Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

glutenvrij eten

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
dheijboer
Amerika-ontdekker

glutenvrij eten

Bericht door dheijboer »

Hallo,

Weet iemand of er (veel) glutenvrij eten te krijgen is in Amerika?
We gaan een rondreis maken door het (zuid)westen, maar ik heb coeliakie en moet dus glutenvrij eten.
Is er bijvoorbeeld lekker glutenvrij brood te koop?
Heeeeeeeel graag tips (winkelketens, restaurants)

Weet iemand toevallig ook of ik in mijn handbagage in het vliegtuig glutenvrij eten mee mag nemen?
We vliegen met United Airlines.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Hockey
Amerika-expert

Re: glutenvrij eten

Bericht door Hockey »

Heb je de zoekfunctie al gebruikt? Hier een lijst met wat je allemaal mee mag nemen de VS in. Daarin wordt geen onderscheid gemaakt tussen ruimbagage en handbagage, behalve voor vloeistoffen.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Als dat eten is bedoeld om tijdens de vliegreis op te eten, dan is het sowieso geen probleem.
menoxie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door menoxie »

voor de tijd aangeven bij luchtvaartmaatschappij en ze houden er rekening mee.
In restaurants moet je voor je gaat zitten eerst vragen of ze glutenvrij eten hebben, en de meeste hebben dat wel hoor.
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Behalve te vragen of restaurants glutenvrij eten hebben zou ik ook even vragen of ze dan kunnen garanderen dat het inderdaad geheel glutenvrij is. Ik heb wel op menukaarten symbooltjes zien staan dat iets glutenvrij was, met kleine lettertjes erbij dat ze dat niet konden garanderen.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Glutenvrij eten is hier heel erg populair. Meer omdat het 'in' is dan vanwege medische redenen, trouwens. Maar zelfs in ons kleine stadje in Utah had de plaatselijke supermarkt een grote voorraad glutenvrij eten. Brood, cereal, snoepgoed, enz.

In restaurants altijd even doorvragen, en indien mogelijk zelf alvast via internet uitzoeken wat de ingredienten zijn. Desnoods een email sturen met je vraag. Als je naar een buffet gaat, zorg dan dat je zeker weet of de producten die als gluten free aangeduid zijn ook echt de juiste producten zijn. Het gebeurt nogal eens dat een gerecht sneller op is dan gepland en dat er dan iets anders in de bak gegooid wordt, of dat een wazig personeelslid het verkeerde gerecht op de verkeerde plaats neerzet.

En voor de zekerheid ook even de medische termen in Engels opzoeken en opschrijven/in je smartphone zetten. Weet nog dat ik in een gesprek probeerde uit te leggen over een vriendin die 2 dochters met coeliakie heeft en dat ik de juiste term niet kon vinden...m'n vriendinnen snapten echt niet waar ik het over had.

De Engelse term is dus Celiac Disease, en de website celiac.com heeft veel info.
dheijboer
Amerika-ontdekker

Bericht door dheijboer »

Bedankt voor de tip Hockey!
Little Phoenix, ik had inderdaad begrepen dat het nu erg populair is in Amerika, fijn om te weten dat ook de kleinere supermarkten glutenvrij eten hebben!
Celiac Disease wist ik inderdaad dat heb ik in eerder buitenland bezoeken gebruikt. Nogmaals Bedankt!
Marisje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Marisje »

Mijn zoon eet glutenvrij, en dat is super te doen! Walmart heeft heerlijke bagels, brood en zelf wafels en muffins, bij the olive garden hebben ze een speciale gv kaart, en heerlijke pasta! Eigenlijk heeft bijna iedere restaurant een vg kaart, echt een hele fijne plek voor mensen die gv moeten eten.dominos pizza heeft op aanvraag een glutenvrije bodem en ook die wordt perfect klaargemaakt! Vlieg je met klm? Zo ja, helemaal super! Ook daar is het eten erg goed en goed geregeld.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer