Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yosemite welke hike - Panorama of Four Mile

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Yosemite welke hike - Panorama of Four Mile

Bericht door K&N »

Binnenkort gaan we weer naar de States en daarbij bezoeken we eindelijk Yosemite :P . Zoals altijd kun je niet alles en moet je keuzes maken.
We hebben een bus geboekt naar Glacier Point voor een Hike naar de Valley. Maar nu het dilemma, welke trail is het mooiste of de moeite waard.
De Panaorame Trail of de Four Mile Trail :?: . Het is heel persoonlijk maar misschien zijn er forum leden die beide hebben gedaan en een bepaalde voorkeur hebben.
We zijn goede lopers dus dat moet niet het probleem zijn. Graag jullie advies, voorstel of wat dan ook. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
roxy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Yosemite welke hike - Panorama of Four Mile

Bericht door roxy »

Wij gaan ook naar Yosemite, Ik had al over die bus gelezen,
Waar kan je die bus boeken en hoeveel tijd op voorhand?
alvast bedankt
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

wij doen op 28 juni de Panoramatrail (zie onze blog http://kalaman0032jun2013.blogspot.com/) en hebben de bus begin april geboekt.
Hier vind je alle info : http://www.yosemitepark.com/glacier-point-tour.aspx
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Wij hebben de Panorama trail gedaan. Klik

Echter ik ken forumleden die beide op 1 dag hebben gedaan. :thumbup:
Peter & Ann
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Peter & Ann »

Kan je de Panorama/Four Mile Trail ook in de omgekeerde richting doen, nl van in de vallei naar Glacier Point om dan met de bus terug de vallei in te rijden?
We hebben op de Yosemite-site zitten zoeken en er staat alleen iets vaags vermeld ivm de busrit terug de vallei in, iets in de trand van dat je de chaffeur 20 Dollar moet geven en dan maar moet hopen dat je mee mag. Je kan het nalezen door in onderstaande link het item "Where to buy bus tickets?" te lezen. :?:
http://www.yosemitehikes.com/yosemite-v ... -trail.htm
Peter & Ann.
Andys
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Andys »

Ik neem toch aan dat je ook met de eigen huurauto naar glacier point kunt rijden? Of moet je daar $41 pp voor neer leggen?
2013; westkust USA
2015; Florida
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

dat kan je zeker, maar het wordt wel lastig om dan terug bij de auto te komen als je eerst helemaal van Glacier Point naar Yosemite Village gelopen bent :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

@Klaas: Voor een eerste keer Yosemite zou ik zeker de PT doen, hoewel wij nog geen ervaring met de 4MT hebben (over een paar dagen wellicht wel :wink: ). De PT komt langs meerdere watervallen, je neemt bijvoorbeeld ook meteen de Mist Trail mee langs de Nevada en Vernal Fall. De John Muir Trail is afgesloten, dus die kun je niet nemen naar beneden; hou er dus rekening mee dat het laatste stuk steil is.
De 4MT geeft een mooi zicht op de Yosemite Fall, maar het pad wordt minder interessant als je naar beneden loopt; wat dat betreft zou je hem beter van beneden naar boven kunnen lopen, je hebt dan het mooiste deel op het laatst. Wat nog een mogelijkheid is als jullie de eerste bus hebben en niet opzien tegen wat extra kilometers: vanaf Glacier Point een stuk van de 4MT naar beneden en dan weer terug omhoog, en dan via de PT naar beneden.

Peter & Ann: ik weet niet wat onduidelijk is; het is zoals het er staat; de bus naar beneden kun je niet van te voren reserveren of betalen, het is dus een gok dat er plaats is in de bus. Wij zitten met hetzelfde dilemma; we willen de 4MT omhoog lopen, maar moeten dan wel gokken dat er plaats is op de bus.

In dit topic wordt ook al wat geschreven over de bus.

Marianne (vanuit Mammoth Lakes waar alles uit de auto moest vanwege bear activity)
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Vorige week reeds stuurde Yosemite een bericht uit dat John Muir opnieuw open is.
The John Muir Trail between the Mist Trail junction (just above Vernal Fall footbridge) to Clark Point will reopen to foot traffic
Of blijft er dan nog een ander gedeelte afgesloten?
Harriesch
Amerika-ontdekker

Bericht door Harriesch »

Afgelopen jaar hebben wij de 4MT omhoog gelopen en daarna PT naar beneden. We zijn zo'n 11 uur onderweg geweest (incl. pauzes, lunch en bus in de vallei). De 4MT kan ik aanraden als de waterval er bij Yosemite Falls nog is. Het beste is dan om hem van beneden naar boven te lopen, zodat het uitzicht steeds spectaculairder wordt. Indien de waterval bij Yosemite Falls er niet meer is en je niet de hele dag wilt/kunt wandelen, zou ik de PT doen.
gwenny
Amerikafan

Bericht door gwenny »

ik hoef toch geen bus te boeken als ik vanaf Glacier Point de Sentinel Dome en Taft Point wil doen?
Harriesch
Amerika-ontdekker

Bericht door Harriesch »

Je kunt met de auto naar Glacier Point en hem daar parkeren.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

@Kalaman: dat is mooi van de JMT, ik had nog niet gelezen dat hij weer open was. Bij de PT kun je dus kiezen of je het laatste stuk de JMT of de Mist Trail neemt.

@gwenny: je kunt beide wandelingen vanaf Glacier Point doen, maar dan moet je eerst nog een stuk via de Pohono Trail lopen. En weer terug! Makkelijker is om de auto te parkeren bij de trailhead van de Sentinel Dome/Taft Point Trail (ze hebben hetzelfde beginpunt). Zie ook mijn wandelsite of kijk op http://www.yosemitehikes.com.

Marianne
OrangeDaisy
Amerikafan

Bericht door OrangeDaisy »

Martin & Marianne schreef:Marianne (vanuit Mammoth Lakes waar alles uit de auto moest vanwege bear activity)
:o Ik zit ook in Mammoth Lakes, wel in een motel, maar mijn auto ligt nog vol... :o :o :o Ik ben zo bang voor beren!

En wat betreft de wandelingen, ik zit zo te twijfelen of ik Panorama moet gaan lopen. Ik weet gewoon simpelweg niet of ik het vol ga houden, 7 uur lopen.... Ik vond de wandelingen tot nu toe best zwaar. Het is natuurlijk mooi dat het naar beneden is, maar aan de andere kant krijg ik soms wel last van mij knieën.... moeilijk!
Groet, Gerda

A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.

Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

ik heb de panorama trail enkele jaren geleden gewandeld, en vond dat best een prestatie van mezelf, omdat ik absoluut nihil van conditie heb
het grootste deel is idd naar beneden, maar vergeet niet dat er ook een stuk weer omhoog gaat, en dit best een pittig stukje is (alé, dat vond deze onervaren wandelaar toch)
gwenny
Amerikafan

Bericht door gwenny »

Dank jullie wel Harriesch en Marianne.
@Marianne, nog veel plezier
Peter & Ann
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Peter & Ann »

Peter & Ann: ik weet niet wat onduidelijk is; het is zoals het er staat; de bus naar beneden kun je niet van te voren reserveren of betalen, het is dus een gok dat er plaats is in de bus. Wij zitten met hetzelfde dilemma; we willen de 4MT omhoog lopen, maar moeten dan wel gokken dat er plaats is op de bus.
Ok, maar dan is het wel moeilijk om te plannen hoeveel tijd je onderweg hebt als je niet weet of je met de bus terug kan.
Conditioneel zit het wel snor bij ons, maar je weet nooit hoe de vorm van de dag is. :wink:
Yosemite is het laatste NP op onze rondreis en dus hebben we op dat moment al vele km gelopen, we hebben daarom beslist om de bus niet reserveren.
Als we bij aankomst in Yosemite het niet meer zien zitten om de FMT naar boven en de PT naar onder te lopen, dan kunnen we nog proberen om een plaatsje te bemachtigen op de hikersbus.

@ Marianne: Geniet nog verder van jullie reis en hou ons op de hoogte of het jullie gelukt is om met de bus terug de vallei in te rijden. :thumbup:

Peter & Ann.
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Hoi forumleden. Bedankt voor jullie reacties en we nemen jullie suggesties mee. Wat we uiteindelijk gaan doen laten we ook een beetje afhangen van de omstandigheden ter plaatse. Marianne ook jij heel erg bedankt voor je informatie. Ben heel benieuwd naar jullie ervaring van de Four Mile Trail. Klaas.
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

@Gerda: het is geen 7 uur hoor, maar 4 tot 5 uur. Als je naar Cedar Ridge bent geweest kun je dit ook, ons is het ook gelukt.

@Harriesc: welke van de 2 zou jij aanraden als je moest kiezen?

@K@N: ik zou echt voor de PT gaan, lijkt me veel afwisselender (tenzij Harriesch een heel ander advies heeft).

Wij zitten er nu aan te denken om de auto op Glacier Point te laten staan 's nachts (we gaan vandaag navragen of dat mag). We rijden dan met de auto naar GP, dan via de PT naar beneden en de volgende dag de 4MT omhoog en met de auto weer naar beneden.

Marianne (vanuit Arnold waar we nu wat sequoia's gaan bekijken voordat we naar Yosemite rijden)
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

we gaan vandaag navragen of dat mag)
Daar ben ik heel benieuwd naar. Wij hebben deze trail (of trails) gepland op 7 juli. Veel plezier :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer