Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mustangs

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
TamaraVR
Amerika-ontdekker

Mustangs

Bericht door TamaraVR »

We willen graag volgend jaar een roadtrip maken. Ik was benieuwd of er hier iemand mss weet waar je eventueel wilde mustangs kan spotten. (California, grens met Nevada, Arizona, of kortbij grens met Utah. Mocht het geen dage omrijden zijn wil ik die zeker proberen mee te pikken. Ik vind er helaas weinig over terug via google of het is erg uit de richting van de andere bezienswaardigheden.
Groetjes
Corné
Amerika-ontdekker

Re: Mustangs

Bericht door Corné »

paard1.jpg
Wij hebben een paar jaar geleden op Mount Charleston (bij Las Vegas) wilde paarden gezien, ik weet niet zeker of dit Mustangs waren (geen verstand van paarden, de auto's wat meer). Mijn vriendin had dit toen ergens gelezen dat deze daar zouden zijn en met wat rondvragen ter plekke hebben we ze toen gevonden.
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Misschien vind je hier meer info http://www.renowildhorsetours.com/
KimDaanUSA
Amerikafan

Bericht door KimDaanUSA »

Owww t ging over paarden!!! :lol: :lol: Ik dacht 'wilde' (Ford) Mustangs? :? :?
Onze reisverslagensite: http://kimendaan.wordpress.com
2017 - USA (SF - Las Vegas - SF)
2013 - USA (Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas)
2012 - IJsland + West-USA (6 weken)
2011 - Engeland, Wales + Schotland
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Haha ik wilde zeggen "op m'n oprit" maar het ging over paarden ;)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Zelfde als hierboven eigenlijk. Bij monument valley wel paarden (en ezels) gezien, maar of t mustangs waren? Denk t niet, zat weinig pit in die beesten.
TamaraVR
Amerika-ontdekker

Bericht door TamaraVR »

Dank je wel voor de reacties. Het gaat idd over de paarden en niet de auto's ;-). Na een nachtje googlen zouden ze idd in de buurt van Las Vegas ook te vinden zijn: Wheeler Pass MHA en Spring Mountain. Maar ik vind er zo goed als geen nederlandstalige info over. Het zal waarschijnlijk ook wel een beetje van je geluk afhangen vermoed ik. Ik heb wel begrepen dat de burro's (wilde ezels) te vinden zijn in Oatman.

Groetjes
Fardau
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Fardau »

Ik heb ze een aantal jaren geleden gezien dichtbij Virginia City (dichtbij Lake Tahoe en Reno). Dit plaatsje is bekend door de opnames van de serie "Bonanza". Wij hebben toen ook gevraagd waar ze meestal te zien waren en toen werd ons verteld dat ze al een tijdje niet in de buurt gezien waren. We reden weg en een stukje buiten het stadje liep ineens een groepje. Ik ben er nog naartoe gelopen en heb nog een filmpje gemaakt. Leuk om te zien!
TamaraVR
Amerika-ontdekker

Bericht door TamaraVR »

Lake Tahoe had ik graag bezocht tijdens onze trip, we kunnen dus altijd een poging wagen en de omgeving afspeuren. Bedankt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Vlak bij Las Vegas heb je de Red Rock Canyon. Als je van LV naar Death Valley rijdt, en je hebt de tijd, dan is dit wel leuk om onderweg mee te nemen. Er lopen daar ook wilde ezels rond (wilde paarden heb ik er echter niet gezien). Uit ons 2006 reisverslag d.d. 10 augustus:
We rijden via de Red Rock Canyon Scenic Drive. Red Rock Canyon is een National Conservation Area. Onze NP pas is hier niet geldig; we betalen 5 dollar toegang. De route is prachtig; rode rotsen in allerlei vormen. Er groeien veel Joshua Trees hier, en natuurlijk de bekende lage struikjes die je hier bijna overal tegenkomt. We stoppen regelmatig om foto's te maken.

Aan het eind van de route stopt de auto voor ons: er blijken ezels aan de kant van de weg te lopen. Deze burro's zijn afstammelingen van ezels die hier door de Spanjaarden zijn geïntroduceerd. Nu zijn ze verwilderd.
Als ik de foto’s zo bekijk lijken ze echter meer op kinderboerderij-ezels dan op wilde ezels., laat staan dat ze mustangs zijn.

Martin
TamaraVR
Amerika-ontdekker

Bericht door TamaraVR »

Haha Martin,
Inderdaad wilde ezels zijn geen mustangs, maar het blijft toch iets dat je hier niet tegenkomt. Ik hou er zeker rekening mee om dit eventueel in te plannen.
Groetjes
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Ik heb wel eens gelezen dat er op Mount Charleston wilde paarden lopen. Geen idee of dat ook mustangs zijn. Ook in Californië zijn nog gebieden met wilde mustangs.
In Colorado zijn ook een paar gebieden met mustangs.

Ik zal zo even kijken of ik kan vinden in welke gebieden in Californië de mustangs lopen.

Misschien kan je hier wat vinden.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer