Groot was dan ook mijn geluk toen ik vorige week voor mijn werk een paar dagen naar San Diego mocht. Er twee vrije dagen achteraan geplakt en ik moet zeggen dat ik de stad toch wel erg leuk vond! Ten eerste een heerlijke relaxte en -hoe gek dat ook klinkt- rustige sfeer. Heel anders dan wat ik me voorstel bij bijv. LA (maar daar ben ik nog niet geweest, dus dat is wellicht geen eerlijke vergelijking). Wij hebben één dag doorgebracht in het Balboa park. Staat hierboven ook al ergens beschreven: een combinatie van musea, botanische tuinen en verschillende bouwwerken in Spaanse stijl. Erg leuk. San Diego Zoo ligt ook in dit park, maar daar zijn wij niet in geweest, dus daar kan ik niets over zeggen. 's Avonds naar het Gaslamp Quarter voor een hapje en een drankje.
De andere dag zijn we 's ochtends naar Old Town geweest; commercieel en toeristisch, maar toch wel leuk om gezien te hebben (gratis toegang). Daarna zijn we doorgegaan naar het strand (Mission Beach) en we hebben ook nog een uurtje rondgefietst door Mission Bay Park (ook erg leuk!). Leuke bijkomstigheid was dat het daar al heerlijk 24 graden was, terwijl de lente hier in Nederland nog ver te zoeken was

Kortom, ik heb een prima tijd gehad in San Diego. Had ook best nog één of twee dagen extra kunnen vullen (Coronado, Sea World of Zoo, rondvaart door de haven). Maar aan de andere kant was er niks bij waarvan ik zeg "dit mag je echt niet missen". Ik denk dat San Diego een mooie bestemming is als je een paar dagen "over" hebt in je reisschema, maar wat mij betreft is het geen must-see.