Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wegen + afgronden Sequoia/Yosemite
Wegen + afgronden Sequoia/Yosemite
Over twee weken gaan wij een rondreis langs de westkust doen. We rijden met een eigen auto rond en komen ook bij sequoia en Yosemite.
Ikzelg ben als de dood om te rijden in de bergen op van die smalle kronkelwegen en ben helemaal doodsbang voor de afgronden die daarbij horen.
Ik heb al op internet gezocht maar kan niet echt duidelijke foto's of informatie vinden over de wegen naar Sequoia en Yosemite.
Weet iemand van jullie hoe deze wegen zijn? Of ze stijl, smal en kronkelig zijn en hoe het zit met de afgronden? Of zijn het goed begaanbare brede wegen waar makkelijk een tegenligger langs kan en zijn de afgronden afgeschermd of zijn die er niet direct langs de weg?
Als ik van te voren weet waar ik aan toe ben kan ik me erop voorbereiden en eventueel bij de huisarts tabletjes halen, dat ik niet 3 dagen gestressed in de
auto naar mijn voeten zit te kijken.
Ik hoop dat jullie mij antwoord / foto's kunnen geven.
Bedankt!
Ikzelg ben als de dood om te rijden in de bergen op van die smalle kronkelwegen en ben helemaal doodsbang voor de afgronden die daarbij horen.
Ik heb al op internet gezocht maar kan niet echt duidelijke foto's of informatie vinden over de wegen naar Sequoia en Yosemite.
Weet iemand van jullie hoe deze wegen zijn? Of ze stijl, smal en kronkelig zijn en hoe het zit met de afgronden? Of zijn het goed begaanbare brede wegen waar makkelijk een tegenligger langs kan en zijn de afgronden afgeschermd of zijn die er niet direct langs de weg?
Als ik van te voren weet waar ik aan toe ben kan ik me erop voorbereiden en eventueel bij de huisarts tabletjes halen, dat ik niet 3 dagen gestressed in de
auto naar mijn voeten zit te kijken.
Ik hoop dat jullie mij antwoord / foto's kunnen geven.
Bedankt!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: Wegen + afgronden Sequoia/Yosemite
Over Sequoia kan ik geen antwoord geven. Daar ben ik niet geweest.
Ik weet niet hoe je naar Yosemite gaat rijden.
Als je via de Tioga Pass Road komt (uit het oosten), het slingert wel, maar de wegen zijn zeker behoorlijk breed en kan me niet herinneren dat er ergens direct langs de weg diepe afgronden zaten
Als je vanaf de 140 (ut het westen) het park binnenrijdt (vanuit richting van het stadje Mariposa) dan rijdt je lange tijd vrij laag langs de Merced river en zit je eigenlijk vooral in het dal.
Ik moet zeggen dat ik me geen diep afgronden herinner tijdens het rijden in en om Yosemite. Bovendien zijn de wegen nergens dusdanig smal dat je moet schuiven voor een tegenligger.
Maar ik kan me tegelijkertijd indenken dat het me niet is opgevallen omdat ik er zelf geen moeite mee heb. Het kan best dat als je er over in zit of niet tegen kunt, dat je het anders zou ervaren.
Overigens zijn een aantal wegen in yosemite met google Streetview te bekijken
In elk geval de Tioga Pass Road 120
Ik weet niet hoe je naar Yosemite gaat rijden.
Als je via de Tioga Pass Road komt (uit het oosten), het slingert wel, maar de wegen zijn zeker behoorlijk breed en kan me niet herinneren dat er ergens direct langs de weg diepe afgronden zaten
Als je vanaf de 140 (ut het westen) het park binnenrijdt (vanuit richting van het stadje Mariposa) dan rijdt je lange tijd vrij laag langs de Merced river en zit je eigenlijk vooral in het dal.
Ik moet zeggen dat ik me geen diep afgronden herinner tijdens het rijden in en om Yosemite. Bovendien zijn de wegen nergens dusdanig smal dat je moet schuiven voor een tegenligger.
Maar ik kan me tegelijkertijd indenken dat het me niet is opgevallen omdat ik er zelf geen moeite mee heb. Het kan best dat als je er over in zit of niet tegen kunt, dat je het anders zou ervaren.
Overigens zijn een aantal wegen in yosemite met google Streetview te bekijken
In elk geval de Tioga Pass Road 120
Verslag rondreis 2013 en 2014 Zuidwesten USA http://ivosittard.wordpress.com
Hoi Ivo,
Bedankt voor je antwoord. Ik weet nog niet precies hoe we naar Yosemite rijden, we komen in ieder geval van Sequoia af, misschien weet iemand anders nu hoe we aan komen rijden?
Ik las op de site van Yosemite dat de 120 afgesloten is door de bosbrand en dat de 140 een alternatief is. Als dat een dal is....prima, kan niet beter haha.
Ik zie op de site van Sequoia ook wat dingen staan over een maximale lengte? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Ik denk dan namelijk meteen aan het allerergste.
Google streetview ga ik eens bekijken. Bedankt voor de tip
Bedankt voor je antwoord. Ik weet nog niet precies hoe we naar Yosemite rijden, we komen in ieder geval van Sequoia af, misschien weet iemand anders nu hoe we aan komen rijden?
Ik las op de site van Yosemite dat de 120 afgesloten is door de bosbrand en dat de 140 een alternatief is. Als dat een dal is....prima, kan niet beter haha.
Ik zie op de site van Sequoia ook wat dingen staan over een maximale lengte? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Ik denk dan namelijk meteen aan het allerergste.
Google streetview ga ik eens bekijken. Bedankt voor de tip
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Van Oakhurst naar Yosemite Valley slingert wel, maar in mijn herinnering niet echt afgronden. Alleen net na de tunnel, maar daar zit een muurtje tussen en is niet smal.
Naar Glacier Point heb je volgens mij het laatste stuk als je omhoog gaat wel aan de rechterkant 'uitzicht', maar geen smalle weg en niet echt direct afgrond.
Eventueel kun je je routes bekijken met streetview van google
Naar Glacier Point heb je volgens mij het laatste stuk als je omhoog gaat wel aan de rechterkant 'uitzicht', maar geen smalle weg en niet echt direct afgrond.
Eventueel kun je je routes bekijken met streetview van google
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Streetview is inderdaad een prima manier om een idee te krijgen.
De wegen in beide parken zijn nergens echt steil. Wel kronkelig zo hier en daar, zeker in Sequoia als je vanaf Three Rivers het park inrijdt, maar breed genoeg. De lengterestrictie geldt voor campers, met een gewone auto is het echt geen probleem.
Hoe rijden jullie naar Sequoia? En waar overnachten jullie in beide parken?
Wij hebben dit jaar beide parken bezocht, Misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Marianne
De wegen in beide parken zijn nergens echt steil. Wel kronkelig zo hier en daar, zeker in Sequoia als je vanaf Three Rivers het park inrijdt, maar breed genoeg. De lengterestrictie geldt voor campers, met een gewone auto is het echt geen probleem.
Wij hebben dit jaar beide parken bezocht, Misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Marianne
Seqouia
Fresno naar Lodgepole, weg 180 en 198: vooral laatste stuk (198) is eigenlijk continu omhoog, je moet toch naar zo'n 7000 ft. Pittig met de camper, met de auto goed te rijden. Je zit wel hoog en hoge vergezichten maar geen hele steile afgronden. Vervolgroute weg 198 vanaf Lodgepole naar het zuiden is verboden voor campers (niet gereden). Je kunt wel met een shuttlebus naar diverse locaties.
Yosemite:
Tussendoor weg vanaf Tuolomne naar Yosemite Village via de Big Oak Flat Road (tussen de 120 en 140) hebben we met de camper gemeden. Met de luxe auto mag dit ook geen problem zijn, hier verwacht ik wel steile afgrond met slechts lage betonrandjes. Niet rijden als je hier niet van houd. Overigens zijn de wegen zelf niet steil.
Alternatief: aanrijden vanaf de 140 (brede weg).
Tuolomne:
De 120 vanaf het westen is goed te doen, ook met de camper. Uiteindelijk wel hoog (ca. 2600m) tot aan de campground.
Als je niet tegen steile afgronden kunt dan zou ik niet verder rijden en over de pas gaan, mn. laatste stuk van de Tioga Rd.
Kijk zelf op Google.
Nogmaals, met goed weer en luxe auto mag het normal gesproken geen probleem zijn. Met de camper zelf overwegingen maken.
Fresno naar Lodgepole, weg 180 en 198: vooral laatste stuk (198) is eigenlijk continu omhoog, je moet toch naar zo'n 7000 ft. Pittig met de camper, met de auto goed te rijden. Je zit wel hoog en hoge vergezichten maar geen hele steile afgronden. Vervolgroute weg 198 vanaf Lodgepole naar het zuiden is verboden voor campers (niet gereden). Je kunt wel met een shuttlebus naar diverse locaties.
Yosemite:
Tussendoor weg vanaf Tuolomne naar Yosemite Village via de Big Oak Flat Road (tussen de 120 en 140) hebben we met de camper gemeden. Met de luxe auto mag dit ook geen problem zijn, hier verwacht ik wel steile afgrond met slechts lage betonrandjes. Niet rijden als je hier niet van houd. Overigens zijn de wegen zelf niet steil.
Alternatief: aanrijden vanaf de 140 (brede weg).
Tuolomne:
De 120 vanaf het westen is goed te doen, ook met de camper. Uiteindelijk wel hoog (ca. 2600m) tot aan de campground.
Als je niet tegen steile afgronden kunt dan zou ik niet verder rijden en over de pas gaan, mn. laatste stuk van de Tioga Rd.
Kijk zelf op Google.
Nogmaals, met goed weer en luxe auto mag het normal gesproken geen probleem zijn. Met de camper zelf overwegingen maken.
Hoi Ingrid,
ik hou zelf ook niet van die steile afgronden en smalle weggetjes maar het viel allemaal mee. Ben via de 120 Yosemite ingekomen en was vrij kronkelig maar goed te doen ( heb overigens wel zelf gereden). Wegen zijn breed genoeg, je hebt wel altijd auto's die sneller willen, nou die laat je gewoon voorbij gaan. Ben soms gewoon even langs de weg gestopt waar het mocht en dan konden zij weer verder! Het gebied is prachtig, je moet gewoon genieten!
ik hou zelf ook niet van die steile afgronden en smalle weggetjes maar het viel allemaal mee. Ben via de 120 Yosemite ingekomen en was vrij kronkelig maar goed te doen ( heb overigens wel zelf gereden). Wegen zijn breed genoeg, je hebt wel altijd auto's die sneller willen, nou die laat je gewoon voorbij gaan. Ben soms gewoon even langs de weg gestopt waar het mocht en dan konden zij weer verder! Het gebied is prachtig, je moet gewoon genieten!
Bedankt voor alle reacties!
We overnachten dan in Wuksachi Lodge, 64740 Wuksachi Way, Sequoia National Park, CA
Zoals ik op streetview zie, behoorlijk hoor maar de afgronden staan volgens mij vol bomen dus ik kan niet zo naar beneden kijken. Zolang als ik aan de kant van de 'berg' zit gaat het niet maar dicht bij de afgrond, brrrrr
Daarna rijden we door naar het volgende hotel en dat is BEST WESTERN PLUS Yosemite Gateway Inn, 40530 Highway 41Oakhurst, California.
van daaruit rijden we naar Yosemite. Zoals ik heb gezien is de westkant van de 120 afgesloten in verband met de bosbrand....ik denk dat wij vanuit Oakhurt de 41 of 140 het beste kunnen nemen naar de valley en daar verder kijken of we bij de 120 kunnen komen of is dat een slecht idee? Vanuit yosemite gaan we door naar San Fransisco. Weet alleen nog niet hoe we daar heen rijden als de 120 inderdaad dicht is naar het westen. Iemadn tips?
Hoe rijden we naar Sequoia....we komen vanaf death valley en naar mijn idee is er maar 1 manier, namelijk om de berg heen (er onderlangs)Martin & Marianne schreef:Streetview is inderdaad een prima manier om een idee te krijgen.
Marianne
We overnachten dan in Wuksachi Lodge, 64740 Wuksachi Way, Sequoia National Park, CA
Zoals ik op streetview zie, behoorlijk hoor maar de afgronden staan volgens mij vol bomen dus ik kan niet zo naar beneden kijken. Zolang als ik aan de kant van de 'berg' zit gaat het niet maar dicht bij de afgrond, brrrrr
Daarna rijden we door naar het volgende hotel en dat is BEST WESTERN PLUS Yosemite Gateway Inn, 40530 Highway 41Oakhurst, California.
van daaruit rijden we naar Yosemite. Zoals ik heb gezien is de westkant van de 120 afgesloten in verband met de bosbrand....ik denk dat wij vanuit Oakhurt de 41 of 140 het beste kunnen nemen naar de valley en daar verder kijken of we bij de 120 kunnen komen of is dat een slecht idee? Vanuit yosemite gaan we door naar San Fransisco. Weet alleen nog niet hoe we daar heen rijden als de 120 inderdaad dicht is naar het westen. Iemadn tips?
Zelf rijden gaat het voor mij niet worden op deze stukken aangezien ik het echt spaansbenauwd krijg in zo'n situatie. Het lijkt me dan niet echt verstandig achter het stuur te kruipen en laat dat liever aan mijn partner over. Zolang we niet vast langs een afgrond rijden, ga ik zeker genieten en als er een stukje wel afgrond is, kijk ik wel naar mijn voeten.gwenny schreef:Hoi Ingrid,
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je rijdt dan het beste vanaf Three rivers het park in; afhankelijk van waar je zou overnachten zou de ingang bij Kings Canyon ook nog een mogelijkheid geweest zijn. Je zit dan aan de goede kant van de weg.
Vanuit Oakhurst tijd je via de 41 het park in. En je kunt via de 140 of de 120 het park verlaten. Ik zou de 140 nemen maar de 120 kan ook als die weer open is - is wel wat kronkeliger denk ik.
Marianne

Vanuit Oakhurst tijd je via de 41 het park in. En je kunt via de 140 of de 120 het park verlaten. Ik zou de 140 nemen maar de 120 kan ook als die weer open is - is wel wat kronkeliger denk ik.
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Naar Sequoia via de 198 (als passagier zit je dan aan de goede kant van de weg)
Ik weet niet als jullie ook een bezoek aan Kings Canyon gepland hebben maar hier kan je wel problemen krijgen.
Er is alleen maar de 180. Na Junction View zijn er wel redelijke afgronden te zien. Niet echt op de heenweg (daar zit je weer aan de goede kant) maar vooral op de terugweg.
Van Sequoia naar Oakhurst 198-180-41 (ook hier weer zit je aan de juiste kant van de weg)
Van Oakhurst naar Yosemite valt het ook goed mee en je zit weer aan de juiste kant van de weg.
De 120 van Yosemite naar SF is inderdaad bochtiger dan de 140 maar ik vind het persoonlijk een mooiere route.
Moest je daar de 120 nemen weer geen probleem want je zit weer aan de goede kant van de weg.
Groetjes,
Ingrid
Ik weet niet als jullie ook een bezoek aan Kings Canyon gepland hebben maar hier kan je wel problemen krijgen.
Er is alleen maar de 180. Na Junction View zijn er wel redelijke afgronden te zien. Niet echt op de heenweg (daar zit je weer aan de goede kant) maar vooral op de terugweg.
Van Sequoia naar Oakhurst 198-180-41 (ook hier weer zit je aan de juiste kant van de weg)
Van Oakhurst naar Yosemite valt het ook goed mee en je zit weer aan de juiste kant van de weg.
De 120 van Yosemite naar SF is inderdaad bochtiger dan de 140 maar ik vind het persoonlijk een mooiere route.
Moest je daar de 120 nemen weer geen probleem want je zit weer aan de goede kant van de weg.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kings Canyon bestaat uit 2 delen.
De 180 naar het oosten in Kings Canyon (de Kings Canyon Scenic byway) is erg mooi maar heeft wel afgronden. Jullie zullen daar echter vermoedelijk toch geen tijd voor hebben. Op weg van Sequoia naar Yosemite kom je hier niet langs. Je komt wel langs het deel van de 180 door Kings Canyon bij Grant Grove Vilalge, maar dat is geen probleem denk ik. Kijk maar eens op de kaart op http://www.nps.gov/seki (links onderaan bij view park map).
Marianne
De 180 naar het oosten in Kings Canyon (de Kings Canyon Scenic byway) is erg mooi maar heeft wel afgronden. Jullie zullen daar echter vermoedelijk toch geen tijd voor hebben. Op weg van Sequoia naar Yosemite kom je hier niet langs. Je komt wel langs het deel van de 180 door Kings Canyon bij Grant Grove Vilalge, maar dat is geen probleem denk ik. Kijk maar eens op de kaart op http://www.nps.gov/seki (links onderaan bij view park map).
Marianne
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Volgens mij zijn wij (met de camper) via de 120 Yosemite uitgereden. Ik vond dat toen geen fijne weg met die brede camper. Steile stukken langs de weg en een heel kronkelige weg. In korte tijd daal je flink in hoogte daar. Met de auto zou het geen probleem mogen zijn en je zit inderdaad aan de goede kant van de weg (rotswand aan de passagierszijde). De weg is breed genoeg, maar kan me voorstellen dat je deze route mijdt als je niet van kronkelige weggetjes met afgronden houdt. Het was wel een prachtige route!
Ook een keer via de 140 langs Mariposa het park verlaten. Die route was in mijn herinnering een stuk saaier. Kan me geen steile stukken herinneren daar. Wel een leuk koffietentje in Mariposa
. Maar ja, da's alweer 10 jaar geleden
.
In sequoia (en de toegangsweg ernaartoe) heb je hier en daar steile afgronden (inderdaad begroeid met bomen) langs de weg, maar daar heb je meer last van als je vanuit het noorden het park inrijdt,zoals Marianne al heeft aangegeven. Omdat we met de camper reisden hebben we het stuk tussen Giant Forest en Three Rivers niet mogen rijden, dus geen ervaring mee.
Ook een keer via de 140 langs Mariposa het park verlaten. Die route was in mijn herinnering een stuk saaier. Kan me geen steile stukken herinneren daar. Wel een leuk koffietentje in Mariposa

In sequoia (en de toegangsweg ernaartoe) heb je hier en daar steile afgronden (inderdaad begroeid met bomen) langs de weg, maar daar heb je meer last van als je vanuit het noorden het park inrijdt,zoals Marianne al heeft aangegeven. Omdat we met de camper reisden hebben we het stuk tussen Giant Forest en Three Rivers niet mogen rijden, dus geen ervaring mee.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Ik ben in juni met mijn dochter geweest, was van tevoren ook behoorlijk zenuwachtig, moest nl. zelf rijden. Het is me 100% meegevallen, ik vond het zelfs leuk om de bochtjes te rijden, de wegen zijn allemaal prima. Wel heb ik ervaren dat als je zelf rijdt het minder eng is dan wanneer je er naast zit. Maar Yosemite en Sequoia zijn prima wegen, ik zou me zeker niet bang maken, geniet van de voorbereidingen en al het moois wat je gaat zien.
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
We gaan niet naar Kings Canyon. Als we steeds aan de juiste kant van de weg zitten, gaat het me wel lukken (zal moeten) Dat is toch wel een hele geruststelling voor me.ingrid14 schreef:Naar Sequoia via de 198 (als passagier zit je dan aan de goede kant van de weg)
Groetjes,
Ingrid
Van Yosemite naar San Fransisco wordt de 140, want de 120 is nu nog afgesloten door de bosbrand. Dit is gister bevestigd door het hotel. Om naar yosemite te komen kunnen we de 41 of 140 nemen, hebben zij ons verteld.
We slapen bij sequoia in Wuksachi Lodge, 64740 Wuksachi Way, Sequoia National Park, CA. Zoals ik het bekijken, rijden we dan over Three rivers richting hotel en park.....hier zit ik aan de goede kant van de weg toch?Martin & Marianne schreef:Je rijdt dan het beste vanaf Three rivers het park in; afhankelijk van waar je zou overnachten zou de ingang bij Kings Canyon ook nog een mogelijkheid geweest zijn. Je zit dan aan de goede kant van de weg.![]()
Marianne
Ik denk dat we mooi de 140 nemen van Yosemite naar San Fransisco, lijkt me beter voor mijn gemoedstoestand hahahaha.
Als ik alle reacties nu bij elkaar neem zit ik over heel de route gezien, Naar sequoia - van sequoia naar Yosemite en van Yosemite naar San Fransisco aan de goede kant van de weg

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je rijdt wel door Kings Canyon zoals ik hierboven aangaf; Grant grove ligt in Kings Canyon. Je kunt hier nog de korte wandeling naar de General Grant Tree doen. Zie ons 2006- en 2013-verslag.ingrid86 schreef: We gaan niet naar Kings Canyon. Als we steeds aan de juiste kant van de weg zitten, gaat het me wel lukken (zal moeten) Dat is toch wel een hele geruststelling voor me.
Van Yosemite naar San Fransisco wordt de 140, want de 120 is nu nog afgesloten door de bosbrand. Dit is gister bevestigd door het hotel. Om naar yosemite te komen kunnen we de 41 of 140 nemen, hebben zij ons verteld.
Marianne
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Moesten jullie route 66 doen aan Kingman passeren dan zou ik niet naar Oatman rijden. Leuk route 66 plaatsje maar heel kronkelige baan zonder muurtje langs. Mijn vriendin was ook niet op haar gemak toen ik reed (ik vond het beste leuk rijden
)

* 2013: CA, NV, UT, AZ, CA
* 2014: WA, MT, WY, UT, NV
* 2014: WA, MT, WY, UT, NV
Naar sequoia -
Ik ben even kwijt hoe je naar Sequoia komt aanrijden, vanuit het zuiden de 198??
van sequoia naar Yosemite -
Ja, aan de goede kant
en van Yosemite naar San Fransisco aan de goede kant van de weg -
Vanaf Yosemite beginstuk: nee
Eind: ja
Maar 140 mag geen enkel probleem zijn (zeer goede weg)
Ik ben even kwijt hoe je naar Sequoia komt aanrijden, vanuit het zuiden de 198??
Ja, aan de goede kant
Ik snap niet wat je wilt zeggen, sorryfrederick1984 schreef:Moesten jullie route 66 doen aan Kingman passeren dan zou ik niet naar Oatman rijden. Leuk route 66 plaatsje maar heel kronkelige baan zonder muurtje langs. Mijn vriendin was ook niet op haar gemak toen ik reed (ik vond het beste leuk rijden)

Wij komen inderdaad vanuit het zuiden Sequoia binnen rijden en zoals ik het nu zie ligt ons hotel ergens aan de 198.JohnMc4 schreef:Naar sequoia -
Ja, aan de goede kant
Je zegt dat we vanaf Yosemite naar San Fransisco op het begin niet aan de goede kant zitten, geldt dit voor de 120 of ook voor de 140?
De 140 ligt tocht in het dal als ik het goed heb begrepen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je de tips om het met googlemaps te bekijken al opgevolgd? Dan krijg je een beetje een beeld. De 140 volgt de Merced river, is dus volgens mij geen probleem. Wij hebben het echter maar 1 keer gereden, en ik ben niet heel erg bang voor afgronden, dus het kan ook zijn dat mijn herinnering niet juist is.
Misschien dat iemand die in Mariposa heeft overnacht daar iets van zeggen?
Marianne
Misschien dat iemand die in Mariposa heeft overnacht daar iets van zeggen?
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 05 sep 2013, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik heb me daar ook flink over op zitten vreten van tevoren! Kan me het dus helemaal voorstellen. Wij reden ook van DV naar Sequoia en daarna naarYosemite via de 41 erin en 140 eruit. Het was in Sequoia ook nog slecht weer, maar ik heb nergens lastvan gehad. De wegen zijn meestal heel breed!
Succes!
Succes!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1482 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne