Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
kustroute + San Diego
kustroute + San Diego
Hallo,
ik ben bezig met onze tweede Amerika-reis aan het voorbereiden en graag hadden we deze keer de kustroute San Fr. - Los Ang. gereden.
Zijn er forumleden die tips kunnen geven van bezienswaardigheden langs die route of eventuele stopplaatsen die we zeker moeten inlassen ?
Is San Diego de moeite waard om te bezoeken als je niet enkel het Disneypark of andere parken wil bezoeken ?
Dank voor de tips !
Rick
ik ben bezig met onze tweede Amerika-reis aan het voorbereiden en graag hadden we deze keer de kustroute San Fr. - Los Ang. gereden.
Zijn er forumleden die tips kunnen geven van bezienswaardigheden langs die route of eventuele stopplaatsen die we zeker moeten inlassen ?
Is San Diego de moeite waard om te bezoeken als je niet enkel het Disneypark of andere parken wil bezoeken ?
Dank voor de tips !
Rick
Re: kustroute + San Diego
San Diego is wat mij betreft zeker de moeite waard (maar goed, ik woon er...). Veel mensen slaan het over in hun reis, terwijl het maar 3 uur rijden is vanaf LA. Er is overigens geen Disney park hier (voor zover ik weet), alleen een Sea World. Een andere bekende attractie is de dierentuin (welke zeer de moeite waard is). San Diego heeft qua uiterlijk veel weg van LA, maar is schoner, rustiger en overzichtelijker. De beachcommunities ten noorden van downtown (Ocean Beach, Pacific Beach, La Jolla) zijn erg leuk om te bekijken. Torrey Pines State Reserve is mooi voor een kleine hike. Er is nog een forse outlet-shopping mall bij de grens (met uitzicht op MexicoRick schreef:Hallo,
Dank voor de tips !
Rick

"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
-
- Amerika-newbie
Misschien geen hoofdreden om naar San Diego te gaan , maar toen wij er vorige maand waren hebben we wel van Point Loma genoten.De rit van La naar San Diego met Laguna beach etz was ook de moeite .Meer dan aangename stad !
van SF naar LA was Monterey een uitschieter , zeker als je het zeeleven eens ongerept wilt zien en niet in gevangenschap .( Monterey Whale watching was prachtig!)
De hele ruwe kustlijn is prachtig er is op dit forum al heel wat over geschreven, ik heb me daar bij de voorbereiding ook een stuk op gebaseerd!Zeker doen!
Groeten!!
van SF naar LA was Monterey een uitschieter , zeker als je het zeeleven eens ongerept wilt zien en niet in gevangenschap .( Monterey Whale watching was prachtig!)
De hele ruwe kustlijn is prachtig er is op dit forum al heel wat over geschreven, ik heb me daar bij de voorbereiding ook een stuk op gebaseerd!Zeker doen!
Groeten!!
kan dat lijstje van de kustroute niet als sticky met gouden tips die iedereen moet weten? Scheelt weer vragen naar de bekende weg... in dit geval letterlijk 

1999: Florida
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
Duurt deze keer wat langer, dus speciaal voor Rick zal ik voor
één keer even zo vrij zijn: We bedoelen dus dit lijstje van SpaceAce...
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
:hilarious: :doublethumb:Emenem schreef:Duurt deze keer wat langer, dus speciaal voor Rick zal ik voor
We waren op een korte "pretparktour" in Duitsland (Holiday Park - Europa Park - Tripsdrill). We zijn net terug en ik ben nu het forum aan het bij lezen.
Maar wel erg lief dat jullie op deze manier aan me denken hoor

Anyway, zie het lijstje van Emenem dus!
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
hoeveel tijd?
Hoeveel tijd heb je voor de route? Wij zijn net terug en onze ervaring is dat het prachtig is maar echt traag. Je kunt niet echt doorrijden dus trek er genoeg tijd voor uit. Het park Big Sur schijnt erg mooi te zijn maar dat hebben wij niet gedaan (2 kleine kinderen bij ons)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1362 Weergaves
-
Laatste bericht door Estragon112
-
- 6 Reacties