Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ideaal dagje Grand Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
sabineeee
Amerika-ontdekker

Ideaal dagje Grand Canyon

Bericht door sabineeee »

Hallo,

Wij komen 18-7 laat aan in Tusayan. We overnachten daar.
We willen graag de volgende dag een helikoptervlucht maken en de Bright Angel Trail wandelen tot Indian Gardens.
Hoe zouden we deze activiteiten het handigst plannen? Ik las namelijk dat het heel warm wordt en wandelen boven de 35 graden lijkt me niks!

Andere suggesties zijn ook welkom,

Sabine
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Ideaal dagje Grand Canyon

Bericht door Frasi »

Als het je lukt: 's ochtens zo vroeg mogelijk de Bright Angel Trail gaan lopen.
Zo vroeg mogelijk is dan met zonsopgang (vóór 6 uur....). Dan kan je terug boven zijn voordat de zon op zijn heetst is.
Dan even relaxen aan de rim of je hotel en dan eind van de middag óf de volgende ochtend de helicoptervlucht doen.

Voor het grootste Whow! effect zou het leuker zijn eerst de helicoptervlucht te doen: dus om vanuit de lucht voor de eerste keer de GC te zien. Maar dan wordt het al snel (te) laat in de ochtend om met de Bright Angel trail te beginnen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Ideaal dagje Grand Canyon

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb even jullie routetopic bekeken en ik zie dat jullie 2 nachten bij de GC hebben. Dan zou je eventueel ook nog de volgende ochtend iets kunnen doen.
Het lijkt mij een flinke wandeling naar Indian Gardens, je zult dan heel vroeg moeten vertrekken om de hitte voor te blijven.
Wij hebben vorig jaar de South Kaibab Trail tot aan Cedar ridge gelopen en zijn al voor zonsopkomst vertrokken. Het was toen deels bewolkt, en we hebben dan ook geen last van de warmte gehad. Maar als je zo ver naar beneden loopt als Indian Gardens zal het wel warm zijn. Kijk eens hier voor ons verslag van die wandeling en voor een schema van beide wandelingen met de hoogtes erbij.
Als er nog tijd is zou ik ook met de bus naar Hemrits rest gaan en uitstappen bij wat uitzichtpunten. Dat is een lekker rustig uitje.

Ik ben ook benieuwd naar de rest van jullie route; wordt het Sequoia of de Tioga Pass?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer