RubenvanD schreef:4 en 5: We beginnen vanaf Salina, Kansas. Dit is misschien een beetje een vreemd startpunt maar ik heb hier een tijd bij familie gewoond en van hun kan ik dingen krijgen zoals een coolbox, tent, etc. Ik zit nu aan het volgende te denken qua route globaal: 1. of ik ga vanaf Salina naar richting Los Angeles eerst en neem een stuk van de Route 66 en doe dan de kust van California eerst of 2. Ik ga via Colorado en doe Utah etc eerst voordat ik naar de kust van California ga.
Dan ga je dus eerst het land doorcrossen om daarna het Westen te bekijken. Als je daar puur en alleen begint omdat je een coolbox en een tent kun krijgen dan zou ik ook de bijkomende kosten meenemen.
- benzine
- dropoff kosten voor je auto
Bedankt voor je nuttige reactie. Ik zal het even uitleggen: ik heb 1.5 jaar bij mijn familie (inmiddels) in Salina gewoond en vandaar dat ik hun eerst weer wilde zien voordat ik op een Road Trip ga en ook wilde ik mijn reisgenoot (Heine) laten zien waar ik gewoond heb. Het is ook de bedoeling dat ik voor een half jaar hier op stage ga als ik terug kom van mijn RT.
Mijn idee was om vanaf Salina naar Oklahoma City te rijden en vanaf daar de Route 66 naar LA te volgen omdat ik erg graag een keer de Route 66 wil volgen. Om vervolgens vanaf LA een rondje te maken (LA, SF, Yosemite, LV, Grand Canyon en dan nog de kleinere NP's) om uiteindelijk in Colorado uit te komen en dan weer terug naar Salina (dus geen drop off kosten) Na jouw reactie ben ik toch nog maar eens even aan het rekenen gegaan en ben uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het toch beter en goedkoper is om van Wichita (stad dichtbij Salina) naar LA te vliegen en vanaf daar onze RT te beginnen. Om dan toch nog een stukje van de Route 66 te rijden was het mijn idee om op de terugreis naar LA (bijv. vanaf Moab) via Arizona te rijden en vanaf daar de Route 66 naar LA te volgen. Heine zou dan vanaf LA weer terug kunnen naar Nederland en ik ga dan terug naar Wichita. Dat zou betekenen dat we een retour en een enkeltje nodig hebben vanaf Wichita wat bij elkaar zo'n 360 euro kost. Dit scheelt ons 4 a 5 dagen in reistijd en een heleboel minder kilometers, daarbij komt dan nog dat ik Heine ook nog kan laten zien waar ik gewoond/geleefd heb. Lijkt me een ideale oplossing op deze manier en ik ben je erg dankbaar voor je reactie! Nog verdere aanvullingen/verbeteringen?
Mijn grootste zorg is dat ik straks van mijn Road Trip terug kom en later ergens lees of hoor dat ik iets geweldigs had moeten zien en waar ik dan dus niet geweest ben omdat ik niet genoeg had uitgezocht. Daarom vind ik het erg belangrijk om alles uit te zoeken wat er in het Zuid-Westen te doen is.
Ik denk dat je wel tig keer naar het Zuidwesten kunt gaan en nog niet alles gezien hebben.
Fantastisch excuus om ieder jaar te gaan
Kan je niet een binnenlandse vlucht nemen van Kansas naar de plaats waar je wilt vertrekken? Die drop-off kosten zijn een serieuze kost, vergis je daar niet in. Waarschijnlijk kan je voor minder geld een vlucht boeken.
Bedankt voor jullie reacties. Ben nu inderdaad van plan om naar San Francisco toe te vliegen, daar de eerste dagen te blijven (zonder een auto te hoeven huren) en dan verder het rondje maken!
Njit schreef:Dan ga je dus eerst het land doorcrossen om daarna het Westen te bekijken. Als je daar puur en alleen begint omdat je een coolbox en een tent kun krijgen dan zou ik ook de bijkomende kosten meenemen.
- benzine
- dropoff kosten voor je auto
"heel het land doorcrossen" is wat overdreven. Salina -> Denver is 1 dag puur rijden en vanaf daar kan je "al" beginnen aan je echte rondreis door het westen ...
Wij hebben in juli ook de eerste dag puur toegewijd aan de 700 interstate kilometers van Denver naar Sheridan, Wyoming, om vandaar pas "echt" te beginnen. Die eerste dag ben je toch nog groggy van de vlucht en heb je tijd genoeg omdat je al vroeg wakker bent.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver Blog // Photo Album
Ik heb ongeveer die route gedaan, maar van West naar midden.
Grofweg San Francisco - Monterey - Fresno - Las Vegas en toen naar Denver.
Enige dat ik niet gereden heb is de I70 westelijk van Manhattan, Kansas.
Ik ben vanaf Denver naar Mt Rushmore gereden en toen naar beneden naar Kansas.
Behalve de rit naar Denver vanaf Salina (meerdere mensen gehoord die dat redelijk saai vonden), is het echt een toffe route om met de auto te doen.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.