Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Boete in Utah, wie kan helpen?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Kim_2012
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Boete in Utah, wie kan helpen?

Bericht door Kim_2012 »

Hallo allemaal,

Een berichtje vanuit Utah. We genieten volop van de vakantie maar vandaag helaas in Bryce stopgezet door de politie. 9 mile te hard. Totaal niet in de gaten gehad maar te hard is te hard natuurlijk. De politie agent liet me de bon tekenen en stuurde ons naar de post office. Hier moesten we het verder afhandelen. Dit hebben we uiteraard gedaan. Ik moest 90 dollar contant betalen en ze gaven me een soort van check die ik in moest vullen (customers receipt). De mevrouw van het postkantoor zou alles opsturen en ik heb een bewijs van betaling. Op zich klinkt het allemaal goed maar toen ik in de buurt bij Amerikaanse mensen informeerde wisten ze niet of dit de goede manier was. Ik twijfel nu dus of ik het op deze manier goed gedaan heb en of dit gebruikelijk is. Ik maak me er dan voornamelijk druk over of dit gevolgen kan hebben voor een volgend bezoek aan Amerika. Ik lees van die enge verhalen over boetes die ophogen tot honderden dollars. En ik lees ook veel verhalen van mensen die voor moeten komen. Daar staat wel iets over op de bon maar dat geldt niet voor mij denk ik omdat er niks ingevuld staat in dat vakje.

Kan iemand me gerust stellen? Of juist niet.... Bedankt voor het lezen!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Boete in Utah, wie kan helpen?

Bericht door kastelke »

Welke instructies staan er op de bon die je gekregen hebt?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Kim_2012
Amerika-ontdekker

Bericht door Kim_2012 »

Dat is niet heel duidelijk, mondeling zei hij dat de post office het af zou handelen. Op de bon staat wel een standaard blokje over 'voorkomen' maar daar kan een plaats ingevuld worden en daar staat niks ingevuld. Ik vroeg de agent nog of we het meteen konden gaan betalen en dat moest zelfs volgens hem. Op de bon staat dus niet wat ik moet doen, dat heb ik van hem te horen gekregen.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Het is moeilijk er iets zinnigs over te zeggen zonder de bekeuring gezien te hebben. Waardoor ben je precies aan het twijfelen gebracht? Wat dachten die mensen dan dat je anders had moeten doen?

Wat je er hier over op schrijft, geeft mij de indruk dat je precies hebt gedaan wat je moest doen (je hebt de instructies van de agent opgevolgd en op het postkantoor begrepen ze bovendien wat je kwam doen) en dat het hiermee afgehandeld is. Je zou anders over een week ofzo nog eens op de website van het court district kunnen kijken wat de status van jouw bekeuring is, of anders eventueel het betreffende court house bellen om te horen of het zo goed is.
Kim_2012
Amerika-ontdekker

Bericht door Kim_2012 »

Ik denk ook wel dat we gedaan hebben wat nodig was maar de inwoners die we daar gesproken hebben konden ons niet vertellen of het zo goed was. Zou graag van iemand willen horen dat het klopt zo. zou je mij kunnen laten weten waar ik precies de status van de bekeuring kan zien?
Bqtje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Bqtje »

Ik ken er niks van , maar ik denk dat je op deze site moet zijn : http://www.utcourts.gov/howto/traffic/

Weet niet dat het juist is , ik probeer maar te helpen .
http://disneybelgskes.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zuid-West Amerika september 2013 http://mtenbqtjeopstap.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Voor inwoners zal het anders gaan dan voor buitenlanders, dus dat mensen daar het ook niet weten verbaasd me niks.
As jij hebt gedaan wat de agent zei, en op het postkantoor wisten ze en snapten ze wat je kwam doen zit het echt wel goed.
Wl je het echt zeker weten, stap even een politiebureau in en vraag het gewoon.
timbre
Amerikafan

Bericht door timbre »

Hoi,

Ik heb 3 jaar geleden net hetzelfde tegen gekomen, ook beboet in Bryce voor 90$. Ook wij kregen een geel bonnetje, te betalen binnen de 30 dagen. Raar systeem. Ik wil je zeker niet op het verkeerde pad jagen maar ik heb hem niet betaald; en bij terugkomst in de States en in Utah 2 jaar later, ervoer ik geen problemen bij de douane enzo. Veel succes!
Radarlove
Amerikafan
Partner van: Evie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Radarlove »

Tja, was lange tijd in België ook gebruikelijk met de boetezegels die je op de post moest kopen en dan plakken. En eerlijk, als je zeker bent dat je een echte agent aan de hand had en in een echt postkantoor stond met echte postambtenaren, die allemaal prima begrepen wat je kwam doen en dit efficiënt en snel afhandelden, dan kan ik me niet inbeelden dat dit niet in orde is... Voor wat ik ook begrijp heeft iedere county ook zowat zijn eigen regels, voor het ene krijg je meteen een boete, voor het andere meteen een courtdate. En het siert natuurlijk dat ze een systeem hanteren dat feitelijk corruptie door snelwegagenten onmogelijk maakt. Dus ja, zou met een gerust hart gaan slapen vanavond! Hou de bewijsjes bij zou ik zeggen.
Jean-Paul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Jean-Paul »

Ben je beboet in het park zelf of was het er buiten? Ben benieuwd waar je aangehouden bent.
timbre
Amerikafan

Bericht door timbre »

Ben beboet in het park zelf (Bryce geloof ik). Een bord gaf mn snelheid weer, 10 mph te snel ofzo. Plots een jeep vd andere kant aangereden, 180° draai en langs de kant..
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Gewoon even het courthouse bellen om te verifieren of het betaald is. Als je niet weet hoe het moet (en je wel de info hebt) wil ik wel even een belletje voor je plegen. Kleine moeite.
Niet betalen kan lang goedgaan (tot je weer aangehouden wordt). De kosten van de boete blijven wel oplopen, dus degene die (nog) geen problemen heeft, krijgt ze gegarandeerd op een een gegeven moment.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer