Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
2 dagen Tusayan?
2 dagen Tusayan?
Ik en mijn vriendin gaan in Juni 9 dagen naar Vegas, om het dure en drukke weekend te breken dacht ik eraan om zaterdag op zondag en zondag op maandag te gebruiken om wat moois van de Grand Canyon te bezichtigen. De lodges in het NP zijn al volgeboekt, maar in Tusayan is nog zat plek, ik had al op het forum gelezen dat de South Rim het aantrekkelijkst is om te bezoeken en wat zou een goede indeling zijn om die 2 dagen te besteden? M.a.w. wat is de moeite waard om te bezichtigen vanuit Tusayan? evt bezienswaardigheden op de route erheen mogen zeer zeker ook genoemd worden,
BVD Paul
BVD Paul
Re: 2 dagen Tusayan?
Dat zijn dus eigenlijk twee reisdagen van ruim vier uur.
Als je geen wandeling naar beneden gaat maken, is één dag voor de Canyon meer dan genoeg.
In Tusayan heb je het 'Grand Canyon Imax Theater' met een schitterende film over de Canyon.
Op de heenreis zou je de 'Hoover Dam' kunnen bezoeken en op de terugreis het stadje Williams.
Wij vonden Williams erg leuk, een gehucht langs route 66 met wat kleine winkeltjes.
Je kunt er ook voor kiezen om in Williams te overnachten en vandaar de trein te nemen naar de Grand Canyon.
De 'Grand Canyon Railway' is een belevenis op zich.
Succes met je keuzes,
Paul
Als je geen wandeling naar beneden gaat maken, is één dag voor de Canyon meer dan genoeg.
In Tusayan heb je het 'Grand Canyon Imax Theater' met een schitterende film over de Canyon.
Op de heenreis zou je de 'Hoover Dam' kunnen bezoeken en op de terugreis het stadje Williams.
Wij vonden Williams erg leuk, een gehucht langs route 66 met wat kleine winkeltjes.
Je kunt er ook voor kiezen om in Williams te overnachten en vandaar de trein te nemen naar de Grand Canyon.
De 'Grand Canyon Railway' is een belevenis op zich.
Succes met je keuzes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vond Williams ook het gezelligste van de andere 2, Kingman en Seligman. Mijn hotel was ook in Williams omdat het gewoon erg gezellig is met al die winkeltjes en cafetjes en alles erop en eraan. Tusayan is wel dichterbij de Grand Canyon, maar ook stukken duurder. Als je van rijden houdt is Williams wel een goede optie.
Ik heb Las Vegas met veel stops in Route66 onder andere Williams en zelfs de Grand Canyon en terug naar Williams om te slapen zelfs in 1 dag gedaan.
De volgende dag ben ik weer naar de Grand Canyon gegaan en heb ik afgemaakt wat ik nog wilde zien.
Ik denk dat nachten Tusayan dus best goed kan zijn als de de Grand Canyon uitgebreid wilt verkennen, dus de eerste nacht even heel kort omdat je vanaf Las Vegas komt, en de tweede nacht kun je de rest verkennen.
Toevallig ben ik nu een blog aan het schrijven van die dag, dus als je interesse heb, zie hier mijn verslag.
Ik heb Las Vegas met veel stops in Route66 onder andere Williams en zelfs de Grand Canyon en terug naar Williams om te slapen zelfs in 1 dag gedaan.
De volgende dag ben ik weer naar de Grand Canyon gegaan en heb ik afgemaakt wat ik nog wilde zien.
Ik denk dat nachten Tusayan dus best goed kan zijn als de de Grand Canyon uitgebreid wilt verkennen, dus de eerste nacht even heel kort omdat je vanaf Las Vegas komt, en de tweede nacht kun je de rest verkennen.
Toevallig ben ik nu een blog aan het schrijven van die dag, dus als je interesse heb, zie hier mijn verslag.
Laatst gewijzigd door tetouani op 21 mei 2013, 03:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In 2011 had ik ook twee nachten Grand Canyon. Wij hebben de bus naar Hermit's Rest genomen, afgewisseld met een aantal wandelingen langs de rim. Verder hebben we een deel van de Bright Angel Trail gelopen. Zie hier mijn verslag.
Probeer zeker een zonsondergang mee te maken.
Marianne
Probeer zeker een zonsondergang mee te maken.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik zie dan een van de redenen is om de dure hotelkosten van het weekend in Las Vegas wat te mijden. Je kunt dan beter reizen van vrijdag tot zondag in plaats van zaterdag tot maandag. D nacht van vrijdag op zaterdag is aanmerkelijk duurder dan van zondag naar maandag.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
- AlexBibi
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wij verbleven twee nachten in de Red Feather Lodge in Tusayan. Prima, simpel en goedkoop,... alleen, blijf uit de buurt van de koffie in de Lodge!!! Zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb!
Als je twee nachten verblijft moet je zeker (ook) een zonsopgang op de Canyon Rim meemaken! Mather of Yaki point zijn daar het meest geschikt voor. Alleen,... erg vroeg opstaan!!!! Vergeet dan zeker niet een thermos koffie en wat koeken mee te nemen,... ook in juni is het 's ochtends nog erg koud. Leuk om al die jaloerse mensen naar je warme koffie te zien kijken!!!!
Voordeel van de zonsopgang meemaken is dat je dan nog een hele dag hebt om andere dingen te doen. Bijvoorbeeld met de auto de east rim drive doen en naar de Desert View Watchtower gaan.
Als je twee nachten verblijft moet je zeker (ook) een zonsopgang op de Canyon Rim meemaken! Mather of Yaki point zijn daar het meest geschikt voor. Alleen,... erg vroeg opstaan!!!! Vergeet dan zeker niet een thermos koffie en wat koeken mee te nemen,... ook in juni is het 's ochtends nog erg koud. Leuk om al die jaloerse mensen naar je warme koffie te zien kijken!!!!
Voordeel van de zonsopgang meemaken is dat je dan nog een hele dag hebt om andere dingen te doen. Bijvoorbeeld met de auto de east rim drive doen en naar de Desert View Watchtower gaan.
2013- Boston/Cape Cod/Adirondacks/Niagara/Finger Lakes/Gettysburg/Shenandoah/Washington
2012- Florida/Carribean Cruise
2011- Rocky Mountains/Custer SP/Yellowstone/Bryce/Zion/Grand Canyon/Monument Valley/Arches/Canyonland
2012- Florida/Carribean Cruise
2011- Rocky Mountains/Custer SP/Yellowstone/Bryce/Zion/Grand Canyon/Monument Valley/Arches/Canyonland
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
prima tip betreffende de thermos! ga ik zeker in het achterhoofd houden
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Wij verbleven ook in Tusayan. In Best Western. Wat gedateerd, maar ruime kamers en lekker gratis uitgebreid ontbijt.
Moet er wel bij zeggen dat we vele malen goedkoper uit waren in Las Vegas dan in Tusayan!
114 dollar (Encore) tegen 160 dollar (BW)
Moet er wel bij zeggen dat we vele malen goedkoper uit waren in Las Vegas dan in Tusayan!
114 dollar (Encore) tegen 160 dollar (BW)

Allemaal heel erg bedankt voor de tips, denk dat ik iets ga boeken dan voor de vrijdag op zaterdag en zaterdag op zondag, wil de zonsopkomst en ondergang zeker meemaken in de GC dus zal het waarschijnlijk Tusayan als verblijfplek worden! Heb wel ook ff naar de GC railway wat mij zeker te gek lijkt maar dan mis ik de zonsopkomst/ondergang, voel je vrij om nog tips te geven 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 11904 Weergaves
-
Laatste bericht door tomaat85
-
- 7 Reacties