Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Koffers/valiezen in auto laten??
Koffers/valiezen in auto laten??
Hallo iedereen,
Wij vertrekken vanaf 30 augustus 2013 vanuit Phoenix en maken zo een rondrit naar Los Angeles toe tot 15 september.
Nu vroegen wij ons af wat er tijdens de vele bezoeken in de parken en steden met de koffers en valiezen gebeurt? Laten jullie deze gewoon in de koffer van de auto zitten? Is dit niet gevaarlijk? Kunnen de valiezen gestolen worden, wanneer er misschien ingebroken wordt in de auto?
Natuurlijk nemen wij wel de waardevolle spullen mee bij ons (Ipad, GSM, Portefeuille,...), maar ik vraag me af of het zomaar kan om de valiezen steeds in de achterbak van de auto te laten zitten. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Alvast bedankt voor de hulp!
Deborah
Wij vertrekken vanaf 30 augustus 2013 vanuit Phoenix en maken zo een rondrit naar Los Angeles toe tot 15 september.
Nu vroegen wij ons af wat er tijdens de vele bezoeken in de parken en steden met de koffers en valiezen gebeurt? Laten jullie deze gewoon in de koffer van de auto zitten? Is dit niet gevaarlijk? Kunnen de valiezen gestolen worden, wanneer er misschien ingebroken wordt in de auto?
Natuurlijk nemen wij wel de waardevolle spullen mee bij ons (Ipad, GSM, Portefeuille,...), maar ik vraag me af of het zomaar kan om de valiezen steeds in de achterbak van de auto te laten zitten. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Alvast bedankt voor de hulp!
Deborah
- ovide
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Koffers/valiezen in auto laten??
Nooit problemen mee gehad, zelfs niet met waardevolle spullen in het zicht.
Ik heb altijd het gevoel dat er ook veel sociale controle is in de US.
Ik heb altijd het gevoel dat er ook veel sociale controle is in de US.
'05 NYC (3d)
'06 LA (4d)
'06 NY > LA 20Kkm (3mnd)
'07 FL > TN (19d)
'08 NYC (5d)
'08 NYC > SEA (24d)
'09 SEA > NYC (26d)
'10 ORL > MIA (17d)
'11 SF > LA (17d)
'11 CHI > GR (14d)
'12 LA > LV > SF (14d)
'13 LA > FL (23d)
'06 LA (4d)
'06 NY > LA 20Kkm (3mnd)
'07 FL > TN (19d)
'08 NYC (5d)
'08 NYC > SEA (24d)
'09 SEA > NYC (26d)
'10 ORL > MIA (17d)
'11 SF > LA (17d)
'11 CHI > GR (14d)
'12 LA > LV > SF (14d)
'13 LA > FL (23d)
- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Nee hoor, ook hier geen probleem. Zeker niet in een SUV, waar achter meestal privacyglas zit, en er dus weining zicht op is.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
- gyatso
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wij ook, wij laten gewoon alles achter in de auto, wel uit het zicht en nog nooit problemen gehad.
-
- Amerikafan
Misschien vinden jullie het onnozel. Maar wij hadden een lang uitrekbaar slot waarmee we onze 4 koffer aan elkaar bonden. Dat is dan toch iets moeilijker om ze tegelijk mee te nemen.
- gera_r
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Wij hebben de koffers ook gewoon in de auto gelaten; nooit problemen gehad. Toch vind ik de tip van annick&erwin wel een hele goede. Al is het alleen maar voor extra geruststelling als je lang bij je auto weg bent...
Voor reisverslagen:
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Geen probleem hoor.
Correct me if I'm wrong, maar ik denk niet dat we hier op het forum al melding gehad hebben van mensen wiens bagage gestolen is uit de auto. En dat wil al wat zeggen
Correct me if I'm wrong, maar ik denk niet dat we hier op het forum al melding gehad hebben van mensen wiens bagage gestolen is uit de auto. En dat wil al wat zeggen

Groetjes,
Carine
Carine
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik ben het hier op het forum ook nog niet tegengekomen dat er bagage gestolen is uit een huurauto.
Wij hebben ook onze bagage overal achter in de SUV laten staan. Zelfs laptop bleef onder de stoel. Alleen geld, papieren en foto/video materiaal namen wij mee als we een park in gingen.
Ik denk dat je met zo'n roadtrip ook niet anders kunt, want vaak check je 's avonds pas in bij je hotel, terwijl je overdag al op pad bent. De meeste SUV's hebben ook getint glas, zodat je moeilijk erin kunt kijken (of je legt er ook nog een donkere deken over dan zie je helemaal niets).
Wij hebben ook onze bagage overal achter in de SUV laten staan. Zelfs laptop bleef onder de stoel. Alleen geld, papieren en foto/video materiaal namen wij mee als we een park in gingen.
Ik denk dat je met zo'n roadtrip ook niet anders kunt, want vaak check je 's avonds pas in bij je hotel, terwijl je overdag al op pad bent. De meeste SUV's hebben ook getint glas, zodat je moeilijk erin kunt kijken (of je legt er ook nog een donkere deken over dan zie je helemaal niets).
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik ga echt niet met een laptop of tablet in mn rugzak door een park of stad wandelen. Je hebt de kans dat je bv een SUV krijgt waar geen hoedenplank in ligt. Koop dan evt bij een walmart een zwart doek voor een paar dollar en dat kun je er ook overheen leggen. Ik was tijdens mijn 1e reis, door Florida, ook wat schuchter naar aanleiding van verhalen van huurauto's in Miami, maar no problem. Je zit vaak maar enkele dagen op één en dezelfde plek en de koffers zitten dus inderdaad vaak in de achterbak.
Wat ik vreemder vind is dat je tegenwoordig amper meer namen van verhuurders ziet, maar je de meeste huurauto's wel kunt herkennen aan de streepjescode die ergens op geplak staan
Wat ik vreemder vind is dat je tegenwoordig amper meer namen van verhuurders ziet, maar je de meeste huurauto's wel kunt herkennen aan de streepjescode die ergens op geplak staan
- meijdj
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Wij hebben bij onze laatste reis per ongeluk de achterklep van de auto open laten staan bij ons bezoek aan de horse shoe bend
. Echt open, wijd open. Je kon zo de hele auto door. Al onze spullen lagen hierdoor zeker een uur open en bloot voor iedereen voor het grijpen. Niks gebeurd.

Wij hebben ook rondgereisd met de koffers in de auto, geen enkel probleem. Wij waren er in het hoogseizoen en op de meeste plekken waren er ook genoeg mensen, maar b.v. in Valley of Fire was het erg rustig maar ook daar geen enkel probleem om je koffers in de auto te laten. Wij hadden wel een rugzak met daarin de belangrijkste papieren (b.v. paspoorten).
meest recente verslagen
2017 http://deepsouth2017.wordpress.com/
2022 http://rondreisnoordwestusaenzuidwestca ... press.com/
2023 https://rondreiscolombia2023.wordpress.com/
2025 https://chilienargentinie2025.wordpress.com/
2017 http://deepsouth2017.wordpress.com/
2022 http://rondreisnoordwestusaenzuidwestca ... press.com/
2023 https://rondreiscolombia2023.wordpress.com/
2025 https://chilienargentinie2025.wordpress.com/
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
hier ook nog nooit problemen gehad, ook niet met SUV's zonder van dat blindeerglas en zonder koffer afdekzeil, maw valiezen open en bloot.
(je kan ze ook wegsteken maar mensen met slechte bedoelingen kunnen rap genoeg gezien wie de toeristen zijn, het loopt in de parken trouwens vol toeristen).
Geld en paspoort nemen wij uiteraard wel altijd mee; de rest blijft in de auto.
(je kan ze ook wegsteken maar mensen met slechte bedoelingen kunnen rap genoeg gezien wie de toeristen zijn, het loopt in de parken trouwens vol toeristen).
Geld en paspoort nemen wij uiteraard wel altijd mee; de rest blijft in de auto.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@mijdj : dat zal wel een kleine hartverzakking veroorzaakt hebben. 

Groetjes,
Carine
Carine
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij laten zelfs onze paspoorten en belangrijke papieren in de auto. Die stop ik altijd ergens ver weg. Ik ken mezelf, ik laat eerder ergens een tas staan dan dat er een auto opengebroken wordt.
Elly
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
kan ook een lease auto zijn. En men kan aan de streepjescode niet zien of het een toerist is of gewoon een Amerikaan die een auto gehuurd heeft.PSVwally schreef:Wat ik vreemder vind is dat je tegenwoordig amper meer namen van verhuurders ziet, maar je de meeste huurauto's wel kunt herkennen aan de streepjescode die ergens op geplak staan
Wij laten tijdens de rondreis ook gewoon alles in de auto. Echt nog nooit problemen mee gehad. Uiteraard zorgen we er wel voor dat waardevolle spullen niet in het zicht liggen. Maar da's gewoon 'common sense'.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Wij lieten inderdaad ook alles gewoon in de auto liggen (muv paspoorten en andere waardevolle papieren/geldzaken). Ik heb me ook geen enkel moment ongerust gemaakt hierover, ook niet als we in rustiger of juist drukker gebied waren. In mijn ervaring hebben Amerikanen veel meer respect voor andermans spullen dan hier in Nederland.
Toen ik in Zion per ongeluk het fototoestel op een bankje had laten liggen, werd deze zelfs netjes door de vinder bij de informatiebalie afgegeven.
Kunnen we hier nog wat van leren hoor!
Toen ik in Zion per ongeluk het fototoestel op een bankje had laten liggen, werd deze zelfs netjes door de vinder bij de informatiebalie afgegeven.

Helaas een andere ervaring.
Midden op de dag, laatste stop voor de terugreis vanaf MCO, werd binnen het uur mijn Garmin uit de huurauto gestolen.
Auto stond vlak bij de ingang van JCPenney in de Florida Mall geparkeerd, de navi zat onder een klep in de middenconsole opgeborgen, alleen de lader lag op de vloer en de houder stond naast de versnellingspook. Ook het kleingeld voor de toll was verdwenen.
Gelukkig stond de bagage nog in de achterbak.
Midden op de dag, laatste stop voor de terugreis vanaf MCO, werd binnen het uur mijn Garmin uit de huurauto gestolen.
Auto stond vlak bij de ingang van JCPenney in de Florida Mall geparkeerd, de navi zat onder een klep in de middenconsole opgeborgen, alleen de lader lag op de vloer en de houder stond naast de versnellingspook. Ook het kleingeld voor de toll was verdwenen.
Gelukkig stond de bagage nog in de achterbak.
Laatst gewijzigd door knaapje op 21 nov 2012, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij lieten bij Albuquerque de portemonnee even op een bankje liggen (ja, ik weet het, stomSammo schreef:
Toen ik in Zion per ongeluk het fototoestel op een bankje had laten liggen, werd deze zelfs netjes door de vinder bij de informatiebalie afgegeven.Kunnen we hier nog wat van leren hoor!

In Nederland ben ik al twee keer mijn portemonnee verloren en mijn zoon ook één keer en alle keren is die keurig teruggebracht.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Contacteer:
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Wij laten ook altijd onze koffers in de auto liggen, en tijdens onze 13 USA-reizen hebben we daar nog nooit problemen mee ondervonden. En ik heb ook nog nooit gelezen dat iemand anders ooit een auto-inbraak heeft meegemaakt, en ik heb hier via het forum en héél veel reisverslagen toch heel wat reizen meebeleefd. Dus ik denk dat je er gerust van uit mag gaan dat het risico op een auto-inbraak heel klein is.
Het schijnt wel dat je op sommige plekken iets meer risico loopt dan gemiddeld. We zijn op dit moment bezig met de voorbereidingen voor onze volgende reis, en het valt me op dat er soms wordt gewaarschuwd voor auto-inbraken op de parkeerplaatsen bij Columbia River Gorge (op de grens van de staten Oregon en Washington). We hebben ook informatie ingewonnen op een Amerikaans forum over een strandwandeling in de staat Washington, en op dat forum kregen we de volgende waarschuwing:
BTW, if you have any belongings that you must leave in the car, do avail yourself of the paid parking at nearby houses, even though it means a quarter-mile road walk. Judging from the amount of broken window glass in the day use parking lot, I would never leave anything in my car there!
Het schijnt wel dat je op sommige plekken iets meer risico loopt dan gemiddeld. We zijn op dit moment bezig met de voorbereidingen voor onze volgende reis, en het valt me op dat er soms wordt gewaarschuwd voor auto-inbraken op de parkeerplaatsen bij Columbia River Gorge (op de grens van de staten Oregon en Washington). We hebben ook informatie ingewonnen op een Amerikaans forum over een strandwandeling in de staat Washington, en op dat forum kregen we de volgende waarschuwing:
BTW, if you have any belongings that you must leave in the car, do avail yourself of the paid parking at nearby houses, even though it means a quarter-mile road walk. Judging from the amount of broken window glass in the day use parking lot, I would never leave anything in my car there!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 27 Reacties
- 8552 Weergaves
-
Laatste bericht door patrickvandepol
-
- 5 Reacties