Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat vinden jullie hiervan?
Wat vinden jullie hiervan?
Hallo allemaal,
Wij willen in de zomer van 2007 een reis maken door de zuid-west kust met onze kids,Heb vaker een route neergezet van 4 weken maar aangezien dit financieel voor ons op dit moment niet haal lijkt,hebben we de route veranderd cq ingekort.
Het word een beetje een pretparkig maar wij vinden dat ook wel heel leuk.Het gaat ons erom in amerika te zijn geweest en een klein beetje de sfeer geroefd te hebben,hier komt ons tweede plan,
Dag 1 Vertrek uit nederland
Dag 2 aankomst in San-Fransisco
Dag 3 San-fransisco--alcatraz--omgeving-cablecar etc
Dag 4san-fransisco-Monterey(aQarium)
Dag 5 Monterey-Pismo-beach(board walk santa cruz)
Dag 6 Pismo beach-santa Barbarra
Dag 7 Santa-Barbara-L.A-(bevrely hills etc)
Dag 8 L.A-Hollywood-Universials
Dag 9 L.A-anaheim
Dag10Anaheim-disneyland
Dag11Anaheim-San-Diego--zoo
Dag12San-diego-seaworld
Dag12San-diego-Palm-Springs
Dag13Palm-Springs-Las-Vegas
Dag14Las-Vegas
Dag15Las-Vegas-Naar huis
Wij willen in de zomer van 2007 een reis maken door de zuid-west kust met onze kids,Heb vaker een route neergezet van 4 weken maar aangezien dit financieel voor ons op dit moment niet haal lijkt,hebben we de route veranderd cq ingekort.
Het word een beetje een pretparkig maar wij vinden dat ook wel heel leuk.Het gaat ons erom in amerika te zijn geweest en een klein beetje de sfeer geroefd te hebben,hier komt ons tweede plan,
Dag 1 Vertrek uit nederland
Dag 2 aankomst in San-Fransisco
Dag 3 San-fransisco--alcatraz--omgeving-cablecar etc
Dag 4san-fransisco-Monterey(aQarium)
Dag 5 Monterey-Pismo-beach(board walk santa cruz)
Dag 6 Pismo beach-santa Barbarra
Dag 7 Santa-Barbara-L.A-(bevrely hills etc)
Dag 8 L.A-Hollywood-Universials
Dag 9 L.A-anaheim
Dag10Anaheim-disneyland
Dag11Anaheim-San-Diego--zoo
Dag12San-diego-seaworld
Dag12San-diego-Palm-Springs
Dag13Palm-Springs-Las-Vegas
Dag14Las-Vegas
Dag15Las-Vegas-Naar huis
Nou Mamma, als je een route wilt samenstellen met veel kidsstuff dan is dit een schot in de roos!
Ik neem aan dat je dezelfde dag (dag 1) vanuit Nederland in SF aankomt en dan heb je twee dagen voor SF.
Van SF naar Monterey passeer je eerst Santa Cruz met zijn boardwalk. Ook een bezoek aan de Mystery Spot is leuk voor kinderen en ook het plaatselijke treintje is de moeite waard. Je bent dan wel minstens een dag bezig om van SF naar Monterey te rijden.
De volgende dag zou je het prachtige aquarium kunnen bezoek en doorrijden via Carmel, Point Lobos SP naar Cambria.
Kinderen en volwassenen beleven veel plezier aan een bezoek aan Hearst Castle waarna je door zou kunnen rijden naar Morro Bay of Pismo Beach.
Ik zou dan niet naar Santa Barbara gaan maar meteen naar LA en dan kan het feest echt beginnen. Ik weet niet hoe oud de kinderen zijn maar als ze niet te jong zijn zullen ze zich zeker amuseren. Ook het bezoek aan San Diego is aan te bevelen. Van SD is het mogelijk in een dag naar Las Vegas te rijden en te stoppen in de "Ghosttown" of Galico bij Barstow. Alhoewel Palm Springs een vast stop voor ons is, is hier voor kinderen niet veel te beleven tenzij je de kabelbaan neemt.
Las Vegas is een prima afsluiting. Ik moet eerlijk zeggen dat deze route niet meteen in mij zou opkomen, maar mijn kinderen hebben dan ook zelf al weer kinderen. Ik weet zeker dat je de jouwe met zo'n reis veel plezier doet, mits ze niet te jong zijn.
Yeehaw{:o)-
Ik neem aan dat je dezelfde dag (dag 1) vanuit Nederland in SF aankomt en dan heb je twee dagen voor SF.
Van SF naar Monterey passeer je eerst Santa Cruz met zijn boardwalk. Ook een bezoek aan de Mystery Spot is leuk voor kinderen en ook het plaatselijke treintje is de moeite waard. Je bent dan wel minstens een dag bezig om van SF naar Monterey te rijden.
De volgende dag zou je het prachtige aquarium kunnen bezoek en doorrijden via Carmel, Point Lobos SP naar Cambria.
Kinderen en volwassenen beleven veel plezier aan een bezoek aan Hearst Castle waarna je door zou kunnen rijden naar Morro Bay of Pismo Beach.
Ik zou dan niet naar Santa Barbara gaan maar meteen naar LA en dan kan het feest echt beginnen. Ik weet niet hoe oud de kinderen zijn maar als ze niet te jong zijn zullen ze zich zeker amuseren. Ook het bezoek aan San Diego is aan te bevelen. Van SD is het mogelijk in een dag naar Las Vegas te rijden en te stoppen in de "Ghosttown" of Galico bij Barstow. Alhoewel Palm Springs een vast stop voor ons is, is hier voor kinderen niet veel te beleven tenzij je de kabelbaan neemt.
Las Vegas is een prima afsluiting. Ik moet eerlijk zeggen dat deze route niet meteen in mij zou opkomen, maar mijn kinderen hebben dan ook zelf al weer kinderen. Ik weet zeker dat je de jouwe met zo'n reis veel plezier doet, mits ze niet te jong zijn.
Yeehaw{:o)-
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Willen jullie dan geen enkel Nationaal Park bezoeken?
Vind ik best zonde. Er zitten zulke mooie parken tussen, zoals Yosemite of Bryce/Zion...
Je zit er niet eens zo ver vanaf.
Misschien goed door sparen en er nog een weekje bij aanplakken?
Of San Diego overslaan?
Je zou mij persoonlijk niet zo heel blij maken met deze route, maar als jullie er een goed gevoel bij hebben zeg ik DOEN!
Succes verder.
Groetjes van Marloes
Vind ik best zonde. Er zitten zulke mooie parken tussen, zoals Yosemite of Bryce/Zion...
Je zit er niet eens zo ver vanaf.
Misschien goed door sparen en er nog een weekje bij aanplakken?
Of San Diego overslaan?
Je zou mij persoonlijk niet zo heel blij maken met deze route, maar als jullie er een goed gevoel bij hebben zeg ik DOEN!
Succes verder.
Groetjes van Marloes
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Re: Wat vinden jullie hiervan?
Jullie rijden precies onze route van 2005. Alleen wij deden er drie weken op en jullie maar twee en de tussenstops zijn iets wat anders ingedeeld (maar dat is logisch als je maar twee weken de tijd hebt).
Ik zie er alleen Palm Springs bij staan. Is hier een reden voor?
Gaan jullie overigens naar beide parken van Disney of naar één van de twee?
Meestal is dag 1 (de vertrekdag in Nederland) ook de aankomstdag in Amerika, dus heb je dag twee een hele dag in San Francisco.
En als je op de dag van San Francisco naar Monterey rijdt, kom je vanzelf langs Santa Cruz. Ook zou ik van Pismo beach inderdaad niet naar Santa Barbara rijden, maar meteen door naar Los Angeles.
Zelf vind ik overigens dat de rit van Monterey naar Pismo Beach wel erg lang is (ofja niet te lang, maar er is zo enorm veel te doen tussen deze plaatsen, zie onderstaand
)
- Carmel
- Point Lobos R.P.
- Big Sur
- Koffie bij Nepenthe
- Julia Pfeiffer Burns S.P.
- Zee-olifanten bekijken op het strand net voor San Simeon (bij Piedras Blancas)
- Hearst Castle in San Simeon (een bezoekje van ongeveer 3 uur)
- De rots Morro Rock
- Madonna Inn in San Luis Obispo
- Utopia Bakery in San Luis Obispo (Nederlandse bakkerij)
Misschien een overnachting in Morro Bay (in plaats van Santa Barbara)?
In ieder geval wens ik jullie heel veel plezier met de voorpret van deze vakantie!
Ik zie er alleen Palm Springs bij staan. Is hier een reden voor?
Zoals ik begrepen heb, zijn je kinderen nog niet zo heel erg oud. Maar rondom Los Angeles zijn wel leuke pretparken te bekennen. Ik zie dat je Universal en Disney al op de planning hebt staan, maar wat dacht je van Knott's Berry Farm. Dit park heeft leuke achtbanen, maar ik gok dat vooral Camp Snoopy erg leuk is voor je kinderen.mamma schreef:Het word een beetje een pretparkig maar wij vinden
dat ook wel heel leuk.
Gaan jullie overigens naar beide parken van Disney of naar één van de twee?
Meestal is dag 1 (de vertrekdag in Nederland) ook de aankomstdag in Amerika, dus heb je dag twee een hele dag in San Francisco.
En als je op de dag van San Francisco naar Monterey rijdt, kom je vanzelf langs Santa Cruz. Ook zou ik van Pismo beach inderdaad niet naar Santa Barbara rijden, maar meteen door naar Los Angeles.
Zelf vind ik overigens dat de rit van Monterey naar Pismo Beach wel erg lang is (ofja niet te lang, maar er is zo enorm veel te doen tussen deze plaatsen, zie onderstaand

- Carmel
- Point Lobos R.P.
- Big Sur
- Koffie bij Nepenthe
- Julia Pfeiffer Burns S.P.
- Zee-olifanten bekijken op het strand net voor San Simeon (bij Piedras Blancas)
- Hearst Castle in San Simeon (een bezoekje van ongeveer 3 uur)
- De rots Morro Rock
- Madonna Inn in San Luis Obispo
- Utopia Bakery in San Luis Obispo (Nederlandse bakkerij)
Misschien een overnachting in Morro Bay (in plaats van Santa Barbara)?
In ieder geval wens ik jullie heel veel plezier met de voorpret van deze vakantie!
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Dit soort dingen zijn inderdaad persoonlijk, want mij zou je totaal niet blij maken met Nationale Parkenlelie schreef:Je zou mij persoonlijk niet zo heel blij maken met deze route, maar als jullie er een goed gevoel bij hebben zeg ik DOEN!

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
Hallo allemaal,
Inderdaad zijn er geen N.P bij maar We hebben onze plannen overdacht en omdat onze kids toch niet zo heel lang kunnen lopen en wij dan toch vaak niet bij de mooiste plekjes kunnen komen ,willen we dit een andere keer doen in een andere route.
De kids zijn in de zomer van 2007 bijna 6 en 7 en ik denk dat dit een mooie leeftijd is voor de parken.
Dit is ook maar een globale reisroute die we even snel hebben samengesteld ,alles wat we hierdoen hadden we anders ook gedaan alleen in een andere volgorde.
Misschien dat er hier en daar een 1 of 2 extra dagen bij komen dat zal niet heel veel in prijs verschillen.
Palm Springs hoeft eigenlijk niet perse maar ik dacht dat is toch vlakbij
Nouja nog even de tijd in december willen wij boeken.
Inderdaad zijn er geen N.P bij maar We hebben onze plannen overdacht en omdat onze kids toch niet zo heel lang kunnen lopen en wij dan toch vaak niet bij de mooiste plekjes kunnen komen ,willen we dit een andere keer doen in een andere route.
De kids zijn in de zomer van 2007 bijna 6 en 7 en ik denk dat dit een mooie leeftijd is voor de parken.
Dit is ook maar een globale reisroute die we even snel hebben samengesteld ,alles wat we hierdoen hadden we anders ook gedaan alleen in een andere volgorde.
Misschien dat er hier en daar een 1 of 2 extra dagen bij komen dat zal niet heel veel in prijs verschillen.
Palm Springs hoeft eigenlijk niet perse maar ik dacht dat is toch vlakbij

- Animar
- Amerikakenner
Wij hebben het Zuidwesten gedaan toen ons dochertje 4½ jaar was en hebben wel een aantal NP's bezocht. Lange wandelingen konden we niet echt maken, maar we hebben zoveel mooie plekjes gezien, op een hele leuke loopafstand voor haar! Je hoeft niet persé ver te wandelen om wat moois (ook dieren!) te zien.mamma schreef:omdat onze kids toch niet zo heel lang kunnen lopen en wij dan toch vaak niet bij de mooiste plekjes kunnen komen ,willen we dit een andere keer doen in een andere route.
Ons dochtertje vond vooral Yosemite, Zion en Grand Canyon erg leuk en de Grand Canyon vond ze ook erg indrukwekkend. In de Grand Canyon en in Zion kun je met een bus naar bepaalde plaatsen, dan hoef je niet zover te wandelen, maar je komt wel op hele mooie plaatsen!
Tijdens het wandelen kun je het ook leuk maken voor de kids (wie ziet er het eerst een eekhoorntje, wie ziet er het eerst een hertje, mooie blaadjes verzamelen, en meer van dat soort dingetjes)
Als je je nog bedenkt en je wilt weten hoe we het precies gedaan hebben en wat we precies gezien hebben, dan laat het maar even weten.
Wij stonden ervan versteld hoeveel ze toch eigenlijk kon lopen en hoe leuk ze alles vond.
Succes en veel plezier met je voorbereidingen!
Groetjes,
Anita
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo mamma,
Als het lukt om er nog een paar dagen bij te doen (je hebt al een dag extra omdat je op dag 1 aankomt) zou ik toch echt overwegen om ook een nationaal park te bezoeken. Voor de kinderen lijkt me Yosemite of Zion heel leuk.
In Yosemite kun je wandelen, fietsen, raften (is heel makkelijk), of je gaat ergens bij een rivier lekker picknicken en wat pootjebaden. Ook in Zion heb je hele mooie korte wandelingen, en voor de kinderen is de Narrows (door een rivier) heel aardig om te doen. Ik denk dat je anders toch een overkill aan pretparken hebt. Ik vraag me ook af of Universal leuk is met kinderen van die leeftijd. Toen wij de eerste keer met de kinderen gingen (ze waren toen 7 en 9), hebben we dat bewust overgeslagen.
Marianne
Als het lukt om er nog een paar dagen bij te doen (je hebt al een dag extra omdat je op dag 1 aankomt) zou ik toch echt overwegen om ook een nationaal park te bezoeken. Voor de kinderen lijkt me Yosemite of Zion heel leuk.
In Yosemite kun je wandelen, fietsen, raften (is heel makkelijk), of je gaat ergens bij een rivier lekker picknicken en wat pootjebaden. Ook in Zion heb je hele mooie korte wandelingen, en voor de kinderen is de Narrows (door een rivier) heel aardig om te doen. Ik denk dat je anders toch een overkill aan pretparken hebt. Ik vraag me ook af of Universal leuk is met kinderen van die leeftijd. Toen wij de eerste keer met de kinderen gingen (ze waren toen 7 en 9), hebben we dat bewust overgeslagen.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1686 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-