Hallo,
Wij willen eind juni ongeveer een ritje maken met de Durango-Silverton railway.
Heeft iemand hier ervaring mee en is het verstandig om van te voren te reserveren? Dit in verband met het feit dat we nog niet de precieze datum weten.
Niet dat we daar aankomen en dat de boel vol is zeg maar.....dat lijkt me balen!
Wij hebben dit ritje twee jaar geleden in september gedaan. Er was nog wel wat ruimte in de voorste rijtuigen van de trein, maar wij hadden de laatste twee plaatsen in The Cinco Animas. (laatste rijtuig) Hiervoor hebben we toen ongeveer twee maanden van te voren gereserveerd.
Ik zou dus op tijd reserveren, als je kiest voor een one way, boek gelijk je bus heen of retour erbij. Wij vonden de treinrit toch wel een van de hoogtepunten van de reis.
Ja, ik zou ook reserveren. Wij hebben de rit ook in september gemaakt, maar dat zal toch niet veel verschil maken met juni.
Bij ons was de trein vol. Voordeel van reserveren is ook dat je nog keus hebt in welke wagon je wilt zitten. Wij konden destijds ook de stoelen uitkiezen online. Ook wij hadden de achterste wagon, aanrader!
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Ach...een website zegt uiteraard dat je moet reserveren, iets met slager en eigen vlees, maar ik vind het altijd interessanter om ervaringen te delen. Dat geeft over het algemeen een wat reëler beeld.
Heb zojuist gerserveerd!!
Gelijk een stuk lichter, maar je moet er wat voor over hebben niet!?
Ik heb de open gondola gekozen, ivm de datum. Toch een beetje hopen op mooi weer en anders regenjassen en windjacks aan!
Weet iemand of je ook met een camper van Durango naar Silverton kunt rijden? Wij willen graag een mijn bezoeken, maar 3 uur in de trein lijkt me niet zo fijn met drie kids...
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada
iertje007 schreef:Weet iemand of je ook met een camper van Durango naar Silverton kunt rijden? Wij willen graag een mijn bezoeken, maar 3 uur in de trein lijkt me niet zo fijn met drie kids...
Volgens mij kan je er wel met de camper komen, volgens mij is er ook een reisverhaal over, maar of er een mijn open is? Ik ben het in iedergeval niet tegengekomen. En met drie kids in die trein, weet de leeftijd niet, maar lijkt mij juist een belevenis.
Op zich wel, maar ik las dat het duurt drie uur in de trein! Lijkt me toch echt te lang voor die kleintjes, toch? (Ze zijn tegen die tijd 3, 6 en . Ik kreeg de tip van met een mijntreintje de mijn in en een rondleiding van iemand hier op het forum in mijn eigen reistopic (camperrondreis phoenix-phoenix).
Weet iemand misschien in welk reisverslag dat was, waarin met een camper naar silverton werd gereden?
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
Wij hebben hem zelf met de auto gereden alleen hadden helaas slecht weer (en toen waren we blij dat we niet in die trein zaten die langs reed want die mensen zaten te vernikkelen in de regen en zagen niet veel denk ik.)
Dank je, Vana! Als het in de sneeuw lukt, zal het ons van de zomer vast ook wel lukken
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
Er rijden toch complete touringcars over deze weg, dus waarom geen camper.?
Ik kan mij nog herinneren, dat wij destijds op te terugweg naar Durango met een volwaardige bus teruggebracht werden.
nee hoor, dat gaat een stuk sneller, als ik me het goed herinner ben je in een klein uurtje weer in Durango (kan ook iets meer zijn, maar zeker geen drie uur)
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.