Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Graduation trip

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Graduation trip

Bericht door Chrisp »

Hey iedereen! Ik heb al een tijdje niet meer op het forum gepost aangezien ik het (gelukkig!) erg druk heb met mijn studie en met reizen. Volgende zomer studeer ik als het goed is af, en samen met een een groep van mijn beste vrienden (ergens tussen 4 en 8 personen) wil een trip nemen naar Amerika. Nu heb ik wel ervaring met Amerika reizen organiseren, maar ik waardeer jullie input voor inspiratie :thumbup: . Alvast bedankt voor jullie reacties!

Het idee is om te beginnen in Las Vegas met een paar dagen flink feesten om ons slagen te vieren, en dan alsnog genoeg geld over te hebben om in twee weken in SF te belanden :D . Behalve ikzelf, zijn geen van mijn vrienden eerder in het zuidwesten geweest. Het is dus mijn idee om wat hoogtepunten van het ZW langs te gaan en misschien ook nog iets nieuws mee te pikken. Ik zat zelf aan drie scenarios te denken, hoor graag jullie input!:
A: vanuit Las Vegas een rondje Grand Canyon (zit te twijfelen of dit de moeite en het geld waard is) - Monument Valley - Moab - Bryce - Zion - LV te doen, en vervolgens te vliegen en Death Valley en Yosemite over te slaan. In dit scenario is er dus meer tijd om het rondje uit te bouwen.
B: Hetzelfde rondje + Death Valley & Yosemite, wat dus minder tijd geeft voor het andere rondje.
C: Via southern Utah (Zion, Bryce, Capitol Reef) richting Yellowstone te gaan (aangezien ik daar nog nooit ben geweest). Is er een mogelijkheid voor zo'n route in twee weken tijd, naar jullie mening?

Verder heb ik nog een aantal praktische vragen:
- We willen in Juni reizen. Wat is een redelijk budget voor een motel kamer (double queen) buiten de steden per nacht?
- Ik herinner mij nog de beroemde januari sales bij connections e.a. Wat voor ticket prijs voor juni is daar de afgelopen jaren uit voortgekomen?
- Leeftijden variëren tussen de 21 en de 25 jaar, dus begrijp ik dat we voor autohuur een extra pakket nodig hebben. Is usareisen nog steeds de voordeligste aanbieder wat dit betreft?
- Heeft er iemand ervaring met sky diving in het ZW? Hoor graag aanraders.
Afbeelding
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Graduation trip

Bericht door Doockles »

Als het voor de rest de eerste keer is zou ik toch proberen van de Grand Canyon mee te nemen. Het blijft toch echt wel iets indrukwekkends! :-)
Of jouw routes mogelijk zijn hangt echt af van het aantal dagen dat je hebt. Twee weken is 14 dagen, maar is dit met heen- en terugvlucht erbij of heb je 14 dagen ter plaatse? Dat scheelt een paar dagen voor je route. Ik weet niet of de dagen een beetje flexibel zijn, maar zelf zou ik me focussen op een route van ongeveer 14 dagen waarin je zo goed mogelijk meeneemt wat je wilt en dan kijken op hoeveel dagen je komt: met 16, 17 dagen heb je bijvoorbeeld wat meer ruimte... :-)

In twee weken van Las Vegas naar SF via Moab én Death Valley en Yosemite lijkt me een beetje ambitieus. Optie 2 zou ik dus al laten vallen. Als je Moab eruit laat moet optie 1 denk ik wel lukken, al zal het nog steeds nipt zijn voor 2 weken. Bijvoorbeeld:
1. aankomst Las Vegas
2. Las Vegas
3. Las Vegas
4. Las Vegas - Grand Canyon
5. Grand Canyon - Monument Valley
6. Monument Valley - Page
7. Page - Bryce
8. Bryce - Zion
9. Zion
10. Zion - Las Vegas
11. vlucht naar SF
12. SF
13. SF
14. naar huis?
Maar zelfs in deze route zouden een paar dagen extra (Grand Canyon, Page) niet slecht zijn.

Wat Yellowstone betreft: wij kunnen ook altijd maar 2 weken gaan en heb al een paar keer geprobeerd om een route te maken met Yellowstone er in waarbij we willen eindigen in Vegas (anders krijg ik een veto van mijn echtgenoot ;-)). Maar het is mij nog niet gelukt. Alé, het moet volgens mij wel lukken, maar dan is alles gefocust op Yellowstone en kwam het bij mij altijd neer op een paar dagen autorijden om daar te geraken. En ik zou het dan zonde vinden om alles daar in de buurt en onderweg te moeten overslaan. Maar misschien is er wel iemand die zich eens waagt aan een voorstel. :-)

Voor tickets keken wij altijd bij Connections. Vorig jaar in juni was het ongeveer 550€ denk ik voor Denver - Vegas. Maar ik had het idee dat het dit jaar precies wat duurder was.
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Bedankt voor je reactie Doockles! Erg veel nuttige informatie in je post. Qua tijd was ik waarschijnlijk niet duidelijk genoeg -ik bedoelde dat we twee weken voor het road trip gedeelte hebben + een halve week in Vegas en een halve week in SF, dus in totaal hebben we drie weken de tijd. We hoeven dus gelukkig iets minder gehaast te reizen.

550 is trouwens een mooie prijs. In 2011 had ik een ticket voor 450 euro, maar volgens mij zijn die tijden helaas echt voorbij.
Afbeelding
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Ah oké! Vergeet dan maar wat ik gezegd heb! :lol:

Denk dat je best eerst voor jezelf moet uitmaken welke regio je graag wilt zien: Utah-Arizona of meer noordelijk voor Yellowstone. In beide gevallen denk ik dat je er zeker iets van kan maken, van jouw 3 voorstellen. :-) In het geval je Yellowstone wilt meenemen zou je eventueel ook kunnen opteren om in Denver te starten en je dagen in Vegas pas later op de reis te doen.

1. Las Vegas - Grand Canyon
2. Grand Canyon
3. Grand Canyon - Monument Valley
4. Monument Valley - Moab
5. Moab
6. Moab
7. Moab
8. Moab - Capitol Reef
9. Capitol Reef - onderweg langs de UT12
10. onderweg - Bryce
11. Bryce - Zion
12. Zion
13. Zion - Las Vegas
14. vliegen naar SF

Eventueel kan je er zelfs nog Page tussenzetten, tussen Grand Canyon en Monument Valley. Of een dag minder Moab. Of van Capitol Reef doorrijden tot Bryce (hoewel ik dat persoonlijk niet zou doen omdat je langs de UT12 echt wel genoeg te beleven hebt).

Met Death Valley en Yosemite erbij zou ik zelf Moab overslaan.
1. Las Vegas - Grand Canyon
2. Grand Canyon
3. Grand Canyon - Monument Valley
4. Monument Valley - Page
5. Page
6. Page - Bryce
7. Bryce - Zion
8. Zion
9. Zion - Las Vegas (?)
10. Las Vegas - Death Valley
11. Death Valley - Mammoth Lakes of Lee Vining
12. Mammoth Lakes of Lee Vining - Yosemite
13. Yosemite
14. Yosemite
15. Yosemite - SF

Voor Yellowstone kan ik je geen tips geven. ;-)

Dit zijn natuurlijk maar mijn losse ideeën nu. Misschien is een volle dag Grand Canyon teveel voor jullie of willen jullie liever ergens anders meer tijd aan besteden.

Voor vliegtickets kan je ook eens kijken in het overzichtstopic "Wie gaat er naar Amerika..." Daar kan je zien wie welke prijs betaald heeft voor zijn vluchten.
Hotelovernachtingen maak je zo duur als je wilt. Je hebt altijd wel een goedkopere oplossing (super 8 en dergelijke) en de meer luxe hotels. Bij ons varieerden de prijzen tussen 70 en 180$ per nacht dacht ik. ;-) Hoe langer je wacht met boeken hoe duurder het kan worden. Als je bijvoorbeeld in Page of Moab last minute nog iets wil vinden betaal je meestal de hoofdprijs. Als je op tijd begint te zoeken kan je wel goede deals vinden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer