Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Buckskin Gulch

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Loes88
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Buckskin Gulch

Bericht door Loes88 »

Hi allen,

Ook ik heb weer een keer hulp nodig. :) Deze april ga ik wederom naar de Verenigde Staten, en heb een bezoek van 3 dagen ingepland aan Page en omgeving. We gaan de half day rafting tour doen (die door de periode van 10.30 tot 15.30 is) en hopelijk een andere dag de White Pocket Tour met Dreamland Safari Tours. Nu staat dag drie gereserveerd voor de Buckskin Gulch, na alles wat ik erover gelezen heb spreekt deze slot canyon mij zeer aan! Het enige waar ik tegenaan loop... we reizen met een camper. Heeft iemand de weg naar de trailhead met een camper afgelegd?
Een andere mogelijkheid zou zijn om vanuit Page een dag een auto te huren. Ik heb al gevonden dat er een AVIS kantoor zit, zij bieden Intermediate SUV's en Standard SUV's aan. Nu weet ik niet of die auto's eventueel wel geschikt zouden zijn om de rit naar de trailhead af te leggen? Het nadeel aan deze mogelijkheid is dat als ik vanuit Nederland een auto reserveer, en er veel regen valt op de dag van ons bezoek, de huurauto overbodig is.

Ik heb al veel gezocht, maar kan weinig vinden over de weg naar de Buckskin Gulch trailhead met een camper. Misschien zegt dat eigenlijk al genoeg. :) Mochten jullie andere tips hebben, dan hoor ik het natuurlijk ook graag!

Ons bezoek gaat waarschijnlijk 18 of 19 april worden. Mocht iemand op een van die data dezelfde plannen hebben en een auto met twee plekjes over, dan hoor ik het natuurlijk ook graag. :wink:

Bedankt alvast voor jullie hulp! :thumbup:
Groetjes,
Loes
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Buckskin Gulch

Bericht door lsl »

Bij droog weer kun je met een camper de Wirepass Trailhead bereiken maar na enkele dagen van regen geraak je er zelfs niet met een gehuurde SUV.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Bij droog weer normaal gesproken geen probleem wij zijn er nog iedere keer campers tegengekomen op zowel de parking als die iets verder gelegen campground.
Zou wel even informeren wanneer de weg voor het laatst is bewerkt met een grader dan is hij zeker goed berijdbaar.
BazZz2
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door BazZz2 »

toen ik er was zijn we naar de Wire Pass gereden, zo ben je eerder bij de Buckskin Gulch. De parkeerplaats is goed bereikbaar, kijk even naar de bijgevoegde kaartjes. vanaf Page iets meer dan een uurtje rijden over een dirtroad. het is wat hobbelig, maar de auto hield het goed vol (nu was het wel een jeep). eenmaal bij de parkeerplaats bleek zelfs een toyota prius het gehaald te hebben, dus ik denk dat een camper het dan ook wel kan. let wel, het is wel wat stoffig.
routebeschrijving Page -> Buckskin Gulch
routebeschrijving Page -> Buckskin Gulch
Parkeerplaats voor Wire Pass
Parkeerplaats voor Wire Pass
ik hoop dat de kaartjes een beetje helpen.
nu weet ik me te herinneren dat je wel een klein papiertje moest invullen met daarop je naam, kentekennummer, autotype, telefoonnummer en een nummer dat ze kunnen bellen in geval van nood. ook moet je een klein bedrag in een envelopje doen (die liggen daar) en in een postbus doen. het staat daar allemaal beschreven (ik weet niet of dit het gehele jaar door moet). kijk ook wel even naar de weersverwachting. wij konden na een tijdje niet verder omdat er een grote plas water stond.

kijk dan nog even op mijn eigen blog http://18opreis.blogspot.nl/2013/08/dag-11.html. dit stukje gaat over de Buckskin Gulch. het was toen 40+ graden, maar het was zeker mooi.

ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen

Veel plezier daar!

Groetjes!
kijk gerust even op de volgende site over mijn "avonturen" en nog meer dingen: http://www.18opreis.blogspot.nl

Afbeelding
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Op onze blog van 1 april 2013 staat een video van de volledige route (tot aan de Wire Pass Trailhead). Op die van 18 dec 2013 ook. 's Morgens hard bevroren en in de namiddag zo goed als "impassable" door dooi. In zoverre zelfs dat de man van Paria Outfitters, die deze weg zowat dagelijks rijdt, behoorlijk wit uitsloeg van de schrik. Dit zullen jullie natuurlijk niet hebben, maar bij/na regen is geen enkele dirt road in de regio berijdbaar, met om het even welke auto. Indien je twijfelt kan je altijd beroep doen op de shuttle service van Paria Outfitters.
Loes88
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Loes88 »

Dank voor de reacties, dit helpt zeker! Ik heb jouw blog al eens doorgespit kalaman, en het verhaal gelezen van jullie 'avontuur' afgelopen december. Ik denk dat we het gewoon maar af moeten laten hangen van de conditie van de weg ter plaatse, hopelijk is het droog geweest en kunnen we er gewoon met de camper rijden. Ik vind het toch zonde om vanuit hier een auto te huren, eventueel voor niks. Waar kunnen we het beste informeren naar de toestand van de weg?

Bedankt ook BazZz2, de kaartjes helpen zeker! Ik zal eens een kijkje op je blog gaan nemen. :)
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Loes88 schreef:Ik heb jouw blog al eens doorgespit kalaman, en het verhaal gelezen van jullie 'avontuur' afgelopen december. Ik denk dat we het gewoon maar af moeten laten hangen van de conditie van de weg ter plaatse, hopelijk is het droog geweest en kunnen we er gewoon met de camper rijden.
het zal wel eerder de toestand zijn zoals op onze video van april :wink: .
Loes88 schreef:Ik vind het toch zonde om vanuit hier een auto te huren, eventueel voor niks.
in het slechtste geval gewoon met de shuttle service van Paria Outpost
Loes88 schreef:Waar kunnen we het beste informeren naar de toestand van de weg?
hier of in het BLM Visitor Center in Kanab voor de allerlaatste informatie.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer