Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Death Valley hoe indelen ?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
billie
Amerika-ontdekker

Death Valley hoe indelen ?

Bericht door billie »

Ik weet niet goed hoe ik 17/07/14 kan invullen, volgens mij kan ik niet anders dan wat heen en weer rijden, wie heeft een suggestie om deze dag in te delen.

Op woensdag 16/07/14 : Yosemite --> Death Valley, eventuele stops kunnen zijn :Olmsted point, Tenaya Lake, Tuolumne Meadows (tunnelboom), Mono Lake; Alabam hills, Stovepipe Wells en Mosaic Canyon.
Op donderdag 17/07/14 : Death Valley --> naar Las Vegas is maar 2 uur rijden : Eventueel kunnen we eerst terug naar Stovepipe Wells en Mosaic Canyon indien we er op 16/07 geen zin/tijd meer voor hadden, en daarna ook nog Zabriski Point, Badwater Bassin, Dantes View zien (vooral het stuk Zabriski Point, Badwater Bassin en Dantes view lijkt me wat heen en weer rijden)

Thanks !!
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Death Valley hoe indelen ?

Bericht door Marcopstal »

Zabriskie point ligt vlak bij Furnace Creek, dit kan je bijna eerder wanneer meenemen.

Dante's view neem je best op de route naar Vegas mee.

Tot Badwater is heen en terug voor de hand liggend, onderweg kan je Devil's golf course en Artists Drive meepikken, deze liggen langs deze route.

Je 16/7 lijkt me wel een gevulde dag te worden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De volgorde op de 16e klopt niet helemaal. De tunnelboom is niet in de Tuolumne Meadows maar in de Tuolumne Grove. Dat ligt vanuit de vallei iets voorbij de splitsing naar Crane Flat. Het zal je iets van 2 uur kosten om naar de bomen te lopen. Mosaic Canyon ligt iets voor Stovepipe Wells, maar ik zou dat vergeten, tenzij je al heel vroeg in DV bent. Om er voor terug te rijden lijkt me niet echt de moeite. Of overnacht in SPW in plaats van in Furnace Creek. Maar FC is mooi, en daar is ook voldoende te zien in de omgeving. Neem de 16e wel een kijkje bij de Sand Dunes voorbij stovepipwe Wells, zeker als de zon al laag staat is dat erg mooi. En rij naar Zabriskie Point voor de ondergaande zon.
Voor Bdwater moet je wel heen en weer rijden, maar dat is niet heel erg. Je rijdt vanuit FC eerst langs Devils Golfcourse, dan door naar Badwater, en op de terugweg neem je de detour langs Artist Point. En dan Zabriskie Point (ook erg mooi bij zonsopkomst, zie mijn 2011-verslag) en dante's View.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

In deze route lijkt het mij handiger om in Stovepipe Wells te overnachten.
billie
Amerika-ontdekker

Bericht door billie »

Alweer bedankt voor de info, ik pas hier en daar wat aan. Hotels ga ik nu niet meer omboeken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer