Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zuidwesten: minder voor de hand liggende plaatsen?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
LauraJ
Amerika-ontdekker

Zuidwesten: minder voor de hand liggende plaatsen?

Bericht door LauraJ »

Dag iedereen,

Ik ben bezig onze volgende reis naar de VS te plannen, maar ben serieus aan het twijfelen.... Initieel idee was om vanuit NY naar Florida te gaan, met stukje Deep South ertussen. Ik zie dat op zich erg zitten, maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat deze regio's van de VS minder 'spectaculair' zijn dan het Westen... We zijn vorig jaar vanuit Phoenix naar SFO gegaan, en dat was ongelofelijk... Nu heb ik schrik dat onze volgende reis misschien een beetje gaat 'tegenvallen', vooral qua natuur. Vandaar een ander idee: een route in het Zuidwesten, maar op minder 'voor de hand liggende' plaatsen. We hebben vorig jaar Gc, Bryce, Zion, Yosemite, Las Vegas, Death Valley, en hoewel ik zeker ooit is terug wil, heb ik niet echt de nood om dit volgend jaar opnieuw te doen. Vandaar mijn vraag: zijn er minder voor de hand liggende plaatsen in het Westen die ook de moeite zijn? We hebben bijvoorbeeld Monument Vally, Moab, Arches moeten laten vallen omdat we vorig jaar te weinig tijd hadden, en dit zouden we dus kunnen doen. Zijn er zo nog zaken die interessant en leuk zijn, en waarbij we niet het rijtje van vorig jaar opnieuw moeten aflopen?

Misschien een moeilijke vraag, maar ik weet het even niet meer...
Misschien handig: we zouden graag in mei-juni (of eventueel begin juli stukje) willen gaan, en we zouden in totaal maximum 4 weken kunnen besteden.

Groetjes,
Laura
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Zuidwesten: minder voor de hand liggende plaatsen?

Bericht door michelly »

Misschien een reis met Yellowstone - Moab - Monument Valley - South Dakota?
Zeer de moeite waard allemaal en met 4 weken heb je hier ruim de tijd voor.

Elly
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Ik heb vorig jaar in dezelfde periode als jij wilt gaan de volgende reis gemaakt :

Denver - Rocky Mountains - Regio South Dakota and The Black Hills - Badlands - Yellowstone - Grand Teton - Arches - Canyonlands - Bryce Canyon - Las Vegas...

En het was gewoon fantastisch....
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ingrid14 heeft tijdens de shutdown een fantastische lijst samengesteld met allemaal alternatieven voor de nationale parken in het zuidwesten.
Daar vind je een overvloed aan info.

http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=50590
Groetjes,
Carine
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Tja het is moeilijk, want die twee reizen zijn eigenlijk niet met elkaar te vergelijken. Wij hebben ze beide gedaan. Beide waren leuk, maar het westen is meer spectaculair qua natuur en landschappen. In het oosten en deep south is het alleen maar groen, terwijl in het westen je veel meer verschillen kunt zien van rode rotsen, woestijn tot groen. Smoky Mountains is overigens erg mooi, zo ook Washington, nashville en Graceland in Memphis. Je wilde ook helemaal tot de Keys en dat stuk is natuurlijk ook erg mooi met de Everglades erbij en Miami.

Toch hebben we voor komend jaar weer gekozen voor het westen in combinatie met wat we nog niet gezien hebben zoals Moab, monument valley, Colorado, South Dakota en Yellowstone met afsluiter paar dagen Las Vegas. Die route zou je dus ook kunnen overwegen.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

ik denk dat het normaal is dat de meesten bij hun eerste reis de "obligate" NP doen om er vervolgens terug te keren om andere plaatsen te gaan opzoeken.
Zo is het ook met ons gegaan. Kijk anders eens op onze blog over het Zuidwesten, misschien kan je er wel zaken uit halen.
Binnen 3 weken vertrekken we overigens opnieuw naar het ZW, met deze keer allicht heel wat minder dirt roads (omwille van de weersomstandigheden), maar we hopen
toch op een beetje sneeuw in oa Arches, Canyonlands, Grand Canyon en/of Monument Valley.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Ook wij gaan altijd heel graag op zoek naar minder bekende plekken. En 'minder bekend' betekent heel zeker niet 'minder mooi', vaak zitten er echte juweeltjes tussen. Op onze website (zie de link hieronder) hebben we de plekken die we zelf hebben bezocht onder het kopje 'bezienswaardigheden' per staat op een rijtje gezet. Misschien kan je hier wat ideeën opdoen.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Lana
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Lana »

Hallo,

hoewel ik pas 1 keer in het Zuid-Westen ben geweest kan ik je Arches, Canyonlands en Monument Valley ten zeerste aanraden, wat een natuurschoon.
Ook Sedona is wat mij betreft een aanrader, ligt niet zo heel ver van Grand Canyon Np vandaan en is ook vanuit Monument Valley redelijk te doen.
Je zou via Page kunnen gaan, in de omgeving van Page is ook zo veel mooi natuurschoon te zien!
Veel plezier met de voorbereidingen en de voorpret!

groetjes, Lana
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zijn dit jaar in mei/juni naar het zuidwesten geweest en we hebben een combinatie gemaakt van voor ons bekende en onbekende parken en bezienswaardigheden. Misschien kun je wat ideeën opdoen uit ons reisverslag of uit onze eerdere reisverslagen.

Marianne
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Onze tweede reis was er één die qua natuurschoon net zo spectaculair was als onze eerste: het standaard zuid-westen rondje.

Na een paar dagen NYC deden we Denver-Rocky Mountain NP- omgeving Denver (met Garden of the Gods, Pikes Peak)- Canon City (als simpele overnachtingsplek), Creste Butte (zie m'n verleidingstopic http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=24093), Moab met Arches NP en Canyonlands NP, Bryce NP, Las Vegas en LA. Het was een heerlijke reis met een goede mix van steden en een geweldige mix aan verschillende landschappen. Van Alpine gebergten (Rocky Mountains NP en Crested Butte) tot rode rotsen en woestijnen en het California gevoel in LA en omgeving.

Andere reis die je zou kunnen maken en die ik ook nog op m'n verlanglijstje heb staan is natuurlijk de noordelijke westkust, omgeving Seattle/Vancouver/Portland Oregon en dan afzakken naar SF. Wel groene natuur en bergen, geen rode rotsen.

Ook kunnen je het zuiden van de miw-west bezoeken: Colorado, New Mexico (lijkt me ook geweldig!) en Arizona. Heb je minder 'wereldstad' maar wel de leuke stadjes Albequerque en Santa Fe in NM en natuurlijk Sedona en Prescott in Arizona.

Lijkt me alweer een hele hoop keuze :wink:
Laatst gewijzigd door RiverCola op 01 dec 2013, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Een rondje Moab, South Dakota, Yellowstone en Grand Teton is erg mooi en goed te doen in 4 weken, zie ons verslag
In 2010 hebben wij een rondje via New Mexico en Colorado gemaakt en dat was ook helemaal geweldig, zie hier

Er is zoveel moois te zien in het zuidwesten van de USA, genoeg om nog een paar reizen te maken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer