Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat voor weer in Colorado/Wyoming in september
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wat voor weer in Colorado/Wyoming in september
We gaan in september naar de staten Colorado en Wyoming in september.
Eerder deden we een reis "best of the West"en gingen we van New York naar de Keys, beiden ook in september.
Deze reizen namen we vooral zomer kleding mee met wat warms voor de koude avonden.
(In New York koelt het vooral 's avonds goed af in september).
Ik heb geen idee wat het klimaat in de Colorado en Wyoming is in het najaar.
Het gebied ligt hoe dan ook wat hoger, wat een kouder klimaat zou passen, maar ik lees ook dat het in Yellowstone park behoorlijk warm kan zijn in het najaar.
Met dat laatste bedoel ik niet de vele geisers die er te zien zijn.
Heeft iemand eerder het gebied van de cowboys en indianen bezocht in september? en wat kan je qua weer verwachten.
Eerder deden we een reis "best of the West"en gingen we van New York naar de Keys, beiden ook in september.
Deze reizen namen we vooral zomer kleding mee met wat warms voor de koude avonden.
(In New York koelt het vooral 's avonds goed af in september).
Ik heb geen idee wat het klimaat in de Colorado en Wyoming is in het najaar.
Het gebied ligt hoe dan ook wat hoger, wat een kouder klimaat zou passen, maar ik lees ook dat het in Yellowstone park behoorlijk warm kan zijn in het najaar.
Met dat laatste bedoel ik niet de vele geisers die er te zien zijn.
Heeft iemand eerder het gebied van de cowboys en indianen bezocht in september? en wat kan je qua weer verwachten.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Wat voor weer in Colorado/Wyoming in september
Wij zijn vorig jaar in (eind) september in deze staten geweest (dit jaar zullen we Wyoming ook weer eind september aan gaan doen
).
Het weer was best prettig te noemen. In Yellowstone hebben we overdag gewoon in 3kwart broek met shirt gelopen, s'avonds een fleecevest en eventueel een lange broek. De nachten waren best koud, tegen het vriespunt.
In Estes hadden we s'nachts echt nachtvorst, we moesten voor we weggingen de autoramen ijsvrij maken. Ook in RMNP was het koud, zeker op het hoogste punt, vrijwel iedereen had zich daar warm aangekleed (behalve mijn man, die liep in 3kwart broek en shirt
). Bij het VC lag ook wat sneeuw langs de weg.
Ik vond het weer op zich best meevallen, ik had erger verwacht en had zelfs voor de zekerheid een sjaal, handschoenen en muts ingepakt (haha, hoezo 'zomer'vakantie
). Maar je weet natuurlijk nooit wat Moeder Natuur doet...

Het weer was best prettig te noemen. In Yellowstone hebben we overdag gewoon in 3kwart broek met shirt gelopen, s'avonds een fleecevest en eventueel een lange broek. De nachten waren best koud, tegen het vriespunt.
In Estes hadden we s'nachts echt nachtvorst, we moesten voor we weggingen de autoramen ijsvrij maken. Ook in RMNP was het koud, zeker op het hoogste punt, vrijwel iedereen had zich daar warm aangekleed (behalve mijn man, die liep in 3kwart broek en shirt

Ik vond het weer op zich best meevallen, ik had erger verwacht en had zelfs voor de zekerheid een sjaal, handschoenen en muts ingepakt (haha, hoezo 'zomer'vakantie

Wij waren vorig jaar van 12 t/m 16 september in Yellowstone (Wyoming) en hebben daar fantastisch weer gehad.
Ochtend/avond zeer fris, overdag aangenaam warm.
Laagjes kleding is altijd goed.
Bij het wolven spotten ('s ochtends om 5 uur gaan rijden) hebben we dikke kleding aangehad, inclusief sjaals en handschoenen!
Ochtend/avond zeer fris, overdag aangenaam warm.
Laagjes kleding is altijd goed.
Bij het wolven spotten ('s ochtends om 5 uur gaan rijden) hebben we dikke kleding aangehad, inclusief sjaals en handschoenen!
16x USA / 30 staten
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij waren afgelopen mei in Colorado. Ik vermoed dat dat vegelijkbaar is met september. Wij hebben het aardig koud gehad, met nog lichte sneeuwbuien. Met een winddicht jack en een trui kom je een heel eind, het zal overdag normaal gesproken heel lekker zijn.
Marianne
Marianne
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
In 2007 in Colorado nog sneeuw gehad in begin juni
Dat was op weg naar Silverton dus wel in de bergen.
En in 2009 in begin september in Yellowstone de fleecetrui nog wel nodig gehad daar 's avonds.
Onze cabin had verwarming en wij vonden het vreemd dat deze aanstond toen we incheckte.
Nou, die hebben we echt nodig gehad 's nachts
Ik zou dus een lange broek en (fleece)trui meenemen.

Dat was op weg naar Silverton dus wel in de bergen.
En in 2009 in begin september in Yellowstone de fleecetrui nog wel nodig gehad daar 's avonds.
Onze cabin had verwarming en wij vonden het vreemd dat deze aanstond toen we incheckte.
Nou, die hebben we echt nodig gehad 's nachts

Ik zou dus een lange broek en (fleece)trui meenemen.
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Overdag mooie temperaturen, aangenaam om te wandelen. Vanaf 17u koelt het wel snel af. 's Avonds en 's morgens tegen het vriespunt, of er soms onder.
Lilo
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Bedankt voor de reacties, wordt dus zaak van alles wat mee te nemen, maar of ik ook handschoenen mee neem.... dat weet ik nog niet.
Helaas mag er maar 23 kg mee in de koffer.
Helaas mag er maar 23 kg mee in de koffer.
ook wij gaan in september naar yellowstone!
Dat wordt dus fris snachts in ons tentje!
Miss toch maar muts en handschoenen in de valies steken 
Dat wordt dus fris snachts in ons tentje!

- gyatso
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wij zaten in 2011 in september o.a. in Yellowstone. Overdag heel mooi weer gehad, één maal een stevige onweersbui met natte sneeuw, was eigenlijk wel een belevenis, was kort maar hevig. In de nacht lichte nachtvorst, maar voldoende om 's morgens te krabben.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht