Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

San Diego wel / niet

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Juuth
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: San Diego wel / niet

Bericht door Juuth »

Komende zomer ga ik voor vier weken met een vriendin naar de VS. Na het nodige plan-en-schrapwerk hebben wij ervoor gekozen om San Diego over te slaan; het paste écht niet in ons rondje.

Groot was dan ook mijn geluk toen ik vorige week voor mijn werk een paar dagen naar San Diego mocht. Er twee vrije dagen achteraan geplakt en ik moet zeggen dat ik de stad toch wel erg leuk vond! Ten eerste een heerlijke relaxte en -hoe gek dat ook klinkt- rustige sfeer. Heel anders dan wat ik me voorstel bij bijv. LA (maar daar ben ik nog niet geweest, dus dat is wellicht geen eerlijke vergelijking). Wij hebben één dag doorgebracht in het Balboa park. Staat hierboven ook al ergens beschreven: een combinatie van musea, botanische tuinen en verschillende bouwwerken in Spaanse stijl. Erg leuk. San Diego Zoo ligt ook in dit park, maar daar zijn wij niet in geweest, dus daar kan ik niets over zeggen. 's Avonds naar het Gaslamp Quarter voor een hapje en een drankje.
De andere dag zijn we 's ochtends naar Old Town geweest; commercieel en toeristisch, maar toch wel leuk om gezien te hebben (gratis toegang). Daarna zijn we doorgegaan naar het strand (Mission Beach) en we hebben ook nog een uurtje rondgefietst door Mission Bay Park (ook erg leuk!). Leuke bijkomstigheid was dat het daar al heerlijk 24 graden was, terwijl de lente hier in Nederland nog ver te zoeken was :wink:

Kortom, ik heb een prima tijd gehad in San Diego. Had ook best nog één of twee dagen extra kunnen vullen (Coronado, Sea World of Zoo, rondvaart door de haven). Maar aan de andere kant was er niks bij waarvan ik zeg "dit mag je echt niet missen". Ik denk dat San Diego een mooie bestemming is als je een paar dagen "over" hebt in je reisschema, maar wat mij betreft is het geen must-see.
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

Ik sluit me helemaal bij de pro-San Diego meningen aan :) Wij zijn er ter afsluiting van onze rondreis vorig jaar een volle week geweest. We hadden een beachhouse gehuurd in La Jolla, en het was voor ons een perfecte afsluiter, met name voor onze drie kinderen. Heerlijke stad met een relaxte sfeer, veel surfers, lekker weer (verademing na de 40+ temperaturen, 30 en een fris windje). We hebben de dagen gevuld met parken (seaworld, legoland en de san diego zoo), relaxen aan het mooie strand, shoppen en restaurantjes uitproberen.
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada

Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Overigens kan je bij La Jolla ook prachtig duiken, dit even voor de liefhebbers.
Ralphtd
Amerika-ontdekker

Bericht door Ralphtd »

Kunnen de San Diego kennenrs me wellicht tips geven voor verblijf in deze stad?

We willen graag de laatste paar dagen hier ontspannen voordat we naar huis gaan. In welke wijk kunnen we het beste verblijven? Wellicht iemand een tip voor een lekker hotel?
toetjero
Amerikakenner

Bericht door toetjero »

Mag ik hierop aansluiten?
We RVcamping? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Moeten we gaan voor een camping aan zee, of Koa Metro?
We willen daar drie nachten blijven, ook voor een relaxed-dagje,
daarom wel zwembad en wat struiken en sfeer.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Kijk voor hotels eens bij de AllesAmerikabeoordelingen: zie http://beoordelingen.allesamerika.com/p ... o&staat=CA

In mijn reisverslag van 2007 heb ik over onze belevenissen in San Diego geschreven. Wij kwamen op dag 5 daar aan.
Klik hier voor het verslag.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door lovely_laura »

Wij zaten in San Diego 3 nachten in de Hyatt regency mission bay. Echt een heerlijk hotel met een grote kamer en een erg mooi zwembad.
Sea world zit om de hoek dus we konden vanaf onze kamer het vuurwerk zien :thumbup:
Wij hadden dit hotel gewonnen via priceline en dat scheelde een hoop geld!

Gr. Laura
desperate housewive
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door desperate housewive »

Op onze eerste rondreis in de USA (zomer 2010) hebben we ook San Diego bezocht. Het was in de laatste week en het eerste wat me opviel dat het lekker fris was (nog altijd 25C°) maar we kwamen uit anderhalve snikhete weken (o.a. death valley, las vegas, grand canyon, Page, Scottsdale, ). Waarom San Diego ? Omdat wij naar de San Diego zoo wilden en naar Seaworld. We logeerden denk ik in een Holiday Inn (maar weet het niet meer zeker, heb het vergeten te noteren :oops: ) maar het was op wandelafstand van Seaworld en ook op wandelafstand van o.a. olive garden en de red lobster. 'S Avonds om 10 uur konden we genieten van een vuurwerk dat iedere avond werd afgeschoten door Seaworld. Het oude centrum van San Diego hebben we niet bezocht. Van San Diego hebben we geen spijt dat we daarvoor omgereden zijn.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Dat valt me toch vaak op aan mensen die naar San Diego gaan, ze gaan voor SeaWorld en voor de Zoo, en sommigen ook nog voor dat schip dat er ligt. Maar dan heb je toch niets van San Diego als stad gezien? Zeg dan dat je SeaWorld en de Zoo de moeite waard vond, maar niet de stad zelf.

Een vriendin van mij woonde er en zodoende ben ik er een paar jaar geleden een paar dagen geweest. We hebben een leuke tijd gehad en ik heb genoten van het typische Amerikaanse ontbijt in een typisch Amerikaans diner in La Jolla, en de strandwandeling aldaar, en de zeehonden, en een bezoek aan downtown SD for dinner, en een wandeling langs de boardwalk waar een surfgolf is nagebouwd en gasten aan het surfen zijn, en de zoo die we op de laatste ochtend nog even meepikten en de barbeque met collega's in hun woning....MAAR, San Diego als stad om te bezoeken, nee. Het zal voornamenlijk een prettige stad zijn om in te leven. Alle voorzieningen zijn er, er is een fantastisch klimaat, de zee om de hoek. Maar er is niets echt bijzonders aan San Diego, althans, dat vond ik. Geen bijzondere musea, kunst, mode, mooie wijken om doorheen te dwalen, bijzondere uitgaansgelegenheden, muziek enzovoorts.

Ik ga er niet meer heen, tenzij m'n vriendin er weer zou gaan wonen. Maar dan zouden we gewoon een paar heerlijke dagen hebben met vrienden in een stad met voorzieningen en een heerlijk klimaat....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer