Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autorijden in de steden..
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Autorijden in de steden..
Hallo, wij gaan in april richting California.. en nu was ik benieuwd hoe het is om te parkeren in de steden.
We zitten bijvoorbeeld in San Francisco in het hotel Chelsea motor inn..
Ongeveer 30 minuten lopen naar pier 39.. Nu kan dit ook met de auto wat ons ook handig lijkt om snel meerdere plekken te bezoeken.
Is dit te doen met de auto? of wordt dit erg duur qua parkeerkosten?
Alvast bedankt
Groetjes
We zitten bijvoorbeeld in San Francisco in het hotel Chelsea motor inn..
Ongeveer 30 minuten lopen naar pier 39.. Nu kan dit ook met de auto wat ons ook handig lijkt om snel meerdere plekken te bezoeken.
Is dit te doen met de auto? of wordt dit erg duur qua parkeerkosten?
Alvast bedankt
Groetjes
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Autorijden in de steden..
Kun je niet het trammetje nemen? Het is lang geleden maar volgens mij wordt parkeren moeilijk daar als ik het mij goed herinner
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Als je heel vroeg gaat kun je nog redelijk vroeg parkeren, maar in SF heb je echt wel goed openbaar vervoer. In LA is het juist omgekeerd, daar zou ik als je niet vlakbij een metrolijn zit waar ook je eindpunt aan ligt altijd de auto pakken.
Wij hebben de auto alleen naar het hotel gereden (met zweet in de handen, want het verkeer is wat chaotisch in het centrum, plus er staan onder- en bovenaan de steilste hellingen stoplichten en de mensen rijden keihard door oranje, als jij denkt 'hmm maar stoppen' lijkt degene achter je te denken 'extra hard doorrijden') en daarna bijna alles te voet gedaan. En anders kun je prima een bus of de tram pakken. Zoals gezegd: het openbaar vervoer is daar prima geregeld.
De laatste keer dat ik daar was (okt.2012) kon je in Beachstreet voor $10,00 de hele dag parkeren.
Mocht je langs de straat parkeren draai dan je voorwielen naar de stoep (downhill) of naar de straat (uphill), dit is in SF verplicht
Mocht je langs de straat parkeren draai dan je voorwielen naar de stoep (downhill) of naar de straat (uphill), dit is in SF verplicht
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ok dank voor de goede tips! wij gaan ook maar te voet of met openbaar vervoer
..

Wij zijn 'gewoon' de stad in gereden in SF. Parkeren ging prima bij de boot naar Alcatraz (10 dollar per dag) of aan het eind van Fishermans Wharf bij het strand (gratis), Van daar uit hebben we de cable car gebruikt om 'boven' in de stad te komen.
In LA overal ook gewoon gereden, hotel was in Hollywood dus daar alles gelopen, maar bij Santa Monica prima op het strand kunnen parkeren en bij Venice Beach twee straten daar achter. Bij the Groove kon je goed parkeren op het terrein van Ross Dress for less (daar willen de pubers toch altijd wel naar binnen).
TomTom is wel erg handig in die grote steden!
Ook in Las Vegas stukjes gereden naar de Outlet Mall en naar het andere eind van de strip (wij zaten in Excalibur en wilden eens aan de andere kant van de Strip beginnen te lopen, parkeren is daar toch overal gratis dus geen enkel punt). Was ook wel heel stoer om zo over de Strip te rijden 's avonds! Leuk al die lichtjes en al die mensen, je ziet het dan toch van een andere kant en je rijdt gewoon in de massa mee dus dat is absoluut geen probleem.
Gewoon proberen! Amerikanen zijn luilakken dus die doen zelf ook alles met de auto, parkeren kan echt overal wel!
In LA overal ook gewoon gereden, hotel was in Hollywood dus daar alles gelopen, maar bij Santa Monica prima op het strand kunnen parkeren en bij Venice Beach twee straten daar achter. Bij the Groove kon je goed parkeren op het terrein van Ross Dress for less (daar willen de pubers toch altijd wel naar binnen).
TomTom is wel erg handig in die grote steden!
Ook in Las Vegas stukjes gereden naar de Outlet Mall en naar het andere eind van de strip (wij zaten in Excalibur en wilden eens aan de andere kant van de Strip beginnen te lopen, parkeren is daar toch overal gratis dus geen enkel punt). Was ook wel heel stoer om zo over de Strip te rijden 's avonds! Leuk al die lichtjes en al die mensen, je ziet het dan toch van een andere kant en je rijdt gewoon in de massa mee dus dat is absoluut geen probleem.
Gewoon proberen! Amerikanen zijn luilakken dus die doen zelf ook alles met de auto, parkeren kan echt overal wel!
-
- Amerika-ontdekker
Gaat het rijden ook iedereen gemakkelijk af met al die andere regeltjes, stoplichten op andere plekken en natuurlijk de enorme drukte?
- le-nnart
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Jvdkorput schreef:Gaat het rijden ook iedereen gemakkelijk af met al die andere regeltjes, stoplichten op andere plekken en natuurlijk de enorme drukte?
Er zijn wel wat dingen anders dan in Europa. Stoppen bij een stopbord is verplicht. En op een kruising geldt: wie het eerst stopt, mag ook weer als eerst doorrijden. Daarnaast mag je ook rechts inhalen (KIJK dus in je SPIEGEL !).
Verder rijdt het behoorlijk rustgevend. Mensen houden afstand en je hebt een automaat.
Benzine stations zijn in de steden overal, buiten de steden moet je goed bedenken hoeveel je die dag gaat rijden.
2009: NYC
2010: NYC, Washington DC, Miami
2011: Miami
2012: CA, AZ, NV, UT
2015: Denver - Seattle
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Drukte is niet erger dan hier. Natuurlijk meer volume, maar de wegen zijn breder en het verkeer vind ik niet zo opgefokt als in Nederland.
De allereerste keer moest ik na 500 meter vol op de rem omdat ik goed aan het opletten was en het stoplicht aan de andere kant van de kruising hing, die fout zal ik nu nooit meer maken.
In de steden vond ik de voorrangregeling met stopborden aardig werken (wie het eerst aankomt mag ook het eerst weer rijden).
Ik heb in LA niet over de snelwegen gereden, maar over de binnenwegen en vond dat allemaal nog wel meevallen. Tussen San Jose en SF rond het vliegveld wel even file gehad en in SF wel met de hop-on-off bus even een kleine file gehad, maar ook daar verder geen probleem eigenlijk.
Buiten de grote steden is het heerlijk rijden en persoonlijk merk ik niet echt dat je soms wel eens 500km aflegt qua vermoeidheid ofzo.
De allereerste keer moest ik na 500 meter vol op de rem omdat ik goed aan het opletten was en het stoplicht aan de andere kant van de kruising hing, die fout zal ik nu nooit meer maken.
In de steden vond ik de voorrangregeling met stopborden aardig werken (wie het eerst aankomt mag ook het eerst weer rijden).
Ik heb in LA niet over de snelwegen gereden, maar over de binnenwegen en vond dat allemaal nog wel meevallen. Tussen San Jose en SF rond het vliegveld wel even file gehad en in SF wel met de hop-on-off bus even een kleine file gehad, maar ook daar verder geen probleem eigenlijk.
Buiten de grote steden is het heerlijk rijden en persoonlijk merk ik niet echt dat je soms wel eens 500km aflegt qua vermoeidheid ofzo.
- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Sommige mensen zullen het gewoon niet eens zijn met me, maar ik heb me vaker geïrriteerd in Amerika dan in België eerlijk gezegd. Natuurlijk niet op de verlaten highways, maar er waren momenten bij dat ik echt dacht "Welke gek heb ik nu weer achter me aan zitten?".
Op de interstates rond LA was het heel hectisch (en dan zat ik eigenlijk nog niet eens écht in LA), mensen vlogen me langs links & rechts voorbij. Iedereen reed te hard en vaak was het opletten geblazen, ik merkte weinig van het feit dat Amerikanen meer afstand houden. In andere gebieden viel het op de interstates heel goed mee, iets rustiger, veel ruimte tussen de wagens, etc.
Op veel highways waar eigenlijk weinig auto's rond reden had ik het probleem dat als er iemand ineens achter me zat, die persoon meestal kwam bumperkleven voor 5min. 5 of 10mph harder rijden was meestal niet voldoende voor hun. Na een tijdje werden ze het dan toch beu & haalden ze me maar in uit frustratie. Dit fenomeen maakte ik dagelijks mee, ik vraag me echt af of dat bij de andere Amerika-gangers ook zo is. Eenmaal kreeg ik zelfs een middenvinger (en ik reed dus al te hard, go figure).
In Bryce Canyon NP zat ik na zonsondergang nog in het park. Zoals sommigen zullen weten, als je van Rainbow Point helemaal terug wil rijden, dan is dat een vrij lange weg & enkel bergaf. Had ik me daar zo eentje achter me aan zitten die constant kwam bumperkleven, in het donker, op een weg met sharp turns & steep grades. Om GEK van te worden! Hij kon me natuurlijk niet voorbij door al die bochten & blijkbaar frustreerde hem dat. Op een gegeven moment kreeg ik zelfs de indruk dat hij mij gewoon van de weg wou af rijden, ik ben toen maar héél traag gaan rijden tot ik het volgende viewpoint tegen kwam. Ik heb me maar aan de kant gezet terwijl hij er van door ging, anders waren er ongelukken gebeurd. Onbegrijpelijk hoe sommige chauffeurs denken dat de weg van hun alleen is.
Er zullen veel mensen zijn die het anders ervaren natuurlijk, ik deel maar even mee wat ik zelf heb mee gemaakt. Er is dus ook een andere kant aan het rijden in de states. Natuurlijk is er in het dagdagelijks verkeer meer hoffelijkheid & rijden mensen voorzichtiger, maar het hangt toch wel zwaar van het gebied af waar in je zit. In de stad rijden de mensen rustiger & volgen ze de snelheidsbeperkingen beter op, daar buiten zie je heel wat "cowboys". Wat mij dus ook mateloos irriteert is het bumperkleven. Je rijdt op de limiet of soms zelfs al te hard & mensen willen dat je dus nog harder gaat rijden, gewoon omdat ZIJ daar zin in hebben. Natuurlijk kan je dan die persoon weer terug gaan irriteren, maar aangezien er tegenwoordig al zoveel verkeersagressie is, wil ik zo'n situaties toch liefst vermijden. Waar je hier uitstapt & iemand de huid wil volschelden, is de kans groter dat er daar eentje met een blaffer voor je neus staat
Op de interstates rond LA was het heel hectisch (en dan zat ik eigenlijk nog niet eens écht in LA), mensen vlogen me langs links & rechts voorbij. Iedereen reed te hard en vaak was het opletten geblazen, ik merkte weinig van het feit dat Amerikanen meer afstand houden. In andere gebieden viel het op de interstates heel goed mee, iets rustiger, veel ruimte tussen de wagens, etc.
Op veel highways waar eigenlijk weinig auto's rond reden had ik het probleem dat als er iemand ineens achter me zat, die persoon meestal kwam bumperkleven voor 5min. 5 of 10mph harder rijden was meestal niet voldoende voor hun. Na een tijdje werden ze het dan toch beu & haalden ze me maar in uit frustratie. Dit fenomeen maakte ik dagelijks mee, ik vraag me echt af of dat bij de andere Amerika-gangers ook zo is. Eenmaal kreeg ik zelfs een middenvinger (en ik reed dus al te hard, go figure).
In Bryce Canyon NP zat ik na zonsondergang nog in het park. Zoals sommigen zullen weten, als je van Rainbow Point helemaal terug wil rijden, dan is dat een vrij lange weg & enkel bergaf. Had ik me daar zo eentje achter me aan zitten die constant kwam bumperkleven, in het donker, op een weg met sharp turns & steep grades. Om GEK van te worden! Hij kon me natuurlijk niet voorbij door al die bochten & blijkbaar frustreerde hem dat. Op een gegeven moment kreeg ik zelfs de indruk dat hij mij gewoon van de weg wou af rijden, ik ben toen maar héél traag gaan rijden tot ik het volgende viewpoint tegen kwam. Ik heb me maar aan de kant gezet terwijl hij er van door ging, anders waren er ongelukken gebeurd. Onbegrijpelijk hoe sommige chauffeurs denken dat de weg van hun alleen is.
Er zullen veel mensen zijn die het anders ervaren natuurlijk, ik deel maar even mee wat ik zelf heb mee gemaakt. Er is dus ook een andere kant aan het rijden in de states. Natuurlijk is er in het dagdagelijks verkeer meer hoffelijkheid & rijden mensen voorzichtiger, maar het hangt toch wel zwaar van het gebied af waar in je zit. In de stad rijden de mensen rustiger & volgen ze de snelheidsbeperkingen beter op, daar buiten zie je heel wat "cowboys". Wat mij dus ook mateloos irriteert is het bumperkleven. Je rijdt op de limiet of soms zelfs al te hard & mensen willen dat je dus nog harder gaat rijden, gewoon omdat ZIJ daar zin in hebben. Natuurlijk kan je dan die persoon weer terug gaan irriteren, maar aangezien er tegenwoordig al zoveel verkeersagressie is, wil ik zo'n situaties toch liefst vermijden. Waar je hier uitstapt & iemand de huid wil volschelden, is de kans groter dat er daar eentje met een blaffer voor je neus staat

Laatst gewijzigd door Fraa op 24 jan 2013, 12:22, 3 keer totaal gewijzigd.
Reisblog: thisisfraa.be
Ik ervaar dat toch anders. Ik rij vaak in LA, zowel de binnenwegen als de freeways en vind dat er minder bumperkleven plaatsvindt. Wel is mijn ervaring dat het verkeer in LA asocialer is dan in andere steden in Californië.
- le-nnart
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
@ Fraa: je weet toch dat het in de regio gebruikelijk is dat je als langzamer verkeer de snellere achterligger voorbij laat gaan?
Op de route tussen Sequoia en Lone Pine heb ik de auto meerdere malen even aan de kant gezet omdat achterliggers veel sneller gingen.
Kost jou geen tijd en zorgt ervoor dat je stuk relaxter de weg kan rijden.
Er zijn op de kleinere wegen zéér veel uitwijk plekken.
Op de route tussen Sequoia en Lone Pine heb ik de auto meerdere malen even aan de kant gezet omdat achterliggers veel sneller gingen.
2009: NYC
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik had dat in Miami. Kwam de parkeergarage van het autoverhuurbedrijf uit tussen mega wegwerkzaamheden, de snelweg op en ik leek gelijk in een claxonsymfonie beland. Dat vond ik 10x erger dan in LA. Het viel me overigens op dat ze daar meer in van die grafbakken reden en in LA wat meer in grote SUV's.
Overigens is dat 'keep your lane' ook in het begin wel wennen moet ik zeggen en helemaal als je weer terug hier bent
Overigens is dat 'keep your lane' ook in het begin wel wennen moet ik zeggen en helemaal als je weer terug hier bent

- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ehhhm, je weet toch dat dat in NL ook verplicht is????le-nnart schreef:Er zijn wel wat dingen anders dan in Europa. Stoppen bij een stopbord is verplicht.

En bumperkleven van een enorme Amerikaanse vrachtwagen vond ik ook niet alles. Inderdaad zo snel mogelijk uitgeweken, maar dat is niet altijd mogelijk. Een prettig gevoel was dat niet.
En met de camper bij SF hadden we er last van dat we er bij afslagen niet tussen gelaten werden, ondanks op tijd aanstalten maken. We zijn een paar keer bij SF dus op de verkeerde afslag terecht gekomen. Echt leuk met zo'n camper door de kleine straatjes van Berkeley of een louche achterbuurt toeren

Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Je draait het verhaal een beetje om denk ik, want ik ben niet degene die de situatie veroorzaakt. Langzamer verkeer dat sneller verkeer voor bij laat, dat is voor mij sowieso een algemene ongeschreven regel. Daar draait het trouwens ook helemaal niet om, ik zou niet liever willen dat ze me voor bij steken. Het probleem is dat ze moedwillig te hard rijden op wegen die zich daar niet toe lenen, waardoor ze dus gefrustreerd achter iemand moeten blijven hangen die eigenlijk al te snel aan het rijden is. 5 of 10mph over de limiet rijden is trouwens geen traag verkeer dacht ik, ik hou dus ook niemand op. Dat er blijkbaar toch nog velen nóg sneller willen, dat is gewoon uiterst irritant op wegen waar het moeilijk is om in te halen. Dat mensen die met een RV rijden bv het normale verkeer laten voorbij steken door even in een pullout te gaan staan, dat lijkt me vrij logisch natuurlijk. Zo'n RV trekt minder hard op & normale personenwagens worden dus ook opgehouden door dat langzamer verkeer, dan moet je natuurlijk geen genie zijn om te weten dat die mensen best om de zoveel tijd even wachten tot de weg vrij is.le-nnart schreef:@ Fraa: je weet toch dat het in de regio gebruikelijk is dat je als langzamer verkeer de snellere achterligger voorbij laat gaan?
Het zijn van die dingen waar ik me enorm aan kan storen, want uiteindelijk komt het er op neer dat als zij te hard willen rijden, ze dat gerust mogen doen zolang me er niet mee storen. Zij zijn de locals, zij weten waar er te hard kan gereden worden, maar toch zijn er toch nog veel mensen die de verkeerde wegen uitkiezen om dat te gaan doen. Dan draait het niet meer om tijdswinst, maar om frustratie en irritatie.
Reisblog: thisisfraa.be
Op het steile deel van SF na vond ik Amerika echt geweldig qua autorijden. Ja, op de drukke snelwegen van LA heb je wat meer 'Nederlandse acties' waarvan je zegt 'die wil gewoon graag een ongeluk krijgen'. Maar ook daar: als je een oprit hebt, gaan gewoon 6 banen verkeer wat langzamer rijden, waardoor de doorstroming blijft en diegene kan invoegen. En ja, je staat regelmatig in de file. Maar ach, we hadden een dag extra daar, dus dat gaf ook niet.
Ik vond het enorm relaxed. Toen we terugkwamen in Nederland was het even enorm aanpassen. Wat een stress, wat een onrust, wat een bumperklevers. Het enige waar we moeilijk aan konden wennen in de VS was dat je door mag rijden op rood als je rechtsaf gaat
Ik vond het enorm relaxed. Toen we terugkwamen in Nederland was het even enorm aanpassen. Wat een stress, wat een onrust, wat een bumperklevers. Het enige waar we moeilijk aan konden wennen in de VS was dat je door mag rijden op rood als je rechtsaf gaat

- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Je bent zeker niet de enige hoor, toen we zo'n 16 jaar geleden voor het eerst naar de VS gingen was het verkeer inderdaad veel netter dan hier in Nederland, nu vindt ik het omgekeerde het geval. Vorige maand in Florida en met name Miami wordt er niet alleen heel hard meer ook erg aso gereden, ik hoor hier in Nederland bijna nooit iemand claxoneren, maar daar gaat het aan een stuk door, zelden zo veel agressie in het verkeer meegemaakt. Daarna naar Las Vegas en dan is het al een stuk minder ondanks de drukte in de stad, en de dagen in Death Valley heb je dan weer het Amerika gevoel dat iedereen zo netjes rijd, maar daar rijd dan ook bijna niemand.Fraa schreef:Sommige mensen zullen het gewoon niet eens zijn met me, maar ik heb me vaker geïrriteerd in Amerika dan in België eerlijk gezegd. Natuurlijk niet op de verlaten highways, maar er waren momenten bij dat ik echt dacht "Welke gek heb ik nu weer achter me aan zitten?".

-
- Amerika-expert
Hier in de buitenwijken van Miami is bumperkleven echt veel erger dan in SLC. Dat verbaasde me echt want Utahns staan bekend als errug slechte autorijders. Hier is het dus nog veel erger. Je ziet hier eigenlijk maar 2 snelheden op de weg: veel te langzaam en veel te snel. Dus als jullie in Florida zijn en de enige minivan op de weg zien die de toegestane snelheid rijdt weten jullie wie het is
Sowieso vind ik het verkeer hier een zooitje. Mensen stuiteren van de ene baan naar de andere, halen aan alle kanten in om dan vol op de rem te gaan vlak voor een andere auto, duiken nog snel even over de dubbele streep als ze een afslag missen enz enz enz enz enz. Parkeren is hier ook vaak een ramp omdat veel parkeerplaatsen kleiner zijn en mijn Odessey niet altijd past. En er zijn niet genoeg parkeerplekken. Als er op school iets voor de ouders is moet je een half uur te vroeg aankomen of je hebt geen plekje. Ziekenhuis is net zo erg, ik moest een half uur rondjes rijden voor ik iets vond waar m'n auto net in pastte.
Ik rij eigenlijk liever niet in de stad omdat het zo'n gedoe is maar lopen is hier niet mogelijk omdat alles te ver weg is.

Sowieso vind ik het verkeer hier een zooitje. Mensen stuiteren van de ene baan naar de andere, halen aan alle kanten in om dan vol op de rem te gaan vlak voor een andere auto, duiken nog snel even over de dubbele streep als ze een afslag missen enz enz enz enz enz. Parkeren is hier ook vaak een ramp omdat veel parkeerplaatsen kleiner zijn en mijn Odessey niet altijd past. En er zijn niet genoeg parkeerplekken. Als er op school iets voor de ouders is moet je een half uur te vroeg aankomen of je hebt geen plekje. Ziekenhuis is net zo erg, ik moest een half uur rondjes rijden voor ik iets vond waar m'n auto net in pastte.
Ik rij eigenlijk liever niet in de stad omdat het zo'n gedoe is maar lopen is hier niet mogelijk omdat alles te ver weg is.
Ik vind het verkeer op zich wel een stuk vriendelijker dan in Nederland, maar sommige mensen rijden inderdaad behoorlijk dicht op je bumper. Volgens mij niet primair met een agressief idee ofzo, dat idee heb ik dan weer niet, maar gewoon omdat ze daar geen bezwaar in zien. Vooral die joekels van vrachtwagens zijn doodeng als ze ineens in je achteruitkijkspiegel opdoemen.
Amerikanen (hier althans) hebben wel behoorlijk lak aan snelheidsbeperkingen. Ik zie zelden iemand die zich aan de snelheid houdt, en de politie is ook niet echt in je geïnteresseerd als je tot 10mph te hard rijdt. Er is hier met veel bombarie een programma gestart waarbij er met twee camera-auto's snelheden worden gecontroleerd bij scholen, maar zo lang je minder dan 12mph te hard rijdt, is er niks aan de hand. Bij onze elementary school betekent dat, dat je rustig met 52mph langs mag rijden, en bij onze Middle/high school zelfs met 62mph. Fijn, met al die 16-18 jarigen die net hun rijbewijs hebben; er gebeuren best vaak ongelukken met highschoolers bij scholen. Vanuit stilstand is snelheid soms toch best lastig in te schatten als je niet zo ervaren bent.
Ik hoorde laatst een conversatie tussen twee Amerikanen, waarbij de ene beschreef hoe zijn toeristenbus in Oostenrijk een boete kreeg van 200 dollar voor een snelheidsovertreding van 2mph. De verbazing in dat gesprek, tsja, het geeft wel weer dat er op dat vlak echt een groot verschil is tussen Europa en de VS. Het vIel mij vorige maand in NL ook echt op dat iedereen zich zo keurig aan de snelheid hield. Dat brengt toch een stuk rust in het verkeer dat je in de VS niet hebt, zelfs mét de agressie die in NL dan wel weer meer voorkomt.
Amerikanen (hier althans) hebben wel behoorlijk lak aan snelheidsbeperkingen. Ik zie zelden iemand die zich aan de snelheid houdt, en de politie is ook niet echt in je geïnteresseerd als je tot 10mph te hard rijdt. Er is hier met veel bombarie een programma gestart waarbij er met twee camera-auto's snelheden worden gecontroleerd bij scholen, maar zo lang je minder dan 12mph te hard rijdt, is er niks aan de hand. Bij onze elementary school betekent dat, dat je rustig met 52mph langs mag rijden, en bij onze Middle/high school zelfs met 62mph. Fijn, met al die 16-18 jarigen die net hun rijbewijs hebben; er gebeuren best vaak ongelukken met highschoolers bij scholen. Vanuit stilstand is snelheid soms toch best lastig in te schatten als je niet zo ervaren bent.
Ik hoorde laatst een conversatie tussen twee Amerikanen, waarbij de ene beschreef hoe zijn toeristenbus in Oostenrijk een boete kreeg van 200 dollar voor een snelheidsovertreding van 2mph. De verbazing in dat gesprek, tsja, het geeft wel weer dat er op dat vlak echt een groot verschil is tussen Europa en de VS. Het vIel mij vorige maand in NL ook echt op dat iedereen zich zo keurig aan de snelheid hield. Dat brengt toch een stuk rust in het verkeer dat je in de VS niet hebt, zelfs mét de agressie die in NL dan wel weer meer voorkomt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht