Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

dokters, tandartsen in Amerika

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
rietje swinnen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

dokters, tandartsen in Amerika

Bericht door rietje swinnen »

Morgenvroeg vertrekken we naar Las Vegas om van daaruit met de camper rond te trekken (de lus naar rechts toe) Nu zit ik toch sinds vorige donderdag met een abces boven mijn tand, waarvoor ik antibiotica en veel pijnstillers aan het nemen ben. De tandarts kan momenteel niks doen omdat er een ontsteking op zit.
Ik voel wel dat het beter gaat maar neem voor alle zekerheid toch nog een extra doosje antibiotica mee, maar hoe zit het als ik daar toch een tandarts moet gaan opzoeken? Heeft iemand ooit dit probleem gehad ginds? Is het gemakkelijk om bv in Moab of Page wat te vinden?
groetjes,
Rietje
Dbacks
Amerikafan
Partner van: Dbacks2
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: dokters, tandartsen in Amerika

Bericht door Dbacks »

Zowel in Page als Moab zijn verschillende tandartsen te vinden, dus dat hoeft niet het probleem te zijn.
Hou er wel rekening mee dat ze je wel kunnen/zullen vragen om de rekening contant te betalen, dan moet je hem zelf bij je verzekering declareren..
Never give up!
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Wij moesten 3 jaar geleden onverwachts naar de tandarts. Na een kleine zoektocht kwamen we bij een prima tandarts terecht die ons meteen kon helpen. Inderdaad meteen betalen, maar dit kon ook met creditcard en hoefde niet perse cash.

Let er wel op dat je vooraf aan je bezoek contact opneemt met je verzekering. Wij hebben achteraf een groot deel niet vergoed gekregen omdat we van te voren de verzekering niet in hadden gelicht. Misschien is dit alleen de werkwijze van onze verzekering, maar beter een telefoontje teveel dan straks je centjes niet terug :)
katrienenluc
Amerikakenner
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door katrienenluc »

Wij hebben al 2 keer dringend een ziekenhuis moeten opzoeken voor onze zoon, dus geen tijd om de verzekering te bellen.
Achteraf kregen we alles netjes terug betaald, dus het hangt af van je verzekering.
Let er wel op dat het veel geld kost( bij ons iedere keer rond de 600 $). Als je met CC betaalt, krijg je wel zo'n 20% korting.
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Inderdaad de SOS lijn van je verzekeraar bellen, zodat je terechtkomt bij een arts/kliniek waarvoor zij de kosten vergoeden. Daarmee samenhangend: zorg ook dat je een reisverzekering hebt met VS-dekking én geneeskundige kosten (die zijn een stuk belangrijker dan dekking voor je vergeten zonnebril). Anders krijg je enkel een vergoeding op basis van het (lage) Nederlandse tarief, wat betekent dat je misschien nog honderden euro's moet bijbetalen.

Voor wat betreft eventuele adressen: bij de receptie van je RV park kunnen ze je ongetwijfeld verder helpen om de dichtstbijzijnde betrouwbare tandarts te vinden. Dat werkt meestal beter dan ter plekke googelen.

PS Au! Beterschap!
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ik vermoed dat wij één van de weinigen zijn die echt geen grote bedragen hebben moeten betalen.
1 keer voor een slangebeet naar een 'clinic' geweest. Spuitje, wondverzorging, verband... 110 dollar. Vlak aan de grote mall achter Miami, kan even niet op de naam komen.
1 keer naar de tandarts in een 'clinic' een dorp voorbij capitol reef. Onderzoek, rontgenfoto, antibiotica. 70 dollar alles samen.

Het was telkens wel geen echt ziekenhuis maar een gebouw waar allerlei dokters zaten, met elk een andere discipline.
Groetjes,
Carine
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Voor dat bedrag heb je waarschijnlijk geen arts gezien, maar een physician assistant of practitioner. Als je zelf weet wat er aan mankeert, werkt dat prima, maar voor diagnoses minder geschikt. Een analyse van een röntgenfoto zou ik ze bijvoorbeeld niet toevertrouwen (maar een botbreuk herkent iedereen natuurlijk).
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Veel tandartsen hebben voor nieuwe patienten een aanbieding voor foto's en controole voor ongeveer die $70. Misshien hebben ze het heel attent daar onder laten vallen.
Maar reken inderdaad op forse bedragen.
Terug in Texas!
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

De tandarts was wel een echte tandarts. Eerst deed de assistente de voorbereidingen en daarna kwam de tandarts voor de diagnose. Er waren verschillende kamers. En die assistente moest voor ze de kamer binnenkwam elke keer nieuwe handschoenen aandoen. Zelfs al kwam ze alleen maar vragen of het ging en raakte ze me niet aan. Dat is hier niet het geval, tenminste niet om enkel de ruimte binnen te komen.
Of het een echte dokter was weet ik niet. Ik meende van wel, maar ben er niet zeker van. We moesten wachten op de dokter, dat werd gezegd, maar misschien wordt dat ook over assistente oid gezegd. Geen idee.

edit : er hing bij de tandarts reclame voor het plaatsen van kronen. Dat was juist hetzelfde bedrag als ik voor mijn kroon betaald heb in Belgie, drie maanden ervoor!
Groetjes,
Carine
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

Even opgezocht : dit was voor de slangenbeet : http://www.drterrero.com/index.html

En deze voor de tandarts : http://www.waynechc.org/
Groetjes,
Carine
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

dimona schreef:maar een botbreuk herkent iedereen natuurlijk
Ook daarin zijn uitzonderingen. :geek: (Overigens ook dokters (radiologen) die wel eens wat missen.)

Ik zou zeker bij dit soort gevallen (wel hulp nodig, geen acute zorg) vooraf je verzekering bellen. Evt. nu al informeren over hun gang van zaken.

Wat ik me wel af vraag, had je tandarts geen opening in je tand kunnen boren zodat de druk eraf is van het abces? Zal wel niet, anders had 'ie het vast gedaan. :mrgreen:
rietje swinnen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door rietje swinnen »

dank je wel iedereen, het stelt me wel gerust nu ik weet dat het niet onoverkomelijk is om ginder een tandarts ( of iets anders) te moeten opzoeken.
gelukkig gaat het wel wat beter: ik heb vandaag , buiten de antibiotica MAAR 3 pijnstillers moeten innemen..
nog eens alllemaal héél hartelijk bedankt !
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer