Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Helicoptervlucht over Grand Canyon / Las Vegas

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Pinguinos
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Helicoptervlucht over Grand Canyon / Las Vegas

Bericht door Pinguinos »

Hallo iedereen,

Ik ben aan het twijfelen om al dan niet een helikoptervlucht te maken over de Grand Canyon of Las Vegas. Iemand al gedaan en is het de moeite waard?

Ik heb al gezien dat het vrij duur is (tot 300€ voor 45 minuten), dus het moet het natuurlijk wel waard zijn :p!
kniekske
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Helikcoptervlucht over Grand Canyon / Las Vegas

Bericht door kniekske »

Hoi Pinguinos,

Ongeveer twee jaar geleden heb ik met Papillon een helicoptervlucht boven de Grand Canyon gemaakt. Het viel mij best wel tegen, heb wel eerder in helicopters gevlogen maar deze was wel erg klein en karig. Je zat met z'n vijven op elkaar gepropt, twee mensen vliegen dan achteruit. Wordt normaal gesproken nooit misselijk met vliegen maar in deze helicopter wel. Hoewel het uitzicht natuurlijk supergaaf is was het raam niet erg schoon en doordat het zo krap was kon je ook niet fatsoenlijk filmen mocht je dat willen. Denk dat het wel loont om niet met de allergoedkoopste helicoptervlucht mee te gaan...

Voor wat betreft Las Vegas: op de Stratophere Tower (108 verdiepingen) heb je een supervet uitzicht over de Strip, vooral 's avonds. Daarnaast heb je op deze toren leuke attracties vanwaaruit je een nog beter uitzicht hebt. Ook is het mogelijk om vanaf deze toren te 'skyjumpen'.
Edman!
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door Edman! »

Je kan ook vliegen met de nieuwere EcoStar EC130 helicopter (zie onderstaande foto). Bij deze helicopter staan alle stoelen vooruit, het zicht is beter en deze helicopter maakt ook minder geluid.
Afbeelding
Kijk naar de Majestic of Grand Kingdom tour bij Papillon. Deze tours worden met de EcoStar helicopter uitgevoerd (prijzen beginnen rond de $180 p.p. voor The Majestic).
Wij gaan in juni The Majestic tour doen, we laten na die tijd weten wat we er van vonden.
Travel USA (2010-now) o.a.: roadtrip SW, roadtrip Denver-LA, Las Vegas, Grand Canyon, Yellowstone, NYC, Washington, SF.
willeke64
Amerika-ontdekker

Bericht door willeke64 »

Ik heb vorig jaar ook een helicoptervlucht met Papillon gemaakt en ik vond het echt fantastisch.
Het is inderdaad wel kostbaar, maar wanneer krijg je de kans om boven de Grand Canyon te vliegen?
Ik zou zeggen: niet twijfelen, gewoon doen!
Jean-Paul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Jean-Paul »

willeke64 schreef:Ik heb vorig jaar ook een helicoptervlucht met Papillon gemaakt en ik vond het echt fantastisch.
Het is inderdaad wel kostbaar, maar wanneer krijg je de kans om boven de Grand Canyon te vliegen?
Inderdaad, dit is een fantastische tour! Dit blijf je je hele leven herinneren.
En als je je ANWB pas meeneemt naar Papillon, krijg je ook nog AAA discount. (Ik dacht iets van 10 of 15%)

Afbeelding
Edman!
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Edman! »

Jean-Paul schreef:En als je je ANWB pas meeneemt naar Papillon, krijg je ook nog AAA discount. (Ik dacht iets van 10 of 15%)
Je krijgt 10% korting op alle South Rim tours met de AAA discount bij Papillon. Echter is deze korting enkel geldig op de normale adviesprijs ter plaatse. Het is dan toch nog goedkoper om vooraf online te boeken (en om zeker van een plaats te zijn op een bepaald tijdstip). De online prijzen liggen namelijk ongeveer 20% lager dan de prijzen die je ter plaatse betaalt.

Voorbeeld voor The Majestic tour: Normale prijs (ter plaatse): $233, met AAA discount(-10%): $209,70. Online prijs is: $184.
En dan bestaan er ook nog 5% kortingscodes voor online reserveringen, waardoor de Online prijs $175 wordt. Toch wel een verschil.
Travel USA (2010-now) o.a.: roadtrip SW, roadtrip Denver-LA, Las Vegas, Grand Canyon, Yellowstone, NYC, Washington, SF.
Pinguinos
Amerika-ontdekker

Bericht door Pinguinos »

Thanks iedereen!

Wat is dan het 'mooiste'? Ik denk dat je de North, West of South tour kan doen, of vergis ik mij?
Edman!
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Edman! »

Vanaf de South rim/Grand Canyon NP/Tusayan heb je eigenlijk 5 keuzes bij Papillon wat betreft vluchten over/door de Grand Canyon:

1. North Canyon Tour: 25-30 min. / Bell Long Rangers helicopter / $159
2. The Majestic Tour: 25-30 min. / EcoStar helicopter / $184
3. Imperial Air Tour: 45-50 min. / Bell Long Rangers helicopter / $227
4. Grand Kingdom Tour: 45-50 min. / EcoStar helicopter / $243
5. Grand Discovery Airplane Tour: 45-50 min. / Vliegtuigje / $119
(tournaam: duur van de tour / type vervoer / huidige online vanaf-prijs per volwassenen)

De Bell Long Rangers helicopter is de helicopter met o.a. zitplaatsen achteruit, wat kleinere ramen en meer geluid van de motoren (foto).
De EcoStar helicopter is de modere helicopter met o.a. ruime, comfortabele zitplaatsen en beter zicht/grotere ramen (bovenstaande 2 foto's in dit topic). In deze helicopter kun je ook de front seats reserveren voor een meerprijs.

Bij de vlucht van 45-50 min. vlieg je langer over/door de canyon en zie je dus ook meer dan de korte vlucht. Let er op dat je de eerste en laatste 5 minuten van de tour over een bos heen vliegt (afstand tussen de Grand Canyon NP Airport en de Grand Canyon rim). Dus bij de vluchten van 25-30 minuten vlieg je daadwerkelijk 15 minuten over/door de Grand Canyon.

Ik denk dat alle 5 de opties erg mooi zijn, je moet uiteindelijk zelf afwegen welke tour je kiest op basis van de prijs, het type helicopter of vliegtuig en tijdsduur van de tour.
AnnaH
Amerika-ontdekker

Bericht door AnnaH »

Ik heb zojuist de Grand Discovery Airplaine Tour geboekt :D

Als je deze code gebruikt BCCC13 die ik via deze site heb gevonden: http://www.gctours.net/papillon-coupon- ... omo-codes/ krijg je 5% extra korting. :thumbup:

We hebben de keuze gemaakt voor het vliegtuigje ivm het grote prijsverschil en volgens mij is het sowieso een fantastische ervaring!
Pinguinos
Amerika-ontdekker

Bericht door Pinguinos »

Waw, thanks @Edman!

@AnnaH: Was het enkel de prijs of had je nog andere overwegingen?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

AnnaH schreef: We hebben de keuze gemaakt voor het vliegtuigje ivm het grote prijsverschil en volgens mij is het sowieso een fantastische ervaring!
Dat hadden wij dus ook gedaan. Superervaring. Nu stijgen die vliegtuigjes bijna altijd naar het zuiden op wat ik hoorde. Probeer dus als ze je wegen een kaartje aan de linkerkant te regelen. Aan de rechterkant (waar ik dus zat) zie je eerst een hele tijd alleen maar bos en ook de terugweg kijk je een hele tijd over de noordkant van de GC. Zit je links dan kijk je meer echt de Canyon in zeg maar. Voor een voorproefje, ongeveer vanaf minuut 10 : http://www.youtube.com/watch?v=TF4jjaJ1k7I Ennuh let even niet op de muziek die erbij zit :) Live is het toch nog een stuk mooier dan op film overigens. De vlucht beschouwen wij als een van de hoogtepunten van onze vakantie.
AnnaH
Amerika-ontdekker

Bericht door AnnaH »

Bedankt voor de goede tip psvwally!je filmpje ga ik zeker bekijken, maar dan nadat wij de vlucht gemaakt hebben; zo is het nog een verrassing wat we te zien krijgen ;)
...Nog even en we ziten er :) veel plezier!

Pingius: ja, de keuze is vooral gemaakt vanwege het bedrag, maar ook vanwege de duur: we vliegen liever langer,zodat we meer zien, dan korter met een helicopter. Na wat speurwerk op internet las ik positieve ervaringen over de vlucht met vliegtuigje en gelukkig heeft psvwally dit nu bevestiggd rNu vliegen we 45-50 min. voor 118 dollar p.p. (aanbieding als je voor 30 april bij papillon boekt en +de korting die ik in vorige bericht noemde)
Pinguinos
Amerika-ontdekker

Bericht door Pinguinos »

Jean-Paul schreef:
willeke64 schreef:Ik heb vorig jaar ook een helicoptervlucht met Papillon gemaakt en ik vond het echt fantastisch.
Inderdaad, dit is een fantastische tour! Dit blijf je je hele leven herinneren.
En als je je ANWB pas meeneemt naar Papillon, krijg je ook nog AAA discount. (Ik dacht iets van 10 of 15%)

Afbeelding
Maar dan heb jij het pas ter plekke geboekt?
Ik doe dat liever op voorhand om zeker te zijn dat het niet volzet is...
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Helicoptervlucht over Grand Canyon / Las Vegas

Bericht door Pete.Z »

Er gaan zoveel vluchten per dag, dat er altijd wel plaats is.
Maar vooraf boeken is wel goedkoper, en je bent zeker van de tijd dat je vliegt, dus makkelijker in te plannen.
Overigens is in mijn ogen een helikoptertour wat aparter dan met een vliegtuigje,de helikopter geeft meer uitzicht, vliegt langzamer en vliegt ook lager en dichter langs de canyonwanden.
Edman!
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Edman! »

Pete.Z schreef:Er gaan zoveel vluchten per dag, dat er altijd wel plaats is.
Meestal klopt dit wel ja. Toch kan het vooral in de zomermaanden (juli-augustus) nog wel eens voorkomen dat er lang moet worden gewacht op vrije plaatsen. Dus reserveren vooraf heeft de voorkeur.

Meer tips voor het boeken van een Grand Canyon Helikoptervlucht staan hier en de actuele Kortingen staan hier (+ 5% Kortingsactie bij Papillon, Grand Canyon Airlines, GrandCanyonHelicoptersAZ.com en Scenic Airlines). Have a good flight! :thumbup:
Pinguinos
Amerika-ontdekker

Bericht door Pinguinos »

Stomme vraag, maar euh: ik heb gisteren de Majestic Tour geboekt. Ik weet nu niet of die start in South Rim of West Rim? Ik denk South Rim, maar er staat nergens een adres op http://www.papillon.com.

Waar moeten wij dan zijn :O?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ze zeggen wel eens dat er geen stomme vragen bestaan, maar dit is toch wel close ha ha.
Klik eens op de link die je zelf hebt gegeven, en kijk dan links naar "Tours from", en kijk dan waar jouw Majestic Tour staat.

De tours vanuit de South Rim vertrekken uit Tusayan. Zie hier voor de locatie (via de links aan de rechterkant, onder Locations and Terminals).

Marianne
Chub
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Chub »

Toch wel een slimme vraag, want die link stuurt je letterlijk regelrecht het bos.

3563 Hummingbird Drive
Grand Canyon, AZ 86023

is niet te vinden op google maps.

Volgens mij zitten ze een paar 100 meter naar het zuiden, bij de airport entry van het national park.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het belangrijkste is dat Pinguinos niet naar de West Rim rijdt, dat was de vraag. In Tusayan zal het geen probleem zijn om Papillon te vinden.

@Pinguinos: Ik neem aan dat het wel in je route past? Het scheelt wel een paar uur rijden, beide locaties.

Marianne
Pinguinos
Amerika-ontdekker

Bericht door Pinguinos »

Ja, inderdaad, die link en hun website leidt naar een totaal andere locatie!

Op het ticket staat dan een adres dat zoals Chub zegt niet te vinden is op Maps.

Dit is het adres waar we naartoe moeten:
3568 Airport Road Arizona 64 Grand Canyon, AZ 86023

Dat is wel te vinden en heet dan ook Papillon Grand Canyon Helicopter :).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer