Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Grand Canyon helikopter of hotel?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
sabineeee
Amerika-ontdekker

Grand Canyon helikopter of hotel?

Bericht door sabineeee »

Hallo allen,

In zomer 2014 gaan we met gezin naar Amerika. Reis is grotendeels al uitgestippeld maar zitten nog met dilemma.

We hebben 2 opties:

1. Vanuit Los Angeles naar Las Vegas rijden. Dan met helikoptervlucht vanuit Las Vegas de Grand Canyon bezoeken. Vervolgens vanuit Las Vegas Zion en Bryce Canyon bezoeken. En dan weer verder met reis.

2. Vanuit Los Angeles naar Grand Canyon NP rijden. Daar in NP hotel huren en aantal dagen verblijven. Vervolgens Zion en Bryce Canyon en dan naar Las Vegas. En dan weer verder met reis.

Voordeel bij optie 1 is dat we zo meer tijd hebben voor andere plaatsen die we gaan bezoeken.
Nadeel bij optie 1 lijkt me of je dan wel genoeg meekrijgt van de Grand Canyon of dat je de omgeving pas echt meemaakt als je paar dagen in NP verblijft.

Ik hoor het graag!

Groetjes, Sabine

P.S. Op de site van Papillon kan ik nergens de AAA discount vinden waar ik, denk ik, gebruik kan van maken als ANWB lid. Klopt dat?
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Re: Grand Canyon helikopter of hotel?

Bericht door lyan »

Als je met een helicopter vanaf Las Vegas naar de Grand Canyon vliegt, dan zie je de "echte" Grand Canyon niet. Ze vliegen alleen naar de minder spectaculaire West Rim.
Als je vanuit Tusayan een helicoptervlucht doet, dan vlieg je wel over de South Rim, dus ik zou daar voor kiezen. (als dat in je reisschema past)

Wij hebben dit een paar jaar geleden gedaan en toen hadden we ons aangemeld voor de nieuwsbrief van Papillon, vervolgens kregen we een code voor korting in de mail.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Los Angeles naar GCNP south rim is ca 8-9 uur rijden. Sommigen vinden dat te ver in een dag.
sabineeee
Amerika-ontdekker

Bericht door sabineeee »

lyan: dank voor de informatie. Wel nog een vraagje: gingen jullie na helikoptervlucht nog het NP in?

Yeehaw: We gaan die afstand zeker niet in 1 dag doen, maar het ging om het idee :)
sabineeee
Amerika-ontdekker

Bericht door sabineeee »

en nog een vraag:

Welke soort helikoptervlucht is de leukste?
sabineeee
Amerika-ontdekker

Bericht door sabineeee »

en Lyan: welke vlucht had jij gekozen? Ik kan geen helikoptervlucht vinden vanuit Tusayan over de South Rim met een helikopter?
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Ik denk dat het deze was: http://www.papillon.com/grand-canyon-na ... anyon-tour.

Je vertrekt vanaf Tusayan, en vliegt over de South en North Rim. Wij vonden het prachtig!

W zijn erna niet naar de Grand Canyon geweest, daar waren we het jaar daarvoor al geweest en er was nog zoveel anders te zien..
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je kan met Papillon vliegen of met de aan Papillon verbonden Grand Canyon en Maverick helicopters. Probeer de 50 minuten durende vlucht met de Eco Star en 's morgens is de beste tijd voor een rondvlucht.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Zelf ben ik intussen drie keer bij de Grand Canyon geweest. Twee keer een stuk naar beneden gelopen (Bright Angel & South Kaibab). Onvergetelijk.
Het lijkt mij (persoonlijke mening) erg zonde om zo dichtbij te komen en toch niet in het park aan de rim te staan.
1 overnachting in het park kan voldoende zijn. Ik zou proberen deze ene nacht elders in de reis te compenseren.

Edit: ik heb ook de Majestic (50min Eco) helicopter vlucht gedaan met Papillon vanuit Tussayan. Een helicoptervlucht heeft een duidelijk meerwaarde, maar is geen vervanging van echt aan de rim staan en er een stuk(je) in afdalen.
Laatst gewijzigd door Frasi op 22 dec 2013, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt het over meerdere nachten in het park, tijd die je ook ergens anders zou kunnen gebruiken. Ik weet niet wat jullie plannen zijn en hoeveel tijd je overal hebt, maar zoals hierboven al gezegd kan 1 nacht bij de Grand Canyon voldoende zijn. Wil je ter plekke een helikoptervlucht maken of en aantal wandelingen doen dan zijn 2 nachten aan te raden. Of je dan nog voldoende tijd overhoudt voor de overige parken is zo wat lastig beoordelen. Misschien goed om eens je route op te geven, met het aantal dagen dat je wilt uittrekken voor de parken en onderweg.

Marianne
JeKa
Amerika-ontdekker

Bericht door JeKa »

Ik heb er 1 nacht geslapen met een helikoptervlucht in de ochtend. Om aan de canyon te staan vond ik nog mooier dan de helikoptervlucht.
michelvd
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door michelvd »

sabineeee schreef: Nadeel bij optie 1 lijkt me of je dan wel genoeg meekrijgt van de Grand Canyon of dat je de omgeving pas echt meemaakt als je paar dagen in NP verblijft.
Ik vond 1 dag in de GC eigenlijk wel voldoende. Het is een park waar je vooral veel aan het kijken bent en wat kleine wandelingetjes kan maken, tenzij je de tocht wil gaan wagen naar beneden. In een park als Zion was dat voor ons wat anders, daar kan je je eigenlijk wel dagen vermaken met de vele mooie wandelingen die er zijn. Ik zou eens kijken of je dergelijke parken wellicht wat langer kan blijven i.p.v. de GC.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Eigenlijk vinden wij 2 nachten aan de rim ideal en dan heb je nog tijd om bv GC Village te gaan bekijken met Hopi House, Verkamps, Kolb Brothers studio etc en naar Hermits rest gaan.
sabineeee
Amerika-ontdekker

Bericht door sabineeee »

dank voor reacties!

Dit is reisschema:

dag 1: aankomst LA
dag 2: LA
dag 3: LA
dag 4: Van LA naar stad tussen LA en GC
dag 5: Van stad tussen LA naar GC
dag 6: GC
dag 7: Van GC naar Page?
dag 8: Van Page? naar Bryce
dag 9: Bryce
dag 10: Zion
dag 11: LV
dag 12: LV
dag 13: niet Death Valley, in één keer naar Sequoia?!
dag 14: Sequoia
dag 15: Yosemite
dag 16: SF
dag 17: SF
dag 18: SF
dag 19: Monterey
dag 20: Cambria (of ander kustplaatsje)
dag 21: Santa Barbara
dag 22: La --> huis

Opmerkingen:

- dag 8/9/10: twee dagen Bryce één dag Zion of één dag Bryce en twee dagen Zion
- dag 13: in één keer naar Sequoia, lukt dat?
- dag 19/20: leuke kustplaatsen?

Nog andere tips?
JeKa
Amerika-ontdekker

Bericht door JeKa »

- dag 8/9/10: twee dagen Bryce één dag Zion of één dag Bryce en twee dagen Zion Ik zou 2 dagen Zion doen en 1 dag Bryce. Bryce was heel mooi maar naar 1 dag had ik het voor mijn gevoel wel gezien.
- dag 13: in één keer naar Sequoia, lukt dat? Wij gingen in 1 dag van San Fran naar Las Vegas, dus Sequoia moet ook wel te doen zijn denk ik.
Leuke kustplaatsen weet ik niet.
Erwinh
Amerikafan

Bericht door Erwinh »

Yep, in een dag LV naar Sequoia lukt. Zelf ook gedaan met Camper in 2011. Gaat goed. Wij konden de South Entrance helaas niet in vanwege opbrekingen, en moeten toen om naar de West ingang. Zelfs dat lukte in een dag, al was dat wel gekkenwerk. Maar gewoon doen zou ik zeggen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je hebt in deze route bijna geen tijd voor Sequoia en Yosemite. Las Vegas-Sequoia is 8 uur rijden. Overweeg om Sequoia over te slaan en van Las Vegas door DVNP eerst naar Lone Pine of Bishop te rijden en dan de volgende dag naar Yosemite. Met jongere kinderen zal Pismo Beach waarschijnlijk aantrekkelijker zijn dan Cambria. Verder niets mis met Cambria maar Pismo heeft mooiere stranden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Jullie reizen met kinderen? Hoe oud ongeveer? Met jongere kinderen zou ik liever een volle dag Yosemite doen dan een volle dag Grand Canyon. 1 nacht Sequoia en 1 nacht Yosemite is veel te weinig. En het is echt een behoorlijk eind rijden van LV naar Sequoia, en ook geen leuke route. Kijk eens naar ons 2006-verslag voor onze reis met kinderen; wij gingen toen van Yosemite naar Sequoia en later nog van Las Vegas via DV naar Yosemite.

Marianne
sabineeee
Amerika-ontdekker

Bericht door sabineeee »

We reizen met kinderen van 14, 16 en 17 jaar oud.
We zijn nu van plan om misschien in één keer van LA naar GC te rijden zodat we een dag langer kunnen zijn in Yosemite of Sequoia (op jullie advies).

Hebben jullie nog andere tips waar je zeker korter of langer moet zijn met oudere kinderen?
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Waarom zou je in 1 dag naar de GC rijden? Heb je LA -Palm Springs(Cabazon Outlets),Joshua tree, Lake Havasu, Sedona (Slide Rock is leuk voor de kinderen)-GC niet overwogen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer