Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dagtrip vanuit Las Vegas naar Grand Canyon
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Dagtrip vanuit Las Vegas naar Grand Canyon
Wij verblijven 5 dagen (en 4 nachten) in Las Vegas....is het mogelijk om vanuit Las Vegas een dagtrip te maken naar de Grand Canyon? Zo ja, heeft iemand tips en ervaringen met organisaties, die deze dagtrips aanbieden?
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Re: Dagtrip vanuit Las Vegas naar Grand Canyon
Daar is al veel over geschreven hier.
Van Las Vegas naar de South Rim is zo'n 440 km.
Even een dagje op en neer is dus niet echt een optie.
Handiger is om er een overnachting bij te nemen.
Is er bij de Grand Canyon zelf geen plek, dan is Tusayan, Williams of eventueel Flagstaff een optie.
Van Las Vegas naar de South Rim is zo'n 440 km.
Even een dagje op en neer is dus niet echt een optie.
Handiger is om er een overnachting bij te nemen.
Is er bij de Grand Canyon zelf geen plek, dan is Tusayan, Williams of eventueel Flagstaff een optie.
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Wil je gaan rijden of vliegen? Je kan een fixed wings trip maken van Las Vegas naar GCNP south rim en terug. Je hebt dan ca 3 uur aan de rim en totaal een reis van 8 uur. Je kan ook rijden en dan weer terug. Dan zit je 10 uur in de auto heen en terug en je kan ook met de bus op een dagtrip. Het beste zou zijn imo om zelf te rijden en dan een nachtje GC te doen http://www.grandcanyonlodges.com Las Vegas zal er nog wel liggen als je terug komt . Verwar niet Grand Canyon NP en Grand Canyon West. GC West is een veel lager gedeelte aan de GC en velen noemen het een toerist trap.
Yeehaw
Yeehaw
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 000
5 dagen Las Vegas lijkt me wel wat van het goede te veel ... :s
Kun je anders eens jouw reis posten, als je bv van LA komt kan je, mits een tussenstop, eerst naar deGC.
Kun je anders eens jouw reis posten, als je bv van LA komt kan je, mits een tussenstop, eerst naar deGC.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
4 nachten Las Vegas is volgens mij maar 3 dagen en geen 5. Ik zou het advies van Yeehaw volgen en gaan vliegen. En waarom is 4 nachten Las Vegas te veel?, voor ons is dat echt het minimale aantal nachten
, maar dat zal voor een ieder anders zijn. 

- Dbacks2
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Of het nu wel of niet te rijden is in tijd... het mooiste aan de GC vond ik zon op en zon onder... en dat mis je met een dagtrip (of je moet op heel vreemde tijden willen rijden...)
- Allard
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Die tourist trap heeft m.i. vooral betrekking op de Skywalk. GC West heeft haar eigen charme. Ik heb zowel oost als west gezien en ik zou geen van beiden gemist willen hebben.GC West is een veel lager gedeelte aan de GC en velen noemen het een toerist trap.
Op Airpano vind je een zestal bijzonder fraaie roterende panorama's m.b.t. tot dit westelijke gebied. Eigenlijk een beetje te mooi. Maar beslist het bekijken waard. Een meer realistisch panorama vond ik op de site van famvankoutrik.
Hieronder nog een overzicht van het meest westelijke deel vanuit een lijnvlucht oostelijk van Las Vegas.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Ik heb Grand Canyon South Rim zeker al een keer of 6 gedaan en ook North en West. Vanuit Vegas met de auto naar West gereden. Dat is te doen, ongeveer 2,5 uur rijden enkele reis. Ik ben vroeg vertrokken en was laat terug.
De SkyWalk vond ik weinig bijzonder, zou ik niet meer doen.
De Grand Canyon West zelf is prachtig en anders dan bij de North of South Rim, vond het absoluut de moeite waard.
Het ziet er uit zoals op deze foto's: klik hier.
Gr,
Harry
De SkyWalk vond ik weinig bijzonder, zou ik niet meer doen.
De Grand Canyon West zelf is prachtig en anders dan bij de North of South Rim, vond het absoluut de moeite waard.
Het ziet er uit zoals op deze foto's: klik hier.
Gr,
Harry
Als je naar de skywalk wil, is het nu $20 duurder geworden: http://explorethecanyon.com/grand-canyo ... lk-pricey/
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 656 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-
- 4 Reacties