TotosDawn schreef:pushirubiano schreef:Ik lees op tripadvisor dat highway 64 door het park vanaf vandaag ook wordt afgesloten (deels) omdat zoveel mensen de "closed" bordjes negeerden.

Ik mag me er dankbaar 1 daarvan noemen. We hebben gisteren nog gelukkig wat kunnen zien van de GC daardoor, maar vandaag was hij idd helemaal afgesloten en ook geen mogelijkheid voor een helicoptervlucht omdat alles vol was.
Toen begonnen bij mij toch wel de eerste tranen te komen hoor, want zo weinig kunnen zien van een plek waarvoor we in eerste instantie naar Amerika kwamen valt wel rauw op mijn dak en je kan er zo weinig aan doen. Je kan op niemand boos worden. Ik was zo boos op de rangers die vandaag wel hun best deden ons buiten te houden maar niet ons erin lieten om ons te laten genieten van al het moois, maar zij kunnen er ook niets aan doen.
Een jaar lang voorbereidingen voor jan met de korte achternaam.
We maken ons zorgen over onze aankomende 3 weken, want dat zijn nog vooral alleen maar national parks. Het is frustrerend en het maakt me verdrietig. Wat een geouwehoer.
We vinden gelukkig nog wel andere dingen om te doen, maar niet de dingen die we wilden. Onze overnachting in de Grand Canyon ging niet door, waarschijnlijk het paardrijden in Bryce gaat niet door... Ik heb zin om iemand hier de schuld van te geven en op te kunnen bellen en een paar nieuwe woorden te leren, maar het heeft geen nut en het kan niet.
Morgen in ieder geval naar Sedona ipv een afgesloten Grand Canyon.
Ik heb even jullie reis bekeken. Jullie hebben toch al aardig wat gezien. En als ik zie wat er nog komen gaat de komende 3 weken, denk ik dat het allemaal nog niet zo slecht hoeft te lopen.
Omgeving GC: onder Tuba City: (mits in bezit van SUV): Blue Canyon en de Coal Mine Canyon
Bij Page: Horseshoe bend is open. Lower en Antilope Canyon zijn open. Paria Movieset, Toadstool etc etc
Bryce Canyon is dicht, maar voor de ingang tegenover Rubys Inn kan je ook paardrijden. Rondom Bryce is er ook genoeg te zien zie elders in dit forum.
Goblin Valley is ook open. Rondom Moab al helemaal geen zorgen maken, daar kom je tijd te kort om nog alles te bekijken wat open is. (Vergeet ook de Corona Arch niet!)
Death Horse Point is ook prachtig en is ook open. Potash road, de I-128 etc. Monument Valley is ook open. Ook daar is genoeg te zien. (Valley of Gods, Muley Point etc)
San Juan Mountains: open. Denver en New York: super! Het is natuurlijk niet leuk dat die National Parks dicht zijn maar zo werkt blijkbaar de politiek in de USA.
Als je dit forum om raad vraagt, kan je reis er nog steeds goed uit komen te zien. Zo niet, nog mooier! Want de USA bestaat niet alleen uit National Parks, er zijn nog genoeg andere dingen te zien. En vaak nog mooier!