Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Interstate 70 in augustus
Interstate 70 in augustus
Wauw, wat een fijn forum bij de voorbereidingen van een VS-reis! Wij zijn van plan om in augustus van Denver naar San Fransisco te reizen, maar vragen ons af of dat qua temperatuur te doen is. Heeft iemand hier ervaringen mee? Is het mogelijk om dan ook een flinke dagtocht in één van de parken te maken? We denken bijvoorbeeld aan Colorado National Monument, het Arches National Park of het Great Basin National Park in Nevada rondom highway 70.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groet, Isabel
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groet, Isabel
Re: Highway 70 in augustus
Hoi!
Het weer is niet te voorspellen helaas. Ga er vanuit dat het flink zonnig zal zijn, met een graad of 30 in die regio. Een flinke dagtocht is goed te doen. Aangeraden wordt om in de ochtend al vroeg op pad te gaan en voldoende water en zoute snacks mee te nemen.
Het weer is niet te voorspellen helaas. Ga er vanuit dat het flink zonnig zal zijn, met een graad of 30 in die regio. Een flinke dagtocht is goed te doen. Aangeraden wordt om in de ochtend al vroeg op pad te gaan en voldoende water en zoute snacks mee te nemen.
Zuid-Westen september 2012
Mid-Westen september 2014
Zuid-Westen september 2016
Rondje Mid-Westen September 2022
Mid-Westen september 2014
Zuid-Westen september 2016
Rondje Mid-Westen September 2022
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is zeker warm in augustus in die parken. Maar met voldoende water en voldoende rust kun je toch wel wandelingen maken. Inderdaad: liever niet midden op de dag, dan is er ook nauwelijks schaduw. Wij waren in 2008 bij Moab en reden een stuk van de I70. Wij hebben toen geen lange wandelingen gemaakt, behalve de Fiery Furnace Walk. Afgelopen juni hebben we langer gewandeld en toen was het ook al aardig warm. Zie ons 2013-verslag voor Colorado NM, Arches en Canyonlands.
Marianne
Marianne
Hoe lang denk je erover te doen van Denver naar San Francisco? Moab in de zomer kan gemakkelijk 100F zijn. I70 loopt van Denver naar I15 en is een van de mooiste interstates in de USA. Naar SF is het echter korter om via Price naar I15 te rijden vanaf Green River. Dan van SLC is het I80 naar SF. Als je naar Great Basin wil is het het best om us50 te nemen naar Great Basin, Ely en verder west over 50 die daar Loneliest Road of America heet. Je rijdt dan I70 to de Salina afslag. In Salina links af op Us50 en verder de borden volgen. us50 is 2 baans maar gemakkelijk te rijden door Basin and Range country.
Yeehaw
Yeehaw
Dank voor alle reacties! We hebben in totaal 4 weken, maar gaan eerst een paar dagen naar New York. Dan een binnenlandse vlucht naar Denver en in iets meer dan drie weken naar SF. We willen heel graag naar Moab, maar denken er nu over om daarna via het noorden naar de westkust te gaan. Price lijkt me inderdaad een goed idee, en dan via SLC naar Yelllowstone. Van daar naar het westen en dan langs de kust afzekken naar SF. Wel een stuk langer, maar goede combinatie van warm en iets koeler en ook een mooi kuststuk. Ik zal zo ons voorlopige reisschema even posten!
Even voor de duidelijkheid, bedoel je nu Highway 70 of Interstate 70 ?
Ah, ik zie het nu idd. We hadden het over de Interstate 70, van Denver naar het Westen.
Het aangepaste reisschema staat nu overigens bij het Noordwesten: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 16&t=50910
Het aangepaste reisschema staat nu overigens bij het Noordwesten: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 16&t=50910
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Interstate 70 in augustus
Ik heb de titel van het topic even aangepast van Highway naar Interstate voor de duidelijkheid.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog

Ik vind het altijd zo grappig als ik hier over de I70 vanuit Baltimore naar huis rijd. Ik passeer dan een verkeersbord met daarop "Denver 1497 Miles". Ik zou natuurlijk gewoon een keertje door kunnen rijden

- Re1gnman
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Heb gehoord dat het heel mooi is in Denver.dimona schreef::offtopic:
Ik vind het altijd zo grappig als ik hier over de I70 vanuit Baltimore naar huis rijd. Ik passeer dan een verkeersbord met daarop "Denver 1497 Miles". Ik zou natuurlijk gewoon een keertje door kunnen rijden :mrgreen:
Jij zou inderdaad 'zomaar' eens een kijkje kunnen nemen in een gekke bui :mrgreen:
Ben wel eens voor de lol naar Parijs gereden, maar da's weer een heel ander verhaal (600 km /370 Miles)
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Yep! Zowel in als rondom DenverRe1gnman schreef:Heb gehoord dat het heel mooi is in Denver.

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 1446 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa