Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ballonvaart Canyonlands National Park

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
EmmyL
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Ballonvaart Canyonlands National Park

Bericht door EmmyL »

Hallo,
heeft er iemand ervaring in ballonvaarten in Canyonland? Er is blijkbaar maar 1 bedrijf die dat doet? En uiteraard nogal prijzig...
Badankt voor jullie feedback.
Emmy
nancywittebols
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Ballonvaart canyonland national park

Bericht door nancywittebols »

Blijkbaar nog niemand een ballonvaart gedaan. Ik heb een scenic flight (met een klein vliegtuigje) over Canyonlands gedaan. Een geweldige ervaring boven prachtige landschappen en rotsformaties. Aan iedereen aan te raden. Die vlucht was ook zeer kostelijk, maar ik heb hier zeker geen spijt van.
Een ballonvlucht is wel nog wat anders (kleinere afstand, maar nog dichter bij die geweldige rotsen), maar volgens mij ook even prachtig. En anders doe je de vlucht, hier ben ik zeker van dat je dit heel leuk gaat vinden.
YYZ727
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door YYZ727 »

http://www.skywalker.at/
http://www.canyonlandsballooning.com/

Dit zijn de enige twee die ik terugvind, waarbij ik niet zeker ben dat de eerste ook vluchten boven Canyonlands aanbiedt. Ik zag wel een advertentie van hen waarbij ze zeggen te vertrekken bij de N.p.'s, maar op hun site zelf zie ik daar weinig van.. Misshcien eens mailen ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb er naar gekeken voor onze laatste reis. De tweede link is van de nr 1 van alle 43 attracties in Moab op tripadvisor!
http://www.tripadvisor.com/Attraction_R ... _Utah.html

Leek me wel wat maar het is er niet van gekomen.

Martin
joenep
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door joenep »

Ik heb net geboekt samen met mijn vriendin.

ik ga 15 juli bekijken hoe het ons is bevallen.
ik heb hoogtevrees, dus ben best wel beetje bang!

maar gaat goed komen!

als ik meer weet dan laat ik het weten.
wanneer gaan jullie er heen?
8 juli 2013 tot 27 juli 2013
van Las vegas naar San Fransisco met omweg via een aantal nationale parken

weblog: http://jeroenenevelien.reislogger.nl
iMoon
Amerika-ontdekker

Bericht door iMoon »

Gelukkig gaat hoogtevrees niet op met een ballonvaart.
Als je de kans krijgt, zou ik 'm zeker pakken. Zo'n vaart is altijd prijzig maar geweldig om een keer mee te maken en natuurlijk helemaal in zo'n waanzinnige omgeving.
joenep
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door joenep »

iMoon schreef:Gelukkig gaat hoogtevrees niet op met een ballonvaart.
Als je de kans krijgt, zou ik 'm zeker pakken. Zo'n vaart is altijd prijzig maar geweldig om een keer mee te maken en natuurlijk helemaal in zo'n waanzinnige omgeving.
ik ben altijd bang dat ik door zon mandje zak of er uit val ofzo! daar ben ik dan bang voor.
maar we zullen het ervaren.

ja het is prijzig, maar ik denk dat het meer waarde krijgt dan in eigen land!!
8 juli 2013 tot 27 juli 2013
van Las vegas naar San Fransisco met omweg via een aantal nationale parken

weblog: http://jeroenenevelien.reislogger.nl
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

in de USA heb ik nog geen ballonvaart gedaan - ik denk dat canyonlands echt wel een superplek is om dit te mogen ervaren
Wel deed ik het in oktober vorig jaar in de Jordanië, boven de Wadi Rum woestijn (een kleurrijke woestijn vol met monolieten zeer grote bergen/rotsen).
Het was een unieke ervaring zo in die ballon. Ik vond het wel een beetje eng en vond wel degelijk dat je toch hoogtevrees had, als je zo uit het mandje recht naar beneden keek.
Maar het was zo bijzonder - ik had het niet willen missen. Ook het "uitpakken" en vullen van de ballon en daarna het inpakken is tof om te bekijken!
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Zijn er inmiddels wel mensen die dit gedaan hebben?
Ik ben benieuwd naar ervaringen.
Ann09
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Ballonvaart Canyonlands National Park

Bericht door Ann09 »

Hoi Vito,

Wij hebben vorig jaar deze ballonvaart gemaakt, met Canyonlands Ballooning. Echt een schitterende ervaring! (korte impressie in ons filmpje: http://youtu.be/VFhERneXBr8?t=3m)
Je vertrekt 's ochtends vroeg vanaf een plek net iets buiten Moab en afhankelijk van hoe de wind staat, vaar je in de richting van Arches NP of Canyonlands NP. Je vliegt niet letterlijk over Canyonlands, maar de omgeving is sowieso prachtig. Het rustige en unieke karakter van een ballonvaart sprak ons meer aan dan bijv. een helicoptervlucht. Zoals iMoon zegt, het is niet goedkoop, maar wel een geweldige ervaring!

Wij vonden de service van Canyonlands Ballooning super goed. Ballonvaarder Lou is ontzettend enthousiast en zijn vrouw regelt de reserveringen echt perfect. Wij hadden ongeveer 3 weken van tevoren geboekt en op de dag dat we zouden gaan, bleek er teveel wind te staan en werd de vlucht gecanceld... Ze hebben er alles aan gedaan om ons de volgende ochtend toch mee te krijgen en gelukkig konden mijn vriend en ik de plaats innemen van 2 andere mensen die net geannuleerd hadden. :thumbup:

Al met al een top-ervaring!
Juni 2014: Zuidwesten + Yellowstone
Oktober 2015: Hawaii!
Vito
Amerika-expert

Re: Ballonvaart Canyonlands National Park

Bericht door Vito »

Ik kan helaas je filmpje niet zien op de iPad :?:

Goed om te horen dat het een mooie ervaring was. Inmiddels heb ik geboekt voor mijn partner, als verjaardagskado. Zelf ga ik niet mee, ik heb last van hoogtevrees en ik vind het ook nogal prijzig.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer