Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
best of the west
- katrienenluc
- Amerikakenner
- Partner van: Luke21
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Re: best of the west
Mijn ouders gaan jaarlijks op reis met Thomas Cook en zijn daar heel tevreden over. Zij gaan voornamelijk ook omdat alles geregeld is.
Wij zouden het zelf maar niks vinden, maar zij vinden het echt prima en hebben echt het gevoel dat ze veel zien (en niet in rushtempo)!
En eigenlijk is dat ook wel zo! Alleen doen zij dan bv geen trails die forumleden hier wel zouden doen, maar doen ze eerder de Scenic Byways...
Ze zijn wel altijd moe als ze thuis komen, want het is inderdaad dikwijls laat toe komen in het hotel en dikwijls om 5u alweer opstaan.
Ik vind persoonlijk gewoon dat je veel betaalt om een ander alles voor je te laten regelen, maar dat moet ieder voor zich uitmaken natuurlijk.
Wij zouden het zelf maar niks vinden, maar zij vinden het echt prima en hebben echt het gevoel dat ze veel zien (en niet in rushtempo)!
En eigenlijk is dat ook wel zo! Alleen doen zij dan bv geen trails die forumleden hier wel zouden doen, maar doen ze eerder de Scenic Byways...
Ze zijn wel altijd moe als ze thuis komen, want het is inderdaad dikwijls laat toe komen in het hotel en dikwijls om 5u alweer opstaan.
Ik vind persoonlijk gewoon dat je veel betaalt om een ander alles voor je te laten regelen, maar dat moet ieder voor zich uitmaken natuurlijk.
Groeten, Katrien
https://lukareizen.blogspot.com/
https://lukareizen.blogspot.com/
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Men kan inderdaad best tevreden (en moe) terugkomen van een dergelijke reis.
Men heeft niet steeds het gevoel van "ik heb iets gemist" omdat men "denkt" het gezien te hebben.
Persoonlijk zou ik het nooit adviseren. Het blijven toch dure reizen, dan beter nog net iets meer uitgeven en een rustige relaxte reis maken. Vandaag de dag vind je zoveel informatie via een druk op enkele knoppen dat het eenvoudig is om zelf een reis samen te stellen en goed geïnformeerd te zijn.
20 jaar geleden had je enkel een reisgids en een brochure van het reisbureau.
Men heeft niet steeds het gevoel van "ik heb iets gemist" omdat men "denkt" het gezien te hebben.
Persoonlijk zou ik het nooit adviseren. Het blijven toch dure reizen, dan beter nog net iets meer uitgeven en een rustige relaxte reis maken. Vandaag de dag vind je zoveel informatie via een druk op enkele knoppen dat het eenvoudig is om zelf een reis samen te stellen en goed geïnformeerd te zijn.
20 jaar geleden had je enkel een reisgids en een brochure van het reisbureau.

Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dat genieten gaat zeker goed komen, ook vanuit de auto is er vooral in Utah en Arizona veel te zien. Ik vind alleen het stuk tussen SF en Yosemite en tussen Las Vegas en Zion wat saai. Ook van Phoenix naar LA lijkt me niet altijd de meest interessante weg...veel woestijn. Al denk ik dat dit vermoeiender is als dat je zelf geboekt zou hebben.sonpas schreef: Voor de meer ervaren VS bezoekers is zo'n reis misschien minderwaardig maar ik ga er alvast met volle teugen van genieten en blij zijn met de dingen die ik voor de eerste te zien ga krijgen.
De meeste mensen komen hier voor het eerst als ze bv een vliegtickets of een pakketreis naar de VS hebben geboekt en gaan dan eens kijken wat ze precies geboekt hebben of wat ze allemaal willen gaan bekijken. Niets mis mee. Ik heb voor mijn 1e keer ook een reis geboekt voor 13 dagen Florida, zag er goed te doen uit, maar achteraf heb ik me gruwelijk vergist en hoe veel er te zien is en hoe weinig tijd ik had. Al had ik wel een auto en geen busreis. Maar zoals al aangegeven is het tegenwoordig met een paar klikken en vergelijkingen enorm makkelijk om zelf alles te regelen. De een vind dat geweldig, de ander wil liever dat alles al voorgekauwt is, want het is immers vakantie. Wat 'wij' doen is tips geven (en in sommige gevallen mensen die nog moeten boeken behoeden voor dit soort sightseeing pakketreizen). Je moet zelf weten wat je er mee doet, want het is jullie reis.
Neem dit stuk:
In deze 6 dagen doe je een stuk waar de meesten bijna 2 weken over zouden doen. Je hebt straks heel veel gezien, maar heb je het ook beleefd (en dat kan ook zonder lange hikes overigens). Je hebt bv in Zion niet eens tijd om een stuk van de narrows te doen, angels landing of een andere mooie wandeling, want je moet ook nog naar Bryce. Als je in 5u van Bryce naar Arches wilt via Capitol Reef ben ik benieuwd hoe de bus rijdt en hoeveel tijd je in CR en Arches hebt. etc. etc. Nou maakt dat allemaal weinig uit als je daarvoor in bent. Maar als je met 2 personen gaat en je moet voor deze reis €1425 pp neerleggen, zonder eten of drinken (behalve meestal ontbijt). En vooral zonder de vluchten, waar je in het hoogseizoen vaak minimaal €800 tot €1000 voor kwijt bent. Zeg dat je gemiddeld elke dag verder €30 pp kwijt bent aan eten, drinken, dingetje hier en daar, zo'n €500 en dan denk ik dat ik nog laag zit uiteindelijk. Is dus een kleine €2800.* Dag 4: Modesto - Yosemite National Park - Mammoth Lakes (ca. 360 km – 4,5u)
* Dag 5: Mammoth Lakes - Death Valley - Las Vegas (ca. 520 km – 6u)
* Dag 7: Las Vegas - Zion National Park - Bryce Canyon National Park (ca. 400 km – 4,5u)
* Dag 8: Bryce Canyon National Park - Capitol Reef National Park - Arches National Park - Moab (ca. 430 km – 5u)
* Dag 9: Moab - Canyonlands - Mesa Verde National Park - Cortez (ca. 310 km – 3,5u)
* Dag 10: Cortez - Monument Valley - Page/Lake Powell (ca. 410 km – 4,5u)
Ik was 2 jaar geleden voor mijn 1e zuidwestreis €3100 kwijt, relaxt tempo, geen gehaast, niet om 5u mijn bed uit en vooral...de vrijheid om te doen en laten wat je wilt. Het stomme is dat ik een vakantie in Amerika, als toch westers land het nu altijd zelf zou boeken. Zou ik naar Azie of Afrika gaan, dan zou ik wrs een eerste keer ook een pakketreis boeken.
Over dat rijden (voor een volgende keer misschien). Als je bang bent voor vermoeidheid ivm tijdsverschil ed. boek dan de eerste dagen op dezelfde plek. Dan kun je wennen. Nu valt het meestal naar het westen nog mee. Vergelijk het meer met een dag vroeg op en dan tot diep in de nacht op stap gaan (zonder alcohol deze keer dan). En de volgende morgen een biologische klok die vroeg begint te werken. Naar het oosten, dus terug naar huis, heb ik er altijd wel wat last van. Ik kan dan ook voor geen meter slapen in een vliegtuig en je slaat eigenlijk een nacht over..
Overigens zijn er ook goede op maat gemaakte pakketreizen, maar daar betaal je vaak helemaal de hoofdprijs voor.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik sluit me bij de meesten aan, en ik zou zeggen: lees dit topic ook nog eens http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=51700
Als je zoveel ziet in zulke korte tijd bestaat gewoon het risico dat je het allemaal niet meer in je opneemt. En dat is gewoon ontzettend zonde van zo'n dure reis.
Als je zoveel ziet in zulke korte tijd bestaat gewoon het risico dat je het allemaal niet meer in je opneemt. En dat is gewoon ontzettend zonde van zo'n dure reis.
Daarom dat ik mij al voorzien heb van een heel pak geheugenkaarten om te filmen en foto's te trekken....Vito schreef:Als je zoveel ziet in zulke korte tijd bestaat gewoon het risico dat je het allemaal niet meer in je opneemt. En dat is gewoon ontzettend zonde van zo'n dure reis.

en ja..... die afstanden en bezienswaardigheden..... ik stelde mij daar ook vragen bij, maar de eerste keer kan je dat zelf moeilijk inschatten.
Ik hoop een pak slimmer terug te komen om dan de volgende keer het eens zelf te proberen op eigen tempo.
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Hier nog iemand met zulke ouders... al gaan die eigenlijk altijd met De Jong Intra of Fox Reizen. Bevalt ze al zeven jaar prima, maar toch gaan ze volgend jaar zonder reisorganisatie naar Amerika. Ofja,.. er schijnen twee personen met ze mee te reizen: dochterlief en schoonzoonkatrienenluc schreef:Mijn ouders gaan jaarlijks op reis met Thomas Cook en zijn daar heel tevreden over. Zij gaan voornamelijk ook omdat alles geregeld is.

Na zeven jaar Azië, vond ik het toch wel eens tijd worden om ze met een ander werelddeel kennis te laten maken

Ben erg benieuwd hoe zij daarna nog over georganiseerd reizen denken... Al zullen wij uiteraard het meeste regelen, dus hebben zij die luxe nog steeds. Maar we betrekken ze uiteraard wel overal bij en kunnen meedenken hoe ze de vakantie willen indelen enzo. Ben erg benieuwd dus

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
sonpas , welke periode ga je precies. ik 26/07
ik zie dat je je dan toch niet hebt laten afschrikken door de (meestal) negatieve commentaren 
wij vertrekken eveneens op 26/07 .... vanuit Brussel met UA en terug op 10/08.

wij vertrekken eveneens op 26/07 .... vanuit Brussel met UA en terug op 10/08.
- Kelly*
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ik heb ook als eerste reis een pakketreis genomen, wel niet met de bus maar met de auto maar wel alles geregeld door het reisburo.
Ook gewoon uit comfort en omdat het de eerste keer was dat we zo een reis gingen maken.
Ik vond het ideaal als eerste kennismaking en als je na je reis nogmaals wil gaan weet je al meer hoe of wat.
Onze 2e, 3e, 4e,... reis hebben we dan ook zelf geregeld.
Ik heb absoluut geen spijt dat we de eerste keer een pakketje geboekt hebben
Have fun op jullie reis en geniet ervan
Ook gewoon uit comfort en omdat het de eerste keer was dat we zo een reis gingen maken.
Ik vond het ideaal als eerste kennismaking en als je na je reis nogmaals wil gaan weet je al meer hoe of wat.
Onze 2e, 3e, 4e,... reis hebben we dan ook zelf geregeld.
Ik heb absoluut geen spijt dat we de eerste keer een pakketje geboekt hebben

Have fun op jullie reis en geniet ervan

to sonpas , ik vlieg met delta airlines.ben je belg of nederlander. ikzelf ben west-vlaming streek kortrijk.
@bigluke...dan zijn we landgenoten
ik ben oost-vlaming afkomstig uit Lokeren.
om welk uur gaan jullie de lucht in?
wij om 10u00

om welk uur gaan jullie de lucht in?
wij om 10u00

- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Je komt langs veel mooie plekken, dat wel, maar veel zul je er niet van zien. Dit is geen vakantie, dit is een werkkamp. Je hoeft niet bang te zijn om je vakantie zelf te organiseren. Daarvoor heb je heel veel hulp op dit forum. Je zult wel zelf moeten rijden inderdaad, maar dat gaat in Amerika over het algemeen heel relaxed. Van het tijdverschil heb je, behalve dat je vroeg wakker bent, niet heel veel last. Je kunt daar natuurlijk ook je programma op aanpassen. Een kortere route rijden, minder mijlen per dag, later starten, vroeger stoppen. Dat zijn allemaal voordelen die je hebt als je het zelf regelt.
Ik moet er niet aan denken dat iemand anders mijn vakantie bepaalt. Tips (bv. van het forum) zijn zeer welkom, maar verder kunnen we het zelf prima.
Ik moet er niet aan denken dat iemand anders mijn vakantie bepaalt. Tips (bv. van het forum) zijn zeer welkom, maar verder kunnen we het zelf prima.
ik zeg altijd..... ieder zijn eigen meug.
Persoonlijk heb ik geen spijt dat ik voor mijn eerste keer op deze manier de USA ga ontdekken.
Ik heb bovendien ook geen enkel probleem met het feit dat ik me daar laat begeleiden en neem de soms neerbuigende kritieken, omdat ik deze reis niet zelf heb gepland of dat dit meer hard labeur lijkt dan vankantie, er wel bij..... so what?...big deal.
Pluspunten zijn er wel degelijk te vinden aan zo'n groepsreis als je bereid bent ze te herkennen........ ik denk hierbij aan ; ik als bestuurder kan nu ook genieten van het landschap, hoef geen parking te zoeken of betalen, geen schrik om de auto met je al bezit achter te laten, geen verkeersboetes, geen benzine tanken, ben ik vermoeid dan slaap ik wel, terwijl de bus verder rijdt, kan alcohol nuttigen als ik dat wens (nu drink ik wel niet, maar soit), niet verloren rijden, niet ter plaatse moeten uitzoeken wat nu de beste plekjes zijn, de gids zal ook wel wat interesante info te vertellen hebben..... enz... voordelen genoeg in mijn ogen.
Misschien dat ik er over enkele jaren ( en hopelijk enkele USA reizen verder) anders over ga denken maar dan zal ik mensen, die zoals wij zo'n groepsreis gaan maken, degelijk informeren over de pro's en contra's van zo'n trip.
@ Kelly .... bedankt we gaan er zeker met volle teugen van genieten!
Persoonlijk heb ik geen spijt dat ik voor mijn eerste keer op deze manier de USA ga ontdekken.
Ik heb bovendien ook geen enkel probleem met het feit dat ik me daar laat begeleiden en neem de soms neerbuigende kritieken, omdat ik deze reis niet zelf heb gepland of dat dit meer hard labeur lijkt dan vankantie, er wel bij..... so what?...big deal.
Pluspunten zijn er wel degelijk te vinden aan zo'n groepsreis als je bereid bent ze te herkennen........ ik denk hierbij aan ; ik als bestuurder kan nu ook genieten van het landschap, hoef geen parking te zoeken of betalen, geen schrik om de auto met je al bezit achter te laten, geen verkeersboetes, geen benzine tanken, ben ik vermoeid dan slaap ik wel, terwijl de bus verder rijdt, kan alcohol nuttigen als ik dat wens (nu drink ik wel niet, maar soit), niet verloren rijden, niet ter plaatse moeten uitzoeken wat nu de beste plekjes zijn, de gids zal ook wel wat interesante info te vertellen hebben..... enz... voordelen genoeg in mijn ogen.
Misschien dat ik er over enkele jaren ( en hopelijk enkele USA reizen verder) anders over ga denken maar dan zal ik mensen, die zoals wij zo'n groepsreis gaan maken, degelijk informeren over de pro's en contra's van zo'n trip.

- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
Smaken verschillen, dat is duidelijk. Ik hoop dat jullie straks terug kunnen kijken op een fijne vakantie.
- newbie82
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Gelijk heb je, als je voor de eerste keer een rondreis doet,waarom niet, vind zelf ook veel voordelen aan zon reis zitten (doe vaak met moeders een busreis,maar dan wat dichter bij huis) onthou de plekken die je een grote indruk hebben achtergelaten en ga daar een volgende keer naartoesonpas schreef:ik zeg altijd..... ieder zijn eigen meug.

2013 = LV @ NV - 2014 = Rondje zuidwesten - 2015 = LA naar SFO via HW1
to sonpas.op zondag 27 juli is er in sanfrancisco de marathon.hopelyk gaat het citytour door dan.wat denk je ?
Leuk gegeven dat het dan juist de marathon is ... maar hopelijk gaat de city tour wel degelijk door.
persoonlijk denk ik van wel, want men kan de toeristen toch niet gaan zeggen dat het op die dag onmogelijk is om de stad te bezichtigen?
Ze zullen daar wel een mouw aanpassen, hoop ik.
Wij gaan ons daar wel zo'n "Muni pas" aanschaffen. Met dat kaartje kan je gebruik maken van het openbaar vervoer in volledig SF incl. de cable car voor maar 14 dollar p/p voor 1 dag blijkbaar.
persoonlijk denk ik van wel, want men kan de toeristen toch niet gaan zeggen dat het op die dag onmogelijk is om de stad te bezichtigen?
Ze zullen daar wel een mouw aanpassen, hoop ik.
Wij gaan ons daar wel zo'n "Muni pas" aanschaffen. Met dat kaartje kan je gebruik maken van het openbaar vervoer in volledig SF incl. de cable car voor maar 14 dollar p/p voor 1 dag blijkbaar.
- guido09
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
als ik deze planning zie moet je rap zijn met foto's maken...
Plan je route zelf aan de hand van deze lijst. Gewoon her en der wat extra nachten inplannen.
Plan je route zelf aan de hand van deze lijst. Gewoon her en der wat extra nachten inplannen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ook ik sluit mij aan bij de rest en heb op advies van de mensen hier mijn reis ook gewijzigd van een 16 daagse autoreis naar een 21 daagse. Wij hadden ook reistijden van (aangegeven op het schema) van pak 'm beet een uur of 4 a 5 en hebben dat nu verkort naar ongeveer 2.5 uur wat naar mijn idee voor Amerikaanse begrippen redelijk te noemen is.
We hebben 1x een lange rit van op papier 6 uur, dus wij denken dan 8 uur, van Grand Canyon Village naar Palm Springs maar daar stellen wij ons dan op in.
Of 21 dagen te kort is, is een discussie apart want je kan drie maanden rondreizen in Californie en dan heb je nog niet alles gezien.
Je geeft zelf al aan dat de reistijden volgens het schema 4 tot 6 uur zijn, bedenk dat je langer over een Amerikaanse kilometer doet dan een Europese. Dus stel dat jij die 450 km dag hebt en je daar volgens de planning 5 uur over doet, denk je dan niet bij jezelf van ik moet eens een rust pauze nemen? Een keer tanken misschien? Een hapje eten onderweg? Je komt een leuk stukje tegen en daar wil je even stoppen, wat foto's maken etc? M.a.w. reken er nog maar 1.5 zeker bij.
Je kan het ook zo bekijken.....je rijd van A naar B, mogelijk van het ene park naar het andere park en je wil daar wat zien of wandelen etc. Stel je staat om 7 uur op, 8 begin je met rijden en met jullie reistijd ben je misschien rond 2 a 3 uur op plaats van bestemming. Dan is je hele dag toch al weg?
We hebben 1x een lange rit van op papier 6 uur, dus wij denken dan 8 uur, van Grand Canyon Village naar Palm Springs maar daar stellen wij ons dan op in.
Of 21 dagen te kort is, is een discussie apart want je kan drie maanden rondreizen in Californie en dan heb je nog niet alles gezien.
Je geeft zelf al aan dat de reistijden volgens het schema 4 tot 6 uur zijn, bedenk dat je langer over een Amerikaanse kilometer doet dan een Europese. Dus stel dat jij die 450 km dag hebt en je daar volgens de planning 5 uur over doet, denk je dan niet bij jezelf van ik moet eens een rust pauze nemen? Een keer tanken misschien? Een hapje eten onderweg? Je komt een leuk stukje tegen en daar wil je even stoppen, wat foto's maken etc? M.a.w. reken er nog maar 1.5 zeker bij.
Je kan het ook zo bekijken.....je rijd van A naar B, mogelijk van het ene park naar het andere park en je wil daar wat zien of wandelen etc. Stel je staat om 7 uur op, 8 begin je met rijden en met jullie reistijd ben je misschien rond 2 a 3 uur op plaats van bestemming. Dan is je hele dag toch al weg?
- ingrid14
- Amerika-expert
Het zou ook niet mijn keuze van reis zijn, maar voor anderen misschien wel.
(het feit alleen al dat deze reizen georganiseerd worden, wilt toch zeggen dat er een publiek voor is)
Het is een busreis, met Nederlandstalige begeleiding.
Ik ga ervan uit dat de reistijden wel kloppen, Thomas Cook zal wel weten hoelang ze erover doen.
Zoals Sonpas ook al liet verstaan, je bent passagier en hoeft je nergens druk om te maken. (kan ook eens aangenaam zijn)
Ik ben er zeker van dat ze een mooie reis gaan hebben en prachtige dingen zien.
(en misschien is dit een aanzetje om een keer terug te gaan en alles grondiger te bekijken)
Alvast veel voorpret gewenst!
Groetjes,
Ingrid
(het feit alleen al dat deze reizen georganiseerd worden, wilt toch zeggen dat er een publiek voor is)
Het is een busreis, met Nederlandstalige begeleiding.
Ik ga ervan uit dat de reistijden wel kloppen, Thomas Cook zal wel weten hoelang ze erover doen.
Zoals Sonpas ook al liet verstaan, je bent passagier en hoeft je nergens druk om te maken. (kan ook eens aangenaam zijn)
Ik ben er zeker van dat ze een mooie reis gaan hebben en prachtige dingen zien.
(en misschien is dit een aanzetje om een keer terug te gaan en alles grondiger te bekijken)
Alvast veel voorpret gewenst!
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 24 Reacties
- 3157 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-