Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

van Denver naar San Francisco of andersom

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
m.vandepoll
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

van Denver naar San Francisco of andersom

Bericht door m.vandepoll »

Hallo,

Vanaf eind september tot half oktober gaan we het gebied tussen San Francisco, Las Vegas en Denver bezoeken. Mijn plan is om van Denver naar SF te gaan. Maar wat is het verstandigst? Denver en de Rocky Mountains liggen nogal hoog :D . Als je daar start dan zou je misschien last kunnen hebben van hoogteziekte. Als je in SF begint en je werkt naar Denver toe dan wen je er vanzelf aan. Of is het geen issue?

Groet

Marcel
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: van Denver naar San Francisco of andersom

Bericht door PSVwally »

Puur in Denver zal het allemaal wel meevallen. Je staat zeg maar op de Alpe d'huez, maar een heel deel van je reis zul je op deze hoogte doorbrengen. Ik merk zelf wel dat ik wat zwaarder adem als ik videobeelden terugkijk.
Als je daarna RMNP intrekt en gelijk een flinke klimwandeling of evt zelfs grote hoogteverschillen met de auto aflegt zou je wel last kunnen krijgen. Er zijn wel wat verhalen in reisverslagen van mensen die een zwaar hoofd kregen en zijn omgedraait.

EDIT: overigens zou ik in jou geval altijd in Denver beginnen. Wie weet kom je in de rocky mountains midden oktober al sneeuw tegen.
m.vandepoll
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door m.vandepoll »

PSVwally schreef: EDIT: overigens zou ik in jou geval altijd in Denver beginnen. Wie weet kom je in de rocky mountains midden oktober al sneeuw tegen.
Goed argument.Ik vind sneeuw leuk maar dat moet het ook wel blijven. En wij zijn qua bepakking waarschijnlijk niet berekend op sneeuw. Dus eerst dan de Rockies en dan afzakken naar de zee :wink:
JeKa
Amerika-ontdekker

Bericht door JeKa »

Ik ben ook in Denver begonnen. Was voor ons prima te doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer