Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat is je persoonlijke top 3 qua parken?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wat is je persoonlijke top 3 qua parken?
Hoi allemaal,
Ik ben op dit moment onze vakantie voor volgend jaar aan het uitstippelen. Ben heel veel aan het lezen en vind het ontzettend moeilijk om een keuze te maken. Er is gewoon veel te veel te zien! Vooral qua parken.... daarom ben ik heel benieuwd wat jullie persoonlijke top 3 is en waarom.
Ben benieuwd!
Groetjes,
Ingrid
Ik ben op dit moment onze vakantie voor volgend jaar aan het uitstippelen. Ben heel veel aan het lezen en vind het ontzettend moeilijk om een keuze te maken. Er is gewoon veel te veel te zien! Vooral qua parken.... daarom ben ik heel benieuwd wat jullie persoonlijke top 3 is en waarom.
Ben benieuwd!
Groetjes,
Ingrid
Hoi Ingrid,
Mijn top 3:
Yosemite (in mei echt super!)
Bryce
Zion
Grand Canyon vonden wij wat minder, maar dat lag waarschijnlijk aan het feit dat we toen al een redelijke overkill aan parken achter de rug hadden. Wij deden ons rondje zeg maar met de klok mee. Ik lees regelmatig dat diegenen die het rondje tegen de klok in doen de Grand Canyon fantastisch vinden en dat Yosemite bij hen tegenvalt (vanwege dezelfde overkill). Misschien handig om daar bij je 'klok'-keuze
rekening mee te houden!
René
Mijn top 3:
Yosemite (in mei echt super!)
Bryce
Zion
Grand Canyon vonden wij wat minder, maar dat lag waarschijnlijk aan het feit dat we toen al een redelijke overkill aan parken achter de rug hadden. Wij deden ons rondje zeg maar met de klok mee. Ik lees regelmatig dat diegenen die het rondje tegen de klok in doen de Grand Canyon fantastisch vinden en dat Yosemite bij hen tegenvalt (vanwege dezelfde overkill). Misschien handig om daar bij je 'klok'-keuze

René
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Minder bekend, maar wel ongelooflijk mooi: Capitol Reef.
Op nummer 2: Arches
En nog een favoriet park: Death Valley
Pfff, dit was wel een moeilijke vraag hoor... ik heb een paar hele mooie parken over moeten slaan!
Op nummer 2: Arches
En nog een favoriet park: Death Valley
Pfff, dit was wel een moeilijke vraag hoor... ik heb een paar hele mooie parken over moeten slaan!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Oei.. wat een keuze. Moet ik me beperken tot het zuidwesten?
Zuidwest:
1) Canyonlands
2) Zion
3) Yosemithe
Jolanda
Zuidwest:
1) Canyonlands
2) Zion
3) Yosemithe
Jolanda
1999: Florida
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Yellowstone (Met superstip op 1)
Canyonlands
Bryce Canyon
Canyonlands
Bryce Canyon
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Mijne ook Yellowstone absoluut nummer 1, daarna Yosemite en dan Bryce of Olympic
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ik heb me net beperkt tot het zuidwesten... maar als het over the overall top 3 gaat....
Yellowstone
Volcanoes
Canyonlands
En met stip in de achtervolging
Olympic
Mount Rainier
Zion
Yosemite
Yellowstone
Volcanoes
Canyonlands
En met stip in de achtervolging
Olympic
Mount Rainier
Zion
Yosemite
1999: Florida
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
1. Yosemite
Oeps, en verder weet ik het niet.
Bryce is mooi, Zion ook maar heel anders.
Ik ben nog nooit in Yellowstone geweest, maar ik weet zeker dat dat NP hééél hoog op de lijst komt te staan als ik er geweest ben.
En White Sands NM in New Mexico is volgens mij ook prachtig! Wil ik zeker een keer naar toe.
Helaas liggen sommige parken ver uit de route.
Oeps, en verder weet ik het niet.
Bryce is mooi, Zion ook maar heel anders.
Ik ben nog nooit in Yellowstone geweest, maar ik weet zeker dat dat NP hééél hoog op de lijst komt te staan als ik er geweest ben.
En White Sands NM in New Mexico is volgens mij ook prachtig! Wil ik zeker een keer naar toe.
Helaas liggen sommige parken ver uit de route.
We zitten op dit moment nog in de USA, maar hebben alle parken die we wilde zien wel gezien (waarschijnlijk gaan we morgen nog wel naar Joshua Tree). Onze top 3:
- Yosemite
- Bryce Canyon
- Zion
Gisterenmiddag en vanmorgen zijn we in de Grand Canyon SR geweest. Gisteren was het super slecht weer: heel erg hard waaien, regenen en onweer en dus konden we en niets zien en was het dus niet mooi buiten. Vanmorgen was het bewolkt maar wel af en toe zon en waaide het weer heel hard en dus was het uitzicht ook weer niet bijzonder en konden we er dus eigenlijk niet van genieten. Misschien lag het alleen aan het weer, misschien kwam het door de overkil, maar ik denk dat de GC gwoon te groot is om te bevatten. je hebt wel eeen 'wow' idee, maar bij Yosemite (ons eerste park) hadden we dat veel meer. daar hadden we ook eigenlijk langer willen blijven, maar dat ging niet ivm onze reservering voor las Vegas (waar we eigenlijk achteraf iets korter hadden willen blijven).
Succes met plannen. Het zal wel moeilijk zijn! Blijft toch allemaal een kwestie van mening.
Groetjes Kaatje.
- Yosemite
- Bryce Canyon
- Zion
Gisterenmiddag en vanmorgen zijn we in de Grand Canyon SR geweest. Gisteren was het super slecht weer: heel erg hard waaien, regenen en onweer en dus konden we en niets zien en was het dus niet mooi buiten. Vanmorgen was het bewolkt maar wel af en toe zon en waaide het weer heel hard en dus was het uitzicht ook weer niet bijzonder en konden we er dus eigenlijk niet van genieten. Misschien lag het alleen aan het weer, misschien kwam het door de overkil, maar ik denk dat de GC gwoon te groot is om te bevatten. je hebt wel eeen 'wow' idee, maar bij Yosemite (ons eerste park) hadden we dat veel meer. daar hadden we ook eigenlijk langer willen blijven, maar dat ging niet ivm onze reservering voor las Vegas (waar we eigenlijk achteraf iets korter hadden willen blijven).
Succes met plannen. Het zal wel moeilijk zijn! Blijft toch allemaal een kwestie van mening.
Groetjes Kaatje.

- repelsteeltje
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
onze parken
Bryce, sequoia en Yellowstone
De laatste hebben we dit jaar niet gehad, maar we gaan zo snel mogelijk terug om deze te laten zien aan onze kids,
dertien jaar en 20 jaar geleden zijn we hier geweest en heeft het een enorme indruk op ons gemaakt
Je kan ons verslag lezen op http://huismaninamerika.web-log.nl
Monique
De laatste hebben we dit jaar niet gehad, maar we gaan zo snel mogelijk terug om deze te laten zien aan onze kids,
dertien jaar en 20 jaar geleden zijn we hier geweest en heeft het een enorme indruk op ons gemaakt
Je kan ons verslag lezen op http://huismaninamerika.web-log.nl
Monique

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Zo zie je maar dat de indruk die parken op je maken mede bepaald wordt door de volgorde waarin je ze bezoekt.Angie schreef:Yosemite was ons laatste park in de rij en toen waren we het wel een beetje zat. Maar willen daar zeker nog een keertje terug om het wat uitgebreider te bekijken!
Wij hadden in 2004 precies hetzelfde bij Yosemite. Wij waren ook een beetje "parkmoe"
Alleen bij Yellowstone hadden we dit jaar dat gevoel niet, terwijl het toch tegen het einde van onze reis lag en we al heel veel moois gezien hadden.
Marjon
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1661 Weergaves
-
Laatste bericht door Vrouw Bloem
-