Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

2 maanden Phoenix

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
bertDK
Amerika-ontdekker

2 maanden Phoenix

Bericht door bertDK »

Hoi allemaal !
Na wat googlen kwam ik op dit forum terecht. Heb al veel toffe zaken kunnen lezen die me al wat geholpen hebben maar ik zit met nog een paar vraagjes.
Ik ben in mijn laatste jaar aan de Universiteit en ben al een tijdje bezig met golf. Omdat ik in december enkel mijn thesis moet binnen geven ben ik dus van plan om voor 1/2 maand naar Amerika te gaan (voornamelijk voor de golf). Ik heb wat zitten zoeken naar het beste klimaat aangezien ik niet zoals hier in november in de regen wil staan :).
Na wat zoeken kwam ik uit bij Phoenix aangezien er veel golf courses zijn en natuurlijk het mooie weer. Maar zelf ken ik Phoenix niet zo goed en ben ik dus alleen maar afgegaan op de informatie ik gevonden heb op het internet. Daarom dat ik dacht dat jullie ervaringen / kennis wel van pas zou komen.
Ik zou rond oktober/november vertrekken en zal waarschijnlijk een kamer huren via craigslist ofzo omdat ik het ook niet al te duur wil maken. Maar ik vroeg me dus af of jullie me meer konden vertellen over Phoenix en of dit een goede keuze is voor hetgeen ik er wil gaan doen.

Bedankt !
Dbacks
Amerikafan
Partner van: Dbacks2
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: 2 maanden Phoenix

Bericht door Dbacks »

Ik ben een aantal keer in Phoenix geweest en kan zeggen dat zowel qua weer in Okt/Nov als qua aantal en kwaliteit aan golfbanen je helemaal goed zou zitten.
De temperatuur is in Okt gemiddeld 30 graden en in Nov nog steeds een 23 graden. Golfcourses zijn in de winter wel aanmerkelijker drukker (en duurder) in de winter, aangezien het in de zomer zo'n 40+ graden is en voor veel dingen te warm.
Never give up!
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Lijkt me een prima keus om te gaan golfen, huur wel een auto, Phoenix is met zijn voorsteden een enorm uitgestrekte stad, zonder auto is het erg moeilijk om je te verplaatsen.
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Phoenix, een ideale plaats om buiten de zomermaanden te verblijven.
Ik wil andere parken in Phoenix niet te kort doen, maar mijn favoriete plek in Phoenix is toch wel South Mountain met z'n meer dan 90 km aan hiking en biking trails.
Info over South Mountain (o.a. trailmaps) en andere Phoenix parken: http://phoenix.gov/parks/trails/locations/south/
bertDK
Amerika-ontdekker

Bericht door bertDK »

Wow bedankt voor al de snelle reacties ! :D
Dbacks schreef:Golfcourses zijn in de winter wel aanmerkelijker drukker (en duurder) in de winter, aangezien het in de zomer zo'n 40+ graden is en voor veel dingen te warm.
Inderdaad maar de prijzen in vergelijking met wat we hier betalen is wel nog steeds een groot verschil, niet? Ik zag op bepaalde sites Greenfees die al beginnen vanaf 17 dollar
Harry schreef:Lijkt me een prima keus om te gaan golfen, huur wel een auto, Phoenix is met zijn voorsteden een enorm uitgestrekte stad, zonder auto is het erg moeilijk om je te verplaatsen.
Was ik inderdaad van plan alleen krijg ik op de meeste websites niet de juiste prijs aangezien ik 23 jaar ben en er dus een extra fee kan bijkomen. Hoe zit het met het openbaar vervoer, zoals trams,metro of bussen?

Ook werd de criminaliteit telkens in Phoenix "hoog" aangeschreven, maar als je naar een stad gaat heb je altijd wel ergens iets en veronder stel ik dat je dit met een korreltje zout moet nemen
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik roer even een ander issue aan. BertDK ben jij al op de hoogte van alles visaregels etc.?
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Voor twee maanden is een gewoon toeristenvisa (ESTA) toch voldoende?
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

VWP is geen visa. Veel mensen noemen het zo, maar dat is incorrect.

VWP is inderdaad voldoende. Maar uiteindelijk dient de immigrations op de luchthaven ook overtuigd te worden dat je echt niet gaat werken, voldoende geld hebt en ook niet gaat studeren aan een VS opleidingsinstituut.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Hangt ervan af of topicstarter voor zijn plezier gaat golfen. Als er werk en/of studie aan te pas komt dan is een esta in principe geen optie. En nog iets over het OV in en om Phoenix: die is niet echt van europees standaard dus zal je echt een auto moeten hebben om mobiel te zijn.
bertDK
Amerika-ontdekker

Bericht door bertDK »

mtl schreef:Hangt ervan af of topicstarter voor zijn plezier gaat golfen. Als er werk en/of studie aan te pas komt dan is een esta in principe geen optie. En nog iets over het OV in en om Phoenix: die is niet echt van europees standaard dus zal je echt een auto moeten hebben om mobiel te zijn.
Werk en studie komt niet aan de orde dus heb ik genoeg met een esta, zeker omdat ik maar voor max 60 dagen zal gaan...
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Even off-topic:

Was je echt van plan om 2 maanden te gaan golfen :shock:

Of ga je als je daar bent ook nog een beetje rondtoeren?
Je zit binnen 4 uur bij de Grand Canyon en Las Vegas is ook binnen een dag te doen.
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
bertDK
Amerika-ontdekker

Bericht door bertDK »

Bertorelli schreef:Even off-topic:

Was je echt van plan om 2 maanden te gaan golfen :shock:

Of ga je als je daar bent ook nog een beetje rondtoeren?
Je zit binnen 4 uur bij de Grand Canyon en Las Vegas is ook binnen een dag te doen.
Ja ik zou gaan om 2 maanden te golfen :D Via TPI ( hetgeen in Amerika is opgericht) kan ik training krijgen voor een goedkope prijs in Phoenix. Aangezien ik begonnen ben met golf op een te late leeftijd zou ik liefst zo snel mogelijk mijn achterstand willen wegwerken. Ik heb dit jaar een beursaanvraag gedaan maar deze is jammergenoeg negatief uitgedraaid omwille van mijn leeftijd. Ik heb van mijn 13de tot mijn 16de in Amerika gewoond. Maar als ik terug "thuis" was miste ik het allemaal veel te erg. Toen ik vorige maand te horen kreeg dat mijn beursaanvraag niet doorging heb ik andere mogelijkheden opgezocht. Nu dat wil niet zeggen dat ik niet af en toe iets zal gaan bezoeken.(Tips zijn altijd welkom) Maar dat is zeker niet de reden waarom ik naar Phoenix zou gaan ;) Ik maak me meer zorgen om een kamer/appartement te vinden want het liefst niet te duur ( omdat ik nog studeer) en ook niet te ver dat alles goed te bereiken is.
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Golfverslaafden, zoals mijn man was, spelen het liefst elke dag. Hij speelde, als hij in Arizona was, elke week 4 keer, en soms vaker. Ook ging hij elk jaar met vrienden 2 weken in Portugal spelen, en ging met dezelfde vrienden naar verschillende golfcourses in en rond Las Vegas.

Zelfs nu het hier, zoals gisteren, 108F/42C is, zijn er de hele dag mensen op de baan.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

bertDK schreef:Via TPI ( hetgeen in Amerika is opgericht) kan ik training krijgen voor een goedkope prijs in Phoenix. Aangezien ik begonnen ben met golf op een te late leeftijd zou ik liefst zo snel mogelijk mijn achterstand willen wegwerken.
Twee maanden vakantie is prima, twee maanden golfvakantie is vermoedelijk ook nog prima uit te leggen aan immigrations, maar als het primaire reisdoel het krijgen van training is, dan kan het ineens wel een heel ander verhaal worden, en kan een studievisum vereist zijn.
bertDK
Amerika-ontdekker

Bericht door bertDK »

dimona schreef:
bertDK schreef:Via TPI ( hetgeen in Amerika is opgericht) kan ik training krijgen voor een goedkope prijs in Phoenix. Aangezien ik begonnen ben met golf op een te late leeftijd zou ik liefst zo snel mogelijk mijn achterstand willen wegwerken.
Twee maanden vakantie is prima, twee maanden golfvakantie is vermoedelijk ook nog prima uit te leggen aan immigrations, maar als het primaire reisdoel het krijgen van training is, dan kan het ineens wel een heel ander verhaal worden, en kan een studievisum vereist zijn.
Dit zal geen enkel probleem zijn want ik zal maar contact opnemen eens ik in Phoenix ben qua visum maak ik me zeker geen zorgen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer