Tja, slangen en schorpioenen kan je natuurlijk altijd tegenkomen. Ik ben met m'n blote voeten op een slang gestapt toen ik van het atrium de woonkamer binnenliep. Was jaren geleden, m'n oudste was een peuter. Lol, en gelukkig maakte mijn gil niet echt veel indruk op haar. In haar herinnering ging de slang naar de Walmart en konden we hem niet meer vinden
Moest een 'pooper-scooper' van de front porch halen, en toen we terugkwamen heb ik m'n meiske op de eettafel geparkeerd terwijl ik op zoek ging naar de slang. Beest was nergens te vinden, dus ik vertelde m'n dochter dat ie vast al ver weg was omdat ik hem zo had laten schrikken. 'Ver weg' voor haar was helemaal naar de Walmart.
En heb al zo vaak schorpioenen in de badkamer gevonden, slangen in de keuken, schorpioenen onder de bank, enz enz enz enz. Maar dat is vooral in Texas. In Utah hadden we slangen in de tuin, maar dat waren bijna altijd grass snakes. Wel een keer een gigantische ratelslang op de straat voor ons huis. En een keer een andere gevaarlijke slang (weet niet meer welk soort) toen ik de auto langs de weg had geparkeerd omdat ik de baby een speeltje moest geven of zoiets. Wilde uitstappen en zag een boze slang zodra ik m'n deur opendeed.
En ben in Utah door een spin gebeten, waarschijnlijk een Black Widow, maar heb ontzettend veel geluk gehad. Flink ziek van geweest en nog maanden pijn in m'n arm, maar geen blijvende schade.
Hier in Florida zie je soms slangen in het water en dat is toch wel erg mooi. Minder leuk is dat ze ook redelijk vaak in zwembaden gevonden worden.
Al met al zou ik zeggen dat je overal slangen, schorpioenen, of andere enge beestjes kan tegenkomen. Gewoon je gezond verstand gebruiken en goed opletten.