Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
zwemmen in zee
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
zwemmen in zee
Hoe is het water van de zee aan de westkust (tussen San Francisco en San Diego) eind juli tot half augustus? Is het lekker water en is het leuk om een stranddag te houden?
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: zwemmen in zee
Volgens mij is het water altijd steenkoud aan de westkust.
Misschien heb je hier iets aan. Als ik het zo lees komt het in het zuiden van Californië niet boven de 65 Fahrenheit ( = 18 Celcius) uit
Misschien heb je hier iets aan. Als ik het zo lees komt het in het zuiden van Californië niet boven de 65 Fahrenheit ( = 18 Celcius) uit
-
- Amerika-ontdekker
Oei, dat is koud. Dat wordt dus pootje baden.
Thanks voor je bericht
Thanks voor je bericht
- goldenhills
- Amerika-expert
Er zijn best plekken waar het goed vertoeven is op het strand, zeker vanaf Santa Barbara. Ook plekken als Stinson Beach, Capitola, Seaside/Monterey en Carmel kunnen erg lekker zijn als het niet mist. Maar zwemmen is inderdaad wel koud, zeker ter hoogte van San Francisco. Het water komt uit het noorden...
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
yup. koude golfstroom
- Carly Cupcake
- Amerikafan
- Partner van: Hinko
Toen wij in september bij Venice Beach waren zijn we ook even met onze benen de zee in gegaan, maar ik vond het echt
mee vallen hoe koud het was! Als ik toen zwemkleding mee had was ik misschien wel de zee in gegaan! (Maar dat had ik niet,
dus vandaar dat alleen mijn benen het water in zijn geweest)
We hebben ons laten vertellen door een Amerikaans stel dat je ten hoogte van San Diego wel goed kunt zwemmen, daar schijnt het
water een lekkere temperatuur te hebben.
mee vallen hoe koud het was! Als ik toen zwemkleding mee had was ik misschien wel de zee in gegaan! (Maar dat had ik niet,
dus vandaar dat alleen mijn benen het water in zijn geweest)
We hebben ons laten vertellen door een Amerikaans stel dat je ten hoogte van San Diego wel goed kunt zwemmen, daar schijnt het
water een lekkere temperatuur te hebben.
http://usaroadtrip2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
en
http://backtothewest.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; komt eraan!
en
http://backtothewest.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; komt eraan!
Wij hebben vorig jaar wel in zee gezwommen bij San Diego begin augustus (La Jolla beach). Wel fris, maar goed te doen met het zonnetje er op. Wel veel golfslag en ook veel surfers.
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada
Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
Volg ons op:
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Zo rond LA en de zuidelijkere stranden is het wel te doen. De stroming en golfslag hebben er ook mee te maken dat op veel plekken meer gesurft dan gezwommen wordt.
-
- Amerika-ontdekker
Nou, we gaan het gewoon uitproberen. Is het trouwens wel leuk om lekker op het strand te liggen?
Als je genoeg tijd over hebt om de bezienswaardigheden te bezichtigen die op jouw lijstje staan dan is het inderdaad wel leuk om lekker op het strand te liggen. Maar misschien is op het strand liggen al iets voor jou dat als bezienswaardigheid kan worden meegeteld.RolandConnie schreef:Nou, we gaan het gewoon uitproberen. Is het trouwens wel leuk om lekker op het strand te liggen?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Vorig jaar in september bij Venice Beach toch heerlijk 2 dagen gezwommen....prima te doen hoor!
Bij La Jolla was het erg lekker op het strand liggen hoor! En leuk om naar alle mensen te kijken op het water. Heerlijk strand!
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
Volg ons op:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
Volg ons op:
Wij zijn vorig jaar gaan zwemmen in Malibu. Het weer zat wat tegen (lees: mist) maar we hebben toch wat tijd in het water doorgebracht.
Helemaal mooi werd het toen er op enkele meters van ons dolfijnen voorbij zwommen!
Helemaal mooi werd het toen er op enkele meters van ons dolfijnen voorbij zwommen!
Ik ben 2x door Malibu gereden, maar nergens zag ik waar ik zeg maar naar het strand kon. Ik voelde alsof ik daar niet welkom was gezien ik bijna nergens kon lezen waar het strand echt is en waar ik mijn auto kwijt kan.
- Mostertje
- Amerikafan
Net terug uit Amerika. Mijn zoon en man (ik ben niet zo'n waterrat) hebben gedoken in Lake Tahoe en ook bij Monterey en gezwommen bij Carmel en Manhatten Beach LA en hebben het niet koud gehad. Watertemperatuur al 12 graden C en als de buitentemperatuur goed is, koel je niet af.
Wow gedoken in lake tahoe in mei al? Hoe was het weer? Ik kijk namelijk elke dag naar t weer daar want over 3 weken ben ik in lake tahoe en ik wil ook zwemmen alleen zeggen mensen dat dat in juni niet te doen is. Ook het weer daar was niet echt heel warm. 17/20 graden. Droegen ze nog wat tegen de kou? Zo'n pak of iets?
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Toen wij bij Lake Tahoe waren was het begin augustus en het water was nog steeds steenkoud. Ik ben er even tot mijn middel in geweest en toen snel er weer uit (en ik ben echt geen koukleum wat betreft zwemmen)
Vergeet niet dat het meer op 1898 meter hoogte ligt.
Vergeet niet dat het meer op 1898 meter hoogte ligt.
- Mostertje
- Amerikafan
Ik ben ook niet zo'n held en het was wel wat koud. Watertemperatuur was 10-12 C en ze droegen een dubbel pak. Maar ik stond er tot mijn bovenbenen in en alhoewel het in het begin koud was, werd het naarmate ik er langer in stond beter. Mijn man en zoon zijn zelfs zonder pak nog even wezen zwemmen.tetouani schreef:Wow gedoken in lake tahoe in mei al? Hoe was het weer? Ik kijk namelijk elke dag naar t weer daar want over 3 weken ben ik in lake tahoe en ik wil ook zwemmen alleen zeggen mensen dat dat in juni niet te doen is. Ook het weer daar was niet echt heel warm. 17/20 graden. Droegen ze nog wat tegen de kou? Zo'n pak of iets?
Nu was het toen wij er waren 18-20 C en heerlijk warm. Ik heb de hele dag met mijn dochter op het strand gezeten in zwemkleding.
Nogmaals het is per persoon verschillend, hoe ze temperatuur vinden. Er lagen een paar schoolmeiden toen wij er waren en die vonden het water "freezing".
Maar in ieder geval heel veel plezier. Je kan misschien ook een kano huren in de buurt en we zagen ook veel mensen ''stand up peddleboard'' doen. Wij lagen in Sand Harbor state park bij Diver's Cove. Prima voorzieningen; restrooms, restaurant (nog dicht toen wij er waren, maar inmiddels open) en zelfs wifi.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
qua borden plaatsen met richtingen en plaatsen op kunnen ze ginder idd nog iets van Europa lerentetouani schreef:Ik ben 2x door Malibu gereden, maar nergens zag ik waar ik zeg maar naar het strand kon. Ik voelde alsof ik daar niet welkom was gezien ik bijna nergens kon lezen waar het strand echt is en waar ik mijn auto kwijt kan.

ik wou in Malibu ook net terugdraaien toch ik een bord van een bar/restaurant met 'Paradise Cove' op zag staan. Daar kunnen parkeren voor 6 dollar (als je voor minstens 30 dollar at in het restaurant) anders was het meteen 40 dollar om te parkeren!!
Zwemmen was er niet bij. Veel te koud water en koude wind. Maar toch goed kunnen zonnebaden op het strand.
Ook in San Diego was het water in mei nog veel te koude om te zwemmen spijtig genoeg
* 2013: CA, NV, UT, AZ, CA
* 2014: WA, MT, WY, UT, NV
* 2014: WA, MT, WY, UT, NV
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3834 Weergaves
-