Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Grenscontrole verschillende staten
- goldenhills
- Amerika-expert
Re: Grenscontrole verschillende staten
De reden voor de controles bij het binnenkomen van Californie is het mogelijk verspreiden van insecten en ziektes die een gevaar vormen voor de gewassen; Californie heeft een relatief grote agrarische sector. Economische belangen dus.
- buur
- Amerikakenner
Bedankt voor de precise informatie!dimona schreef:Die weegstations heb je door het hele land, niet persé aan staatsgrenzen. Ze zijn doorgaans alleen overdag open, en niet tijdens het weekend. Alleen voor vrachtverkeer inderdaad, om te controleren of ze het maximaal toelaatbare gewicht van 80.000 lbs niet overschrijden.buur schreef:Er zijn ook inrichtingen voor controles (Weigh Station) aan grenzen tussen andere staten dan Californie, maar die zijn meest gesloten. En ik denk, dat die ook slechts voor comercielle trucks zijn.
Groetjes, Thomas.
- Floydian
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Vlak voor White Sands (New Mexico) iedereen aan de kant (grote checkpoint), paspoort controle e.d. Zal wel te maken met "White Sands Missile Range" daar vlak in de buurt.
http://www.flickr.com/photos/henk-meijer" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, dat verhaal hoor je ook als je fruit de staatsgrens wilt laten passeren, maar het is mij een raadsel hoe die meegebrachte appeltjes de agrarische sector kunnen treffen. Ik vind het een beetje vergezocht.goldenhills schreef:De reden voor de controles bij het binnenkomen van Californie is het mogelijk verspreiden van insecten en ziektes die een gevaar vormen voor de gewassen; Californie heeft een relatief grote agrarische sector. Economische belangen dus.
Wij waren vorige maand in Washington State en daar hebben ze te maken gehad met allerlei aangespoeld spul dat na de aardbeving in Japan de oceaan is overgestoken. Er is onder meer een groot scheepsdok aangespoeld, dat heel omzichtig met mesjes is ontdaan van sporen van uitheemse planten, die als "invasive" worden bestempeld. Het gebeurt al duizenden jaren dat soorten op die manier worden verspreid, maar het wordt bijna beschouwd als een aanval op de VS...
goldenhills schreef:De reden voor de controles bij het binnenkomen van Californie is het mogelijk verspreiden van insecten en ziektes die een gevaar vormen voor de gewassen; Californie heeft een relatief grote agrarische sector. Economische belangen dus.
En als het insect als uitstervende soort word beschouwd

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Een echte grenscontrole heb ik nooit gezien en ik heb heel wat "state lines" doorkruist ... maar goed de enige keer dat we Californië binnen reden was toen we via Death Valley NP gingen dus een echte controle is daar niet echt praktisch.
Als sidenote kan ik wel toevoegen dat je tegen de grens van Mexico binnenlandse grenscontroles tegen kan komen zelfs al ben je helemaal niet in Mexico geweest!
Als sidenote kan ik wel toevoegen dat je tegen de grens van Mexico binnenlandse grenscontroles tegen kan komen zelfs al ben je helemaal niet in Mexico geweest!
Dutch eXpat - nieuw portaal voor Nederlanders in het buitenland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht