die in Yosemite en de Grand Canyon storm en sneeuw hadden gehad.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht