Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alcatraz - closing?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Muncky
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Alcatraz - closing?

Bericht door Muncky »

Hoi allemaal,

Via: http://www.nps.gov/goga/parknews/index.htm kwam ik het bericht tegen dat de wateren rond Alcatraz (dus de SF baai) gesloten zal zijn voor de periode van 3 juli - 22 september. Betekend dit dat je als toerist het eiland dus niet meer kan bezoeken? Wel zo handig om te weten als ik tickets wil bestellen voor 7 september a.s...

Temporary Closure of Waters Around Alcatraz Island
From July 3 to September 22, 2013, a temporary 500’ marine buffer zone is in effect, closing the perimeter of Alcatraz Island to all vessels. This closure is necessary to protect the nesting seabirds during America's Cup racing. http://www.nps.gov/goga/parknews/
goldenhills
Amerika-expert

Re: Alcatraz - closing?

Bericht door goldenhills »

Zo te lezen gaat het om het water, niet Alcatraz zelf.
Muncky
Amerika-ontdekker

Bericht door Muncky »

OK, dan hoop ik dat de veerdienst gewoon wel gaat.... ? :?
Family5
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Family5 »

Muncky schreef:OK, dan hoop ik dat de veerdienst gewoon wel gaat.... ? :?
Ik ben bang dat je vermoeden juist is: de newsroompage van de website van het Californian Government (USCG.com) is gecrasht en Alcatraz NP laat via het officiele Twitter account sinds 5 dagen niets meer van zich horen, terwijl ze eerder dagelijks braaf alle verzoeken om tickets beantwoorden via dat kanaal. Ziet er niet best uit. Balen, wij hebben ook tickets vooruit betaald. :sadcry:
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

Alcatraz Cruises is anders nog vrolijk aan het Twitteren vandaag. Het gaat er bij mij echt niet in dat e.e.a. wordt stilgelegd; helemaal op een dergelijk korte termijn.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
Family5
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Family5 »

boonens schreef:Alcatraz Cruises is anders nog vrolijk aan het Twitteren vandaag. Het gaat er bij mij echt niet in dat e.e.a. wordt stilgelegd; helemaal op een dergelijk korte termijn.
Ik vind het ook raar. Zie trouwens wel via Google dat er vorig jaar ook zo'n regeling was. Alleen werd er toen gesproken over 'sailing boats' en niet 'all vessels'.
bosmeneer
Amerikafan

Bericht door bosmeneer »

Hier nog iemand met vooruitbetaalde tickets.

Mijn idee hierover: Alcatraz Cruises heeft een vergunning. Waar het om gaat is de particulieren die er varen.
Ik denk namelijk niet dat de stad San Francisco, Alcatraz Cruises en de beheerder van Alcatraz hun belangrijkste inkomstenbron voor tig maanden willen verliezen.
Ja, het gaat hier om het vogelbroedseizoen, maar is dat niet ieder jaar?

En daarnaast, het Twitter account van Alcatraz Cruises meldt netjes dat ze volgeboekt zijn voor mensen die voor de volgende dag willen boeken.
Het lijkt me niet dat ze daarover liegen.

Wellicht is het wel zo dat er minder activiteit te zien is op het water vanaf het eiland, dat is jammer. Daarentegen zijn er weer veel vogels te zien ;)
Neede-Radicals
Amerika-ontdekker

Bericht door Neede-Radicals »

Op alcatrazcruises kun je ook nog gewoon tickets bestellen.. Lijkt me toch dat ze dat stop zetten mocht er niet meer gevaren worden.
bosmeneer
Amerikafan

Bericht door bosmeneer »

Heb ff getwittert.. als ik een bericht krijg laat ik het weten.
Muncky
Amerika-ontdekker

Bericht door Muncky »

Ik vond het ook al raar inderdaad, terwijl je nog gewoon tickets kan kopen. Ik denk dan ook dat dit alleen om 'particuliere' boten gaat..

Wanneer gaan jullie naar Alcatraz? In de morgen of 's avonds? Ik twijfel nog over het dagdeel..
Peutje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Peutje »

Wij hebben ook al tickets voor de boot geregeld, gaan 9 aug. Maar lijkt mij ook dat de boten van de veerboten gewoon varen.

Wij gaan overigens de avond tour, heb van veel mensen gehoord dat het dan toch iets "griezeliger" is :thumbup:
2013: Zuidwesten
2015: Florida
2018: Florida
2019: Florida
2019: New York
2022: Florida
2024: Zuid-Westen & Disney Cruise
2025: Florida

https://travelkiwikids.nl/
Family5
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Family5 »

Wij hebben ook de avondtoer geboekt in augustus. Je hebt dan meer de tijd om het eiland te verkennen, je ontvangt het complete informatiepakket, het is minder druk en bovendien heb je uitzicht op de avond skyline van San Francisco. Wat wil een mens nog meer :D
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

en ze hebben wat extra dingen zoals het sluiten van de deuren en de ziekenzaal is open voor bezoek. Dus als je klaar bent met de audio tour niet meteen naar de boot gaan ;)
Muncky
Amerika-ontdekker

Bericht door Muncky »

Zo, toch ook maar even de avond-tour geboekt voor in september.. ! :)
johan en wilma
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door johan en wilma »

We hebben net 2 ticket geboekt voor 7 sept.
De afsluiting is volgens mij alleen voor particulieren vaartuigen.
ze gaan toch niet in het hoogseizoen Alcatraz sluiten, Dan missen ze
wel een heleboel $$$$$$
Mark667
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Mark667 »

Ik heb net vier kaartjes aangeschaft voor 26-september en heb even gekeken voor een datum die ertussen valt dat Alcatraz gesloten zou zijn maar kon niets zien dat het niet mogelijk was om een reservering te maken voor een datum die voor de 22ste september zou vallen.
Wendelien
Amerika-ontdekker

Bericht door Wendelien »

Misschien een hele domme vraag, maar als ik via de website kaartjes reserveer bij Alcatraz cruises voor de tour van bijv 10 uur, dan betekent dat toch dat de boot vanaf de pier om 10 uur vertrekt en niet dat de tour op het eiland om 10 uur begint toch?
tofke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door tofke »

Hey Mark667,

Wij hebben er ook voor 26 sept!!! :thumbup:
's morgens om 9.30 hebben wij de tour als het nog doorgaat tenminste :?

Laat ons hopen...

@Wendelien: het wil zeggen dat de boot om 10.00 vertrekt. :thumbup:

Tofke
Mark667
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Mark667 »

Wat ik begrijp in de eerste link die Muncky gedeeld heeft, is het hoofdzakelijk omdat het broedseizoen van de vogels op het eiland tot vermoedelijk die periode loopt.

Hey Tofke wij hebben de avond tour geboekt dus als we jullie nog zien zitten bij de pier weten wij hoelaat het is :P
Bij de e-tickets staat wel vermeld dat we er 10 minuten voor tijd van vertrek moeten wezen.

Wij gaan er gewoon vanuit dat het vanaf de 21ste het eiland weer opgesteld gaat worden voor de toeristen.
Essie72
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Essie72 »

Ik hoop niet dat dit nieuws waar is, want wij hebben kaartjes voor volgende week donderdag....
Heb net even een mailtje gestuurd of dit waar is!?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer