Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
foto-excursie Antelope Canyon
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 3
foto-excursie Antelope Canyon
Wie heeft er ervaring met de foto-excursie in Antelope Canyon? Is het het geld waard ipv de gewone excursie? En misschien een kleinere groep? Doe je dan zowel de Lower als de Upper Canyon?
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Re: foto-excursie Antelope Canyon
ik kan daar kort op antwoorden : nee, het is zijn geld niet waard.
We waren er 2 weken geleden nog (zie 18-04-2014) en diegene die de fototour geboekt hadden moesten toch voortdurend wachten om anderen te laten voorgaan. Wij waren met de gewone tour met zo'n 24 mensen en dat stoorde geen enkel ogenblik, als je het een beetje goed aanpakt
. Na 5 minuten liepen we al een stuk vóór de groep uit zodat we eigenlijk de volledige canyon voortdurend voor ons alleen hadden en zoveel foto's konden nemen als we wilden zonder ons om anderen te moeten bekommeren.
De fototour is overigens enkel voor Lower Antelope.
We waren er 2 weken geleden nog (zie 18-04-2014) en diegene die de fototour geboekt hadden moesten toch voortdurend wachten om anderen te laten voorgaan. Wij waren met de gewone tour met zo'n 24 mensen en dat stoorde geen enkel ogenblik, als je het een beetje goed aanpakt

De fototour is overigens enkel voor Lower Antelope.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Voor ons was het het wél waard... We hebben 4 jaar geleden de Upper gedaan en werden er zo doorheen gejaagd, dat we er eigenlijk spijt van hadden dat we het gedaan hadden. Het was mooi, maar de drukte en het gejaag stond ons heel erg tegen.
Vorig jaar oktober de Lower gedaan (ivm de shutdown moesten we onze planning omgooien), mét de fototour (let op: elke persoon die meegaat moét een statief bij zich hebben, je kunt er ook eentje 'lenen', maar dat is een statief met mankementen en niet te gebruiken om een toestel op vast te maken, dus eigenlijk overbodige ballast!).
Mijn man had ons eigen statief, ik de geleende. Je hebt dan 2 uur om foto's te maken en bij ons was er 1 groep voor ons en 1 achter ons die ons later inhaalde (nog fototips gekregen van de gids die de groep leidde). We hebben echt op ons gemak gedaan, geen gehaast en gejaag zoals bij de Upper en het was zeker niet druk (ligt natuurlijk wel aan de periode dat je gaat, hoog- of laagseizoen).
Vorig jaar oktober de Lower gedaan (ivm de shutdown moesten we onze planning omgooien), mét de fototour (let op: elke persoon die meegaat moét een statief bij zich hebben, je kunt er ook eentje 'lenen', maar dat is een statief met mankementen en niet te gebruiken om een toestel op vast te maken, dus eigenlijk overbodige ballast!).
Mijn man had ons eigen statief, ik de geleende. Je hebt dan 2 uur om foto's te maken en bij ons was er 1 groep voor ons en 1 achter ons die ons later inhaalde (nog fototips gekregen van de gids die de groep leidde). We hebben echt op ons gemak gedaan, geen gehaast en gejaag zoals bij de Upper en het was zeker niet druk (ligt natuurlijk wel aan de periode dat je gaat, hoog- of laagseizoen).
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
ik snap wel niet wat de méérwaarde is van die fototour
. Ook wij kregen alle vrijheid én vonden 1,5u méér dan voldoende. Een statief is trouwens helemaal niet nodig : 18-04-2014.
Een tijdje geleden hebben we ook de upper gedaan en we hadden toch ook wel de indruk dat je daar sneller doorheen gejaagd wordt dan bij de Lower. Maar misschien ligt het ook wel aan de gids. Wij hadden in elk geval een jongeman die ons alle vrijheid liet zodat we eigenlijk na 5 minuten al bezig waren aan onze "private-tour"
.
Ik zou in elk geval nooit het dubbele betalen voor die "fotografie tour"...

Een tijdje geleden hebben we ook de upper gedaan en we hadden toch ook wel de indruk dat je daar sneller doorheen gejaagd wordt dan bij de Lower. Maar misschien ligt het ook wel aan de gids. Wij hadden in elk geval een jongeman die ons alle vrijheid liet zodat we eigenlijk na 5 minuten al bezig waren aan onze "private-tour"

Ik zou in elk geval nooit het dubbele betalen voor die "fotografie tour"...
- Christian
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
Foto tour heb je zeker niet nodig. Wij hebben ook niet de foto tour gedaan en werden alleen bij de bekende straal een beetje opgejaagd om door te lopen omdat we anders de aanwezige foto tour voor de voeten zouden lopen. Maar eenmaal ervoorbij waren we vrij te staan en lopen waar we wilden. Bij de bekende straal moet je gewoon een klein beetje brutaal zijn en je eigen foto maken ook al vragen ze je door te lopen, jij hebt er tenslotte ook voor betaald.
Deze foto gemaakt zonder foto tour.
939 Antilope Canyon by Pipo Chris, on Flickr
Deze foto gemaakt zonder foto tour.

Voor alle foto's
http://www.flickr.com/photos/pipochris/sets/
YouTube
https://www.youtube.com/user/werfje/
http://www.flickr.com/photos/pipochris/sets/
YouTube
https://www.youtube.com/user/werfje/
Ik vond het absoluut WEL de moeite waard. Weet niet precies welke tour operator je aan het bekijken bent, ik heb http://www.navajoantelopecanyon.com/tours.html gebruikt en was zeer tevreden.
MIjn verslag: http://blog.travelpod.com/travel-blog-e ... /tpod.html
MIjn verslag: http://blog.travelpod.com/travel-blog-e ... /tpod.html
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Het hangt er vanaf wanneer. In april zal het wel nog een stuk rustiger zijn dan in juli bvb.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- TsiisSkaaf
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wij vonden de fototour meerwaarde hebben. Je hebt meer tijd voor het maken van foto's. Daarnaast zorgt de gids ervoor dat de groep voor je uit het zicht is, en dat de groep na je blijft wachten totdat de foto's gemaakt zijn. Daarna loopt de groep na je verder en heb je weer alle tijd.
In april vorig jaar waren wij de eerste groep in de canyon en als laatste er uit.
Als je fotografie je hobby is en graag rustig goede foto's wilt maken zou ik de fototour boeken. Wil je foto's maken om thuis te laten zien dan moet je zelf afwegen of je er het geld voor over hebt.
In april vorig jaar waren wij de eerste groep in de canyon en als laatste er uit.
Als je fotografie je hobby is en graag rustig goede foto's wilt maken zou ik de fototour boeken. Wil je foto's maken om thuis te laten zien dan moet je zelf afwegen of je er het geld voor over hebt.
wij zijn drie jaar terug naar de Lower canyon gegaan, gewoon aangesloten bij een groep, geen fototour geboekt, en volop hoogseizoen, half juli
wij hadden een hele goede gids, die ook zorgde dat de groep die na ons kwam (wat echt een heel eind na ons was) op afstand bleef, die toonde waar je best je camera kon houden, die uitleg gaf over instellingen,... Ik had mijn statief niet mee naar beneden en blij toe, want op bepaalde plaatsen is het manoevreren, en als je dan nog een statief meehebt
nu heb ik zelf best een stabiele hand, dus ik had niet het gevoel dat ik mijn statief miste
wij hadden een hele goede gids, die ook zorgde dat de groep die na ons kwam (wat echt een heel eind na ons was) op afstand bleef, die toonde waar je best je camera kon houden, die uitleg gaf over instellingen,... Ik had mijn statief niet mee naar beneden en blij toe, want op bepaalde plaatsen is het manoevreren, en als je dan nog een statief meehebt
nu heb ik zelf best een stabiele hand, dus ik had niet het gevoel dat ik mijn statief miste
- Floydian
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Als je SERIEUS wilt fotograferen moet je een statief meenemen en de fototour gaan doen. Dit geldt voor beide Canyons en ik heb het dan ook over SERIEUS fotograferen. Gaat het je slechts om wat kiekjes te maken en stel je geen hoge eisen aan je fotografie laat dat ding dan thuis en neem ook geen fototour.
Suc6,
Henk
Suc6,
Henk
http://www.flickr.com/photos/henk-meijer" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb zelf een fotografie tour gedaan die meerdere canyons omvat. Naast Antelope Canyon ben ik naar Rattlesnake Canyon geweest en had voor beide canyons in totaal 4 uur de tijd. Ruim voldoende om me helemaal uit te leven en foto's te maken zonder publiek erop.
Dit is de link:
http://www.navajoantelopecanyon.com/tours.html
Have Fun
Dit is de link:
http://www.navajoantelopecanyon.com/tours.html
Have Fun
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Voor de lower hebben wij de normale tour gedaan en de upper met een fototour. Van die combinatie zeker geen spijt gehad. Maar het is inderdaad maar net hoeveel tijd je zelf in het maken van foto's wil steken. Ook zonder statief kan je mooie foto's maken om het thuisfront te laten zien waar je bent geweest. Wil je meer, dan is een fototour echt het overwegen waard.
Zelf liep ik redelijk vooraan bij de groep bij de lower. De gids deed echt goed zijn best om precies aan de wijzen wat de beste plek en de beste hoek voor een foto was. Hij stak duidelijk minder tijd en energie in de mens die achterin de groep zaten. Al met al waren de tips bijna nog beter dan van de gids tijdens de fototour van de upper. Al vond ik het heerlijk dat we daar veel meer tijd hadden om rustig foto's te maken.
Zelf liep ik redelijk vooraan bij de groep bij de lower. De gids deed echt goed zijn best om precies aan de wijzen wat de beste plek en de beste hoek voor een foto was. Hij stak duidelijk minder tijd en energie in de mens die achterin de groep zaten. Al met al waren de tips bijna nog beter dan van de gids tijdens de fototour van de upper. Al vond ik het heerlijk dat we daar veel meer tijd hadden om rustig foto's te maken.
2011 Orlando & Atlanta
2013 Atlanta & Denver - Las Vegas - San Francisco (tijdens shutdown)
2014 Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas
2015 Vancouver - Vancouver via Icefield Parkway & VI
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht