Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Grand Canyon: Tuweep Area

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
reggie_dnv
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Grand Canyon: Tuweep Area

Bericht door reggie_dnv »

Ik trek eind juni richting Toroweap Overlook en vraag mij enkele dingen af, hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen!

- Hoe zit het met de Tuweep Campground? Reservatie nodig of first-come-first-serve principe? Indien het laatste, wat zijn de alternatieven? Zijn er faciliteiten ter plaatste, zoja de welke?

- Wat moet ik zeker meenemen? Natuurlijk voldoende eten & drinken en een tent, maar wat nog?

- Heeft iemand ervaring met de 'Lava Falls Trail'? Kan ik ergens een goede beschrijving vinden van de route (die blijkbaar nogal moeilijk te vinden is)?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen..
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Grand Canyon: Tuweep Area

Bericht door Rob »

reggie_dnv schreef: - Hoe zit het met de Tuweep Campground? Reservatie nodig of first-come-first-serve principe? Indien het laatste, wat zijn de alternatieven? Zijn er faciliteiten ter plaatste, zoja de welke?
Is een first come first served campground geen voorzieningen alleen een pittoilet. en er zijn geen alternatieven in de buurt hooguit boondocken op BLM terrein
- Wat moet ik zeker meenemen? Natuurlijk voldoende eten & drinken en een tent, maar wat nog?
Alles want er is niets ook heb je een high clearence 4X4 nodig om er te komen met minimaal 1 goede reserveband het is een erg ruwe toegangsweg
- Heeft iemand ervaring met de 'Lava Falls Trail'? Kan ik ergens een goede beschrijving vinden van de route (die blijkbaar nogal moeilijk te vinden is)?
http://www.dreamlandtours.net/day-tours/ misschien vindt je hier meer info
nancywittebols
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door nancywittebols »

Wij hebben dit gebied een aantal jaren terug bezocht in een gewone huurauto. In welke staat de weg zich nu bevindt, weet ik niet, maar toen was er geen enkel probleem. Enkel halverwege de campground moesten we stoppen, omwille van de rotsen. In die tijd was er alleszins geen probleem om een site te bemachtigen, we waren daar de alleen. Het is een geweldige ervaring om daar aan de rand te staan en de Colorado te zien. Niks tussen u en de afgrond. En de zonsopgang. Wauw. Ik vind het wel geen vervanging van de north of south rim, maar het is een totaal andere ervaring. De lava fall trail hebben we niet gedaan, daar kan ik je niet mee helpen.
Enkel voldoende water en eten meebrengen zoals je al zei, kampeeruitrusting, een gasvuurtje en een camera. En voor de rest: genieten van de stilte en het prachtig uitzicht. Als ik mij goed herinner, stonden er bankjes en tafels.
reggie_dnv
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door reggie_dnv »

Bedankt Rob en Nancy!

@Rob: Zit deze campground snel vol op het einde van juni? Kan je ons eventueel een goede verhuurmaatschappijen voor een high clearance vehicle aanraden?
@Nancy: We hebben de South Rim al eens bezocht en zoeken nu bewust dit afgelegen gebied op, om eens op een andere manier te kunnen genieten van de pracht van de Grand Canyon.

Alvast bedankt!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

reggie_dnv schreef: Zit deze campground snel vol op het einde van juni?
Campground is zelden of nooit vol omdat het zo afgelegen en wat moeilijker bereikbaar is.
Kan je ons eventueel een goede verhuurmaatschappijen voor een high clearance vehicle aanraden?
Kan ik je niet bij helpen, wij reizen altijd met een camper en doen dit soort tours met een gids.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Voor juni kan ik niet oordelen maar die campground is wel op een unieke lokatie. Je moet 60 miles over een dirtroad rijden en de laatste 5 miles zijn echt heel erg. Voor die andere 55 miles is het goed te doen. Deze weg is echter wel een banden vreter. De bandenhandel in Kanab eet er een goed boterham van. Ca 25% van de auto's krijgt ergens een lekke band. Dat klopt wel want wij gingen met 4 fwds er naar toe en een van ons kreeg een lekke band maar gelukkig hadden we een electrische pomp bij ons.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer