Dit onderwerp sluit aan bij een van de vorige topics over het huren van een auto, maar ik open er toch maar een nieuw draadje voor.
Mijn vriend en ik vertrekken morgen over een week naar San Francisco voor een vier weekse rondreis door het Noord- en Zuidwesten met een SUV van Alamo. We hebben er natuurlijk heeeeel erg veel zin in! Ter bevordering van de voorpret probeerden we op te zoeken wat voor SUV's ze daar zoal hebben, maar we kunnen dat niet goed vinden op het internet (alleen het categorie voorbeeld). Onze vraag is dan ook: wat voor SUV hebben jullie meegekregen? En bevielen ze goed?
Wij hadden een Chevrolet Trailblazer meegekregen. Ik mis hem nog steeds . Was een goede, ruime auto.
Ze hadden nog een paar andere types staan, maar deze sprak ons het meest aan.
We hebben twee jaar geleden bij Alamo gehuurd en kregen (voor ons tweeën) een Jeep Grand Cherokee mee. Voor twee personen is dit een fijne auto, lekkere hoge instap en voldoende ruimte voor je bagage. Dit jaar waren we met zijn 4-en en kregen we voor $ 5.00 een upgrade naar een Dodge Durango (dit jaar bij Dollar-rent-a-car gehuurd overigens, was goedkoper). Ook een hele mooie auto en voor 4 personen ruim genoeg, zeker voor de bagage en de koelbox; dat hadden we niet gered in de Jeep die we in eerste instantie gereserveerd hadden. Qua koelbox kan ik je overigens adviseren om een echte te kopen en niet eentje van piepschuim. Het scheelt je ongeveer $ 15.00 maar je hebt er wel voor $ 20.00 plezier van. Iedere Wallmart of K-mart heeft ze wel in de aanbieding. Een piepschuimen koelbox staat niet al te stevig in de auto en als je 'm klem zet tussen twee koffers doet 'ie de hele rit dat waar die naar vernoemd is; nl. piepen! Nog een bijkomend voordeel van een kleinere SUV t.o.v. een grote jongen is het verbruik. De Dodge was een V8 en (ik kan het niet helpen ik ben uiteindelijk ook maar een klein jongetje als het om mooie auto's gaat) dat klinkt vele malen lekkerder dan een V6-je. Maar een V6-je verbruikt daarentegen veel minder dan een V8 en met de huidige benzineprijzen... Als je in de bergen rijdt brult een V6 beduidend minder (qua decibel) dan een V8, het geluid van een V8 is dan wel leuk, maar om er nou telkens door gestoord te worden... Vergeet overigens niet om de begin- en eindstand van de kilometerteller te noteren, je zult versteld staan van het verschil (=de afstand die je hebt gereden x1,6!) Veel plezier en een goede reis
Afgelopen zomer hebben wij bij Alamo voor het eerste deel van onze reis een GMC Envoy meegekregen, voor het tweede deel kregen wij een Chevrolet Trailblazer mee. Allebei prima auto's waar we een hoop plezier van hebben gehad, omdat je je bagage er prima in kwijt kunt (wij waren dan wel met twee volwassenen en hadden drie koffers van normaal formaat bij ons en wat losse spullen) en omdat je er gewoon lekker hoog inzit (vond ik zelf wel fijn, vooral als je in een stad rijdt en toch een beetje naar de weg moet zoeken, zie je de borden net iets eerder dan wanneer je in een wat lagere auto rijdt, was gewoon erg prettig).
Veel plezier!
Huur maar lekker een Chevy Blazer, alleen is dat volgens mij een 6-cyl. Er gaat natuurlijk niets boven een 8-cyl maar dat zal, zeker bij een SUV,
nogal wat in het verbruik schelen. In het algemeen: Hertz verhuurt Ford/Mercury/Lincoln, Dollar verhuurt Dodge/Chrysler/Jeep, Alamo verhuurt General Motors, dus kijk voor Alamo maar bij de General Motors site voor de diverse soorten SUV's. Inderdaad, een type als Jeep Grand Cherokee kan niet alle bagage voor 4 personen in de bagageruimte meenemen. Als je toch een 8 cyl huurt begrijp je bij flink gasgeven onmiddellijk wat Skitser bedoelt! Niettemin huren wij altijd een 8 cyl.
Yeehaw
Klinkt allemaal goed zeg! Een 6 cl is al heel wat als je gewend bent aan een nissan almera 1.4 uit 1996 . Wel oppassen dat we het gaspedaal niet te ver induwen op die mooie lege wegen.........
Misschien is het inderdaad een goed idee om het verbruik in de gaten te houden (ondanks de lage stand van de dollar), dat zullen we in ons achterhoofd houden als we staan te watertanden bij de SUV's
Selma schreef:Misschien is het inderdaad een goed idee om het verbruik in de gaten te houden (ondanks de lage stand van de dollar), dat zullen we in ons achterhoofd houden als we staan te watertanden bij de SUV's
Het verbruik van een SUV is beduidend hoger t.o.v. een "normale" personenauto. Van de afgelopen jaren heb ik het verbruik bijghouden van de verschillende huurauto's die ik gehad heb en als je wilt wil ik hier wel eens een lijstje publiceren over het gebruik.
We hadden al rekening gehouden met een hoger verbruik van "onze" SUV (allemaal dankzij het forum, wat staat er toch een hoop info op!), nu maar hopen dat het niet al te veel wordt (ik heb gerekend op 1 op 5 a 6).
Ik weet niet of ik mijn vriend van een V8 af kan houden en ben zelf nog een grotere autoliefhebber dan hij, maar zoveel meer benzinegebruik is ook toch eigenlijk ook weer zonde van het geld. Lastige keuze !
Het benzine verbruik hangt ook een beetje van je rijstijl af en ook van het terrein.
En veelvuldig gebruik maken van de cruise control scheelt ook al weer wat.
Wij reden afgelopen jaar met de Hummer H2 ongeveer 1 op 5 en kon iets zuiniger als je rustig optrok maar bleef dan op 1 op 6.
Het mooie van de amerikaanse motoren is dat ze lekker een roffelend geluid hebben vooral de V8.
Een 6 cillinder motor loopt rustiger en bijna onhoorbaar maar wie wil een 6 pitter als er ook 8 klappers zijn,ik niet in ieder geval.
Maar ga standaard uit van een verbruik van 1 op 7,5 en dan zit je redelijk gemiddeld.
groetjes Erika
Wij kregen afgelopen Mei bij Alamo ook een Trailblazer mee.
Prima auto,ruim genoeg voor twee,en behoorlijk comfortabel.
6-cilinder kan ik prima mee leven,scheelt iets in gebruik,en is krachtig genoeg.
Het is al eens opgedoken hier op de site, maar ik wilde even vermelden dat een V8 soms zuiniger rijdt dan een V6!
De verklaring hiervoor was, dat je met de V6 toch nog redelijk op het gaspedaal moest trappen (lees meer peut verbruik) en je met de V8 nauwelijks het pedaal in hebt als je 70 m/h rijdt (lees minder peut verbruik)
Wij hebben een Toyota 4Runner met een V6 en toen ik laatst met wat volwassenen en bagage wat heuveltjes bereed heb ik een enorme aanslag moeten doen op de "kickdown" of zelfs de overdrive eraf gooien om de auto op snelheid te kunnen houden. Met onze oude Dodge Durango V8 hadden we daar echt NOOIT last van!
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Ik wil het nog maar even zeggen, maar de door ons gehuurde 5.0 l/8 cyl
haalde tijdens onze laatste reis 21 mpg dat is bijna 9 kilometer per liter. Ik moet erbij zeggen dat er hele grote stukken(dwars door Texas) rechte stille wegen bijzaten waarop wij steeds 75 mph op de teller reden en het was geen SUV of Minivan die natuurlijk wat meer verbruiken ivm de hoogte van deze auto's
YH
Dat een V8 soms zuiniger en sterker is ,is vrij eenvoudig te verklaren.
De motor is eigenlijk niets meer dan twee 4 cillinders aan elkaar dus krijg je per abeidsslag twee keer de kracht van de verbranding terwijl een 6 cillinder alles achter elkaar laat lopen en daardoor weer rustiger loopt.
het koppel van een V8 is meestal hoger en dat kun je goed gebruiken.
Ik vind een V8 gewoon lekker lopen alleen is hij hier in nederland steeds duurder in het onderhoud jammer genoeg.
Ik hoop dat we straks ook weer een lekkere wagen kunnen huren,het is dan niet bij Alamo maar bij Hertz en vind het wel jammer dat we niet van tevoren weten wat voor karretje we krijgen maar goed dat zien we dan wel weer.
erika
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.