Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overnachten in de buurt van Canyon de Chelly: waar?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
aniko
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Overnachten in de buurt van Canyon de Chelly: waar?

Bericht door aniko »

In september rijden we via petrified forest naar canyon de chelly, ergens op weg daar naar toe willen we overnachten. In Chinle zijn als ik ga zoeken maar een paar dure hotels. Suggesties waar we wat goedkoper kunnen overnachten? Dus overnachten, bezoek canyon, overnachten en dan gaan we naar Silver City. Mag dus ook gerust een uur vanaf de canyon zijn, als het maar van en in de goede richting is.
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Overnachten in de buurt van Canyon de chelly;waar?

Bericht door Yeehaw »

Buiten Chinle zijn niet veel hotels. de dichtstsbijzijnden die ik kan bedenken zijn in Window Rock en Chambers.
jmvdc
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Overnachten in de buurt van Canyon de chelly;waar?

Bericht door jmvdc »

Wij hebben gelogeerd in het Holiday Inn Canyon de Chelly, viel best mee, maar in Chinle zelf is er niks te doen, vond het beetje een triestig oord!
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Overnachten in de buurt van Canyon de Chelly: waar?

Bericht door Bertorelli »

Hi,

Wij zitten in september in het Best Western daar.
Omdat we vanaf de andere kant komen, was zoeken ten zuiden van Chinle geen optie.

In Chambers zit een Days Inn.
http://www.daysinn.com/hotels/arizona/c ... l-overview
De reviews hiervan zijn wisselend.
Ligt letterlijk pal naast de Interstate met verder niets in de buurt.

Het is van Chambers nog 1,5 uur rijden tot aan Chinle.
Tussen Chamber en Chinle zie ik geen hotels meer.
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Was er hier niet eens iemand die op de campground had overnacht in een hogan?
Misschien dat de zoekfucntie iets oplevert?

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Zelf geen ervaring mee maar Marianne bedoelt waarschijnlijk dit: http://www.spiderrockcampground.com/hogan.htm
Die camping ligt aan het eind van de south rim drive dicht bij de prachtige Spider Rock overlook.
Wij hebben trouwens in diverse hotels in Chinle overnacht, oa in die Holiday Inn en wij vonden er ook weinig mis mee. Leuk zwembad and mooie kamers met kleine patio.
Yeehaw
Denver
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Denver »

Ik heb in 2011 2 nachten in de Thunderbird Lodge geslapen. Het ligt in het park en is schoon en netjes. Er is ook een kleine eetgelegenheid op het terrein. Heel sfeervol vond ik.
We wilden aanvankelijk op de vlakbij gelegen camping staan, maar na een ritje over het terrein zijn we van dat idee afgestapt. Veel zeer ongure (dronken?) lawaaierige types die ons met iets teveel interesse in de gaten hielden. De sfeer had iets heel onaangenaams.
Ik had er jaren daarvoor ook al eens gestaan en toen was de sfeer veel beter en gezelliger. Ik weet natuurlijk niet hoe de situatie nu is....
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Chinle is inderdaad een triestig stadje, het grootste en beste onderhouden gebouw aldaar is de gevangenis.

Ik kan de Holiday Inn aanbevelen, mooie kamers en er is ook een degelijk restaurant.
Als je even in het Priceline topic informatie zoekt over Chinle denk ik dat je een mooie korting kan realiseren in de Holiday Inn of Best Western aldaar. Wel eerst goed inlezen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Bij Spider Rock staan borden dat er veel ingebroken wordt. Dat was lang geleden al zo. Enige voorzichtigheid is idd geboden.
cvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door cvr »

Wij hebben zowel Petrified Forrest en Canyon de Chelly in de afgelopen dagen gedaan en ik kan je niet aanraden om daar specifiek je route op afstemmen. Hoewel ik ze beiden niet gemist zou willen hebben is met name Petrified forrest een halve dag op zijn hoogst. De boomstammen zijn indrukwekkend en we hebben 2 wandelingen gedaan en dat was het dan wel zo'n beetje. Ik denk dat we hier zo'n 2 uur zijn geweest...

Canyon de Chelly is uiteraard veel groter en was ook indrukwekkender maar achteraf gezien was ook dit geen bestemming om specifiek voor om te rijden. Als jullie echte natuurliefhebbers zijn kun je je waarschijnlijk wel een dag hier vermaken maar dan nog is dit mijlen ver van de mooie dingen die je ziet in bijvoorbeeld Joshua of Antelope. Zoals hierboven al geschreven is het plaatsje zelf 3x niks en behalve een paar benzinepompen en wat (fast food-) restaurants valt er niks te beleven. De Holiday Inn Express ligt inderdaad vlak voor de ingang van het park dus als je als je in deze omgeving wil overnachten om het park te bezoeken is dit een goede stek.
Denver
Amerika-ontdekker

Bericht door Denver »

cvr schreef:Wij hebben zowel Petrified Forrest en Canyon de Chelly in de afgelopen dagen gedaan en ik kan je niet aanraden om daar specifiek je route op afstemmen. Hoewel ik ze beiden niet gemist zou willen hebben is met name Petrified forrest een halve dag op zijn hoogst. De boomstammen zijn indrukwekkend en we hebben 2 wandelingen gedaan en dat was het dan wel zo'n beetje. Ik denk dat we hier zo'n 2 uur zijn geweest...

Canyon de Chelly is uiteraard veel groter en was ook indrukwekkender maar achteraf gezien was ook dit geen bestemming om specifiek voor om te rijden. Als jullie echte natuurliefhebbers zijn kun je je waarschijnlijk wel een dag hier vermaken maar dan nog is dit mijlen ver van de mooie dingen die je ziet in bijvoorbeeld Joshua of Antelope. Zoals hierboven al geschreven is het plaatsje zelf 3x niks en behalve een paar benzinepompen en wat (fast food-) restaurants valt er niks te beleven. De Holiday Inn Express ligt inderdaad vlak voor de ingang van het park dus als je als je in deze omgeving wil overnachten om het park te bezoeken is dit een goede stek.
Toch even opmerken dat ik het daar totaal, maar dan ook totaal niet mee eens ben! Vooral Canyon de Chelly is éen van de mooiste parken die ik in de VS bezocht heb (en dat zijn er inmiddels heel wat)
Sowieso al het feit dat het park 'toebehoort' aan de Navajo's maakt het erg speciaal. Ze leven nog deels op de oude manier en bewerken het land in de canyon. Ook de wandeling naar the White House is spectaculair. Verder is Spider Rock bij zonsondergang erg indrukwekkend.
Chinley is ook helemaal niet belangrijk, want je kunt gewoon erg goed verblijven in de ThunderBird lodge in het park en dan heb je niks met Chinley of wat dan ook te maken. Chinley maakt overigens wel pijnlijk duidelijk hoe er in Amerika nog steeds met minderheden wordt omgegaan: ze worden aan hun lot ovegelaten en enkel de gevangenis geeft een verzorgde indruk, maar dat is omdat het een winstgevend geprivatiseerd instituut is. Maw er wordt flink geld verdiend aan 'criminaliteit'. Een echte eyeopener dus.
Het is aan te raden de rimroads met zonsonder- of opgang te rijden waardoor het licht een adembenemend schouwspel maakt van de canyon. Als je 's middags gaat zijn er ook veel indianen die hun zelfgemaakte werkjes op de parkeerplaatsen aanbieden. Ga gerust met ze in gesprek, want ze kunnen je heel wat leren over de omgeving en hun geschiedenis.
Ook niet te vergelijken met Joshua trouwens....echt totaal niet! Beetje een miskleun :blink:
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Ik vind Canyon de Chelly ook wel een zeer mooie Canyon en Spider Rock zeer fotogeniek. Wij hebben spijt dat we niet de wandeling naar White House ruïne gedaan hebben. De enkele indianen aan de viewpoints die iets proberen te verhandelen zijn trouwens niet opdringerig.
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

Ieder heeft uiteraard recht op zijn eigen mening, maar om Canyon de Chelly af te doen als "zonde om voor om te rijden" vind ik echt de plank misslaan. Ik vind Canyon de Chelly juist een van de mooiste verassingen die ik in mijn vele reizen naar het Zuid Westen ben tegengekomen. Een prachtig, heerlijk rustgevend, bijna spiritueel mooi park. Het plaatse Chinle is inderdaad een om snel te vergeten, maar je komt voor het park, niet het stadje. Doen dus! De Holiday Inn is een prima keuze.
Allard
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Allard »

Wij hebben spijt dat we niet de wandeling naar White House ruïne gedaan hebben
Goed opgemerkt. Het is een relatief eenvoudige wandeling die veel toevoegt aan een bezoek aan deze canyon. Wie zich beperkt tot een bezoek aan de viewpoints alleen doet zichzelf tekort. De enige twee excuses om het niet te doen zijn: 1. Een uitgesproken hekel aan lichaamsbeweging. 2. De onbarmhartige temperaturen van de zomermaanden. Voor een indruk van de wandeling foto 2 t/m 9.
Samarjo
Amerika-ontdekker

Bericht door Samarjo »

Wij hebben overnacht in Holbrook, toen we Canyon de Chelly en Petrified Forest bezocht hebben.
Dat was qua afstand heel goed te doen en ook prima betaalbaar.

Prachtige parken allebei!
cvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door cvr »

Allard schreef:
Voor een indruk van de wandeling foto 2 t/m 9.
Als ik de foto's van Allard zie moet ik inderdaad mijn mening over Canyon de Chelly nuanceren. Nadat we achter elkaar Zion, Antelope Canyon en Monument Valley bezocht hadden hebben we ons bij Canyon de Chelly beperkt tot een paar uitzichten en een korte wandeling. Dat gaf bij ons het idee dat dit park niet zo mooi is als andere parken dus vandaar mijn post.

Sorry guys...
jmvdc
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jmvdc »

Ieder zijn smaak, wij kwamen ook van Zion, Bryce, Arches en Canyonlands, en ik persoonlijk vond Canyon de Chelley ook minder. Mijn echtgenoot vond het één van de mooiste plaatsen van de reis.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Je moet het zeker de kans geven als je er toch in de buurt bent.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

ik vond canyon de chelly ook de moeite! Hoewel het bij ons ook wel wat verbleekte bij andere plekken tijdens de reis (en het in vergelijking met heel wat andere plekken toch ook vrij druk was) ben ik toch zeer blij dat ik het bezocht heb. Zeer sjiek om die canyon van bovenaf te zien! Ook heel mooie vegatie, veel geschiedenis,..
Spider Rock is echt magnifiek, White house trail vond ik een grote aanrader (als je geen hoogtevrees hebt) vooral de wandeling zelf (die ruïnes zelf vond ik niet zoveel hebben van vanachter een raad).
Wij sliepen trouwens, komende van Phoenix, in Second Mesa bij de Hopi indianen in het het Hopi Cultural Center. Al bij al ook een mooie ervaring en combineerde op alle vlakken goed met Canyon de Chelly.
De Hubble trading post die er vlakbij is vonden wij trouwens absoluut niet de moeite...
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Ziehier voor Priceline win voor Holiday Inn
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 73#p821273
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer