Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Campgrounds tips gevraagd

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Daniels300
Amerika-ontdekker

Campgrounds tips gevraagd

Bericht door Daniels300 »

Beste allemaal,

Volgende week gaat onze reis van start.
We beginnen in Phoenix en eindigen 3 weken later in LA.
We reizen rond met een 25ft camper. Met een gezelschap van 3 incl een peuter.

Welke campgrounds raden jullie aan?
In De volgende plaatsen of in de buurt, of onderweg... ;)
Phoenix-grandcanyon-page-zion-lasvegas-deathvalley-sequoia-sanfransisco-bigsur-la.
Yosimiti is al geboekt.... :-)

Alvast bedankt!!!

Groeten Mark
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Campgrounds tips gevraagd

Bericht door Martin & Marianne »

Grand Canyon: Mather CG
Zion: Watchman
Las Vegas: op de strip bij CircusCircus, of Sam's Town
Death Valley: kijk op http://www.nps.gov/deva welke open zijn. Heb je nog een tussenstop tussen DV en Sequoia?
Sequoia: hoe lang zijn jullie daar en weten jullie dat je niet via de zuidingang het park binnen kunt rijden?
SF: Marin Park
Big Sur: Pfeiffer big Sur of kijk hier voor meer mogelijkheden
Willen julie ook in Phoenix staan?
Als je op zoek bent naar cmapings met een speeltuin of zwembad kijk dan eens bij de KOA-campings. Die liggen echter niet echt op jullie route denk ik.

Op het forum is al veel geschreven over campings, je kunt ook eens de (google)zoekfunctie proberen, zie hier rechtsboven.

PS het is Yosemite. :wink:

Marianne
Koen70
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Koen70 »

Langs de Big Sur route vond ik Kirk Creek wel een leuke campground met zicht op de oceaan. Je kan er vanuit je camper de golven horen breken op de rotsen onder de campground.
http://campone.com/campsites/kirk-creek/
Daniels300
Amerika-ontdekker

Bedankt voor de info!

We zijn 2 nachten in Sequoia.
Dat we de Tioga pas niet kunnen gebruiken is bekend.
Tussen Deathvalley en Sequoia staat nog geen overnachting. Maar Tips zijn altijd welkom en worden gebruikt!! ;)
Phoenix hoeft niet persee. Echter als we te laat de camper krijgen, zullen we een overnachting tussen Phoenix en Grand Canyon nodig hebben schat ik.??
In Yosemite... ;) hebben we Lower Pines geboekt overigens.

Overige info/vragen altijd welkom!

gr Mark
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je zou voor Sequoia dan kunnen kijken of je 2 nachten op 1 camping gaat staan of op 2 verschillende campings. In Grant Grove zit je aardig centraal, zeker als je ook de Kings Canyon Scenic Byway wilt rijden, en je bent sneller weer op weg richting Death Valley. Maar een camping in Sequoia kan natuurlijk ook. Kijk eens wat je allemaal wilt doen en hoe de afstanden zijn. Op http://www.nps.gov/seki vind je een kaart van het park (zie links, onder view park map), daarop kun je ook de campings zien.

Ik had het niet over de Tioga Pass, maar over de Generals Highway in Sequoia, die mag je met een camper langer dan 22 ft niet rijden.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 09 apr 2013, 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Daniels300
Amerika-ontdekker

Marianne bedankt!
O dat wist ik niet... Wat raad je aan, en welke wegen, als we vanaf las Vegas komen en via deathvalley,sequoia,Yosemite naar san Fransisco gaan?

Net op tijd wat goede tips... :thumbup:

Gr. Mark
Daniels300
Amerika-ontdekker

Iemand nog tips?

Bedankt alvast!

Mark,Niroshanie en Maeve
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik was even vergeten dat jullie al heel binnenkort vertrekken, de Kings Canyon Scenic byway kun je dan nog niet rijden. Hou ook deze site in de gaten voor Sequoia: http://www.nps.gov/seki/planyourvisit/currentcond.htm En kijk ook op http://www.nps.gov/yose voor de wegen.
Vanaf Las Vega naar Death Valley kun je via DV Junction rijden en een kijkje nemen bij Zabriskie Point. Dan richting Badwater, en vandaar weer terug richting Furnace creek. Ik weet niet of je met de camper Artist Drive kunt doen. Kijk eens op de kaart op http://www.nps.gov/deva. Na FC richting Stovepipe Wells. Vlak daarvoor liggen rechts de Sand Dunes. Er is tegenwoordig een grote parkeerplaats, dus stop even en loop een stukje de duinen in.
Je kunt via Lone Pine rijden, en dan richting Visalia. Dat stuk is wat minder interessant. Misschien kun je via Lake Isabella rijden, is mooier, maar kost je meer tijd. En ik weet niet hoe toegankelijk dat allemaal is in het voorjaar.
Je rijdt Yosemite binnen via Oakhurst. Ik ga er van uit de de Glacier Point road nog gesloten is dan, mocht hij open zijn dan kun je op weg naar de vallei eerst naar GP rijden (reken op 2 uur heen en terug).
Van Yosemite naar SF kun je via de 120 rijden. Mooie weg, maar wel kronklig. De 140 is ook mooi, zeker het eerste stuk.
Als je hier alvast een kaart koopt (ik vind de Hallwag handig, je hebt nr 5 nodig) of roadatlas zie je welke wegen scenic zijn.

Marianne
Daniels300
Amerika-ontdekker

Marianne,

Bedankt hier heb ik wat aan!!!
Heb al een roadmap A3 in huis, maar dit soort tips zie ik er niet op...
Rij aan de hand van de tips incombinatie met een TomTom en de roadmap.
Heb jou sites opgeslagen en ga die zeker even bijhouden!!
Even voor de duidelijkheid: deathvalley-sequoia-Yosemite is het meest logisch toch? En haalbaar met de wegen?

Groetjes!
Daniels300
Amerika-ontdekker

Overigens zal ik vast met nog wat vragen komen als ik onderweg ben....
Zodat ik het mooiste en maximale uit onze trip ga halen... :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

DV-Sequoia- Yosemite-SF is inderdaad de meest logische route. En het lijkt me dat op dat stuk de wegen allemaal open zijn. Om te zien welke wegen in Californië gesloten zijn is dit een handige site: http://www.dot.ca.gov/cgi-bin/roads.cgi
Het gaat dan zowel om langdurige afsluitingen zoals in het geval van de Tioga Pass, als om afsluitingen en vertragingen in verband met wegwerkzaamheden.

Marianne
Daniels300
Amerika-ontdekker

Marianne nogmaals bedankt!!!!!!!

Mochten er nog anderen tips hebben mbt andere campgrounds, die zijn altijd welkom!

Groetjes
Mark, Niroshanie en Maeve
Daniels300
Amerika-ontdekker

Beste allemaal,

Wij zijn op dit moment onderweg vanuit de grand canyon richting het westen.
Hebben jullie aanraders wat betreft campgrounds voor: deathvalley en Kingscanyon/sequoia?

Alvast heel erg bedankt!!!

Gr. Mark
girltje155
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door girltje155 »

Voor sequoia zou ik even de nps site raadplegen. Er zijn nog veel campgrounds dicht. Ik zie wel een wintercamping die open is wolverton.
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Sequoia: Lodgepole of Dorst creek? Gaan volgens mij pas 1 mei open.

http://www.nps.gov/seki/planyourvisit/campgrounds.htm
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer