Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

overnachting grand canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Mandijtjuh
Amerikafan
Contacteer:

Re: overnachting grand canyon

Bericht door Mandijtjuh »

Sorry over het hoofd gezien.. had even snel gekeken!
http://mandyusa2014.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De rest is prijstechnisch gezien ook niet echt interessant. :wink:

Marianne
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Martin M weet volgens mij niet goed wat ie wil.
Hij vindt Flagstaff / Williams te ver rijden en Tusayan te duur. Ja, dan wordt 't moeilijk.

Als, zoals bij Marianne, locatie alles is en geld niet belangrijk dan kies je voor Tusayan of desnoods voor parkaccommodatie.
Wil je je kosten binnen de perken houden dan ga je voor minder dan de helft overnachten in Williams .............. Maar dat houdt in dat je 1 uurtje moet rijden.
Tja, meer keuzes zijn er niet, dus een van die 2 zal het toch moeten worden.

Je kunt ook, zoals ik al eerder schreef de kosten middelen door 1X in Tusayan en 1X wat verder van het park te overnachten.
En ........... Heb je al naar hotels in Valle gekeken ?
Valle is een (heel) klein dorpje dat precies tussen Williams en de GrandCanyon in ligt op het punt waar Hwy 64 en Hwy 180 bij elkaar komen.
Vanaf Valle is het 25 min. rijden naar Grand Canyon.
martin m
Amerika-ontdekker

Bericht door martin m »

Inderdaad ben ik er nog niet helemaal uit. :wink:

Stukje rijden maakt me niet zoveel uit hoor.

We hebben nu een 1 nacht in het canyon plaza resort wat waarschijnlijk nog veranderd gaat worden naar 1 nacht in de kachina lodge in het park.

Na de volle dag die hier op volgt rijden we door naar motel in the pines in munds park.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Williams is wel iets meer dan een stukje rijden vind ik. En vooral omdat de uren aan het eind van de dag en in de vroege ochtend het mooist zijn is overnachten in de buurt van het park toch wel plezierig. Ik heb wat goedkope opties in het park aangedragen. De Kachina Lodge hoort daar niet bij. Waarom niet de Bright Angel Lodge (aan de rim) of de Maswik Lodge?

Marianne
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

martin m schreef:Stukje rijden maakt me niet zoveel uit hoor.
Inderdaad, mij ook niet, maar ik ga er altijd wel vanuit dat het prijsverschil dat stukje rijden de moeite waard moet maken.
Voor een paar tientjes verschil zou ik 't niet doen en dichtbij de Grand Canyon (Tusayan) blijven slapen, maar ik heb een paar keer meegemaakt dat het verschil tussen Williams en Tusayan 100 $ of meer was en daar ga ik dan graag dat uurtje voor rijden.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Tusayan heeft 7 hotels maar die 7 mile lodge (goedkoopst en ze reserveren niet) staat niet vaak vermeld. Grand Canyon NP heeft 6 hotels. Wij logeren in of El Tovar of Kachina en nee, dat zijn niet de goedkoopste opties. Maar met de AOW kan je je dat wel veroorloven ;-)
ingerverhoef
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door ingerverhoef »

Wij hebben afgelopen septemer ook overnacht in Yavapai Lodge. De kamers waren zeer netjes en schoon, net gerenoveerd volgens mij. Volgende keer zou ik misschien toch in Tusayan overnachten. Nadeel van het overnachten in een park vind ik, de pretparkachtige restaurants (vreetschuur).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vind de Yavapai Lodge dan ook minder geschikt qua locatie; als je naar een van de betere restaurants in het park wilt is het nog een aardig eindje rijden met de shuttlebus. Daarom zit je aan de rim ook beter (en niet perse duurder). Je kunt aan de rim keurig dineren, zelfs met uitzicht over de canyon, het zijn echt niet alleen vreetschuren.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Het restaurant van El Tovar of de Arizona room een vreetschuur??? Blimey!
ingerverhoef
Amerika-ontdekker

Nee, die bedoel ik niet. Heb het over het buffetrestaurant bij Yavapai Lodge, dat vind ik een vreetschuur.
Er is een bushalte die je naar alle mooie punten brengt, dus voor mij was de locatie prima.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik begreep uit je opmerking dat je alle restaurants in het park/een park vreetschuren vond ...

Marianne
ingerverhoef
Amerika-ontdekker

Toen ik het teruglas snapte ik jullie reactie. Maar nee, niet alle restaurants ;)
LaurentVH
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door LaurentVH »

Wij hebben gewoon Grand Hotel at the Grand Canyon in Tusayan geboekt via booking.com, prima gelegen. We verbleven er van 19nov tot 20nov voor 1 nacht.
Goed hotel.
Dave Hester
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Dave Hester »

Hello ,

Heb zojuist een overnachting geboekt .
We zitten in de Bright Angel Lodge .
Voor $ 101,- incl. tax. :thumbup:
Yuuup !!!!
Plaats reactie