Iemand bekend met de swimming hole in Zion, ik heb hier wat info kunnen vinden maar kan hieruit nog niet precies de lokatie vinden, nog even verder zoeken. Ik denk dat het hetzelfde is al de Lower pine creek. Het moet ergens bij de switchbacks richting de tunnel zijn op de 9. Volgens het kaartje moet je bij de 2e switchback je auto parkeren en dan een stukje lopen. Voor de waterval bij de eerste switchback je auto parkeren en een kleine wandeling maken. Ziet er wel leuk uit!
Leuke korte wandeling. Toen wij er tweede helft september 2011 waren stroomde er een beetje water, maar van een waterval was geen sprake. Het water in de "pool" zag er niet fris uit.
Niet gaan wandelen bij dreigend weer. Duidelijk was te zien, dat het water er met veel kracht, breed en hoog door de bergkloof kan stromen.
@Markro, ik zie op jullie site alleen de reisverslagen tot 2010?? Kan me herinneren dat ik jullie de laatste jaren ook heb gevolgd, wilde even kijken naar het verslag van september 2011.
Ik weet niet of het dit is wat je bedoelt, maar vlakbij de trailhead van Angels Landing vindt je bordjes met "creek access" of zoiets, waar verschillende mensen aan het plonsen waren. Zag er ons gezellig uit om ook te doen, maar tegen we terug waren van Angels Landing was het al veel te laat om nog te doen, we moesten nog eten en doorrijden naar Bryce, helaas. Maar je kan dus zeker het water in ter hoogte van de bushalte van Angels Landing.
Ik heb wel het vermoeden dat dit behoorlijk koud zal zijn Wij waren in Zion tijdens vrij warm weer maar het rivierwater was freezing Weet niet of het zo prettig is om tot je nek het water in te gaan .. Hopelijk is het swimming hole stagnant dat zal wat schelen
Dutch eXpat - nieuw portaal voor Nederlanders in het buitenland
Het is ook niet groot die swimming hole. Ik ben er twee keer geweest en de eerste keer ( nov 2011) zag het er vies uit. De tweede keer (mei 2012) zag het er wel schoon uit maar was het water ijskoud. Misschien leuk om even te pootje baden maar zwemmen is een groot woord voor deze pool.'
Ook de hoeveelheid water kan erg varieeren.
Voor mij is dat niet meer als pootje baden. Maakt niet uit hoe je het noemt. Als het een beetje meezit kun je daar best een beetje afkoelen
De hier in dit topic genoemde website vind ik helemaal top. Staan veel dingen op die zeker de moeite waard zijn om te doen in het gedeelte na de tunnel ( vanaf Springdale ) in het oostelijk deel van Zion. Ik wil daar zelf nog eens de dagwandeling doen langs de rivier; ziet er heel mooi uit. Ook de wandeling direct na de tunnel lijkt me heel mooi.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.