Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Panorama Trail
Panorama Trail
Hallo,
We zijn van plan om deze zomer de Panorama Trail in Yosemite te lopen. Wij willen echter met de auto naar Glacier Point, kan dat?
Sabine
We zijn van plan om deze zomer de Panorama Trail in Yosemite te lopen. Wij willen echter met de auto naar Glacier Point, kan dat?
Sabine
Re: Panorama Trail
Wil je deze dan twee keer lopen omdat je dan de auto op moet halen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt met de auto naar Glacier Point, maar hoe haal je die dan weer op?
Heb je al wat gelezen over de PT, bijvoorbeeld op mijn wandelsite?
Marianne
Heb je al wat gelezen over de PT, bijvoorbeeld op mijn wandelsite?
Marianne
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Je dient met de hikersbus van aan de Yosemite Lodge at the Falls naar Glacier Point te rijden. Dan daal je voortdurend terug af tot in de valley. Kijk anders eens op onze blog van vorige zomer voor deze trail en heel wat foto's.
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
kalaman schreef:Je dient met de hikersbus van aan de Yosemite Lodge at the Falls naar Glacier Point te rijden.....

Lijkt me dat iedereen dat zelf mag weten.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
wat voor een ridicule opmerking is dat nu
?
Ik zeg gewoon dat ze de bus dienen te nemen ipv met hun auto naar boven te rijden. Of misschien doe jij de PT naar beneden én dan nog eens naar boven?

Ik zeg gewoon dat ze de bus dienen te nemen ipv met hun auto naar boven te rijden. Of misschien doe jij de PT naar beneden én dan nog eens naar boven?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Four Mile Trail is ook nog een optie.
Vreemde reactie inderdaad en niet een waar TS mee geholpen is (maar ik hoop dat die zich ingelezen heeft inmiddels).
Voor de bus zie hier.
Marianne

Vreemde reactie inderdaad en niet een waar TS mee geholpen is (maar ik hoop dat die zich ingelezen heeft inmiddels).
Voor de bus zie hier.
Marianne
- US-fanboy
- Amerikakenner
Heb ik in het verleden inderdaad gedaankalaman schreef:wat voor een ridicule opmerking is dat nu?

Het woord dienen zoals jij dat gebruikt betekent dat het een verplichting/voorschrift is. Er is echter helemaal geen verplichting/voorschrift om dat te doen. Als je bedoelt dat het verstandig is dan heb je gelijk.
Het kan echter ook zijn dat TS iemand bij heeft die niet wil gaan hiken en dat deze persoon de wel-hikers naar boven brengt en zelf weer naar beneden rijdt.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het Vlaams gebruikt het woord dienen anders dan het Nederlands. Maar los daarvan is het wat vergezocht om te denken dat iemand ze af wil zetten of dat ze heen en weer zouden willen lopen. In het laatste geval zou eerst omhoog en dan naar beneden logischer zijn, vreemd dat jij het andersom hebt gedaan.
Marianne

Marianne
- US-fanboy
- Amerikakenner
We waren jong en onervaren. En inderdaad... de auto moest wel opgehaald worden 
En over het afzetten... dat hebben we ook al een keer gedaan, toen mijn (wat oudere) zwager mee was en het helemaal niet zag zitten om een end te gaan lopen.

En over het afzetten... dat hebben we ook al een keer gedaan, toen mijn (wat oudere) zwager mee was en het helemaal niet zag zitten om een end te gaan lopen.
Even een vraagje die niet rechtstreeks met de panorama trail te maken heeft, maar toch.
Wij doen deze wandeling volgende week ook. En de nacht ervoor slapen wij in Curry Village, maar de nacht erna niet meer. Dus gaan we moeten uitchecken alvorens die wandeling te doen.
Is het mogelijk om ergens ons eten en drinken in een bear locker te doen zonder dat we in Curry Village overnachten? Of is het overdag geen probleem om je eten in de auto achter te laten?
Wij doen deze wandeling volgende week ook. En de nacht ervoor slapen wij in Curry Village, maar de nacht erna niet meer. Dus gaan we moeten uitchecken alvorens die wandeling te doen.
Is het mogelijk om ergens ons eten en drinken in een bear locker te doen zonder dat we in Curry Village overnachten? Of is het overdag geen probleem om je eten in de auto achter te laten?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Overdag kun je je spullen wel in de auto laten, dat doen alle dagjesmensen ook. Je kunt na het uitchecken je auto op het (openbare) parkeerterrein bij CV zetten, dan ben je ook aardig dichtbij bij terugkeer van de wandeling. Of je rijdt naar de day use parking bij Yosemite Village (dichter bij het startpunt van de bus).
Bij veel trailhead parkings zijn bearlockers aanwezig. Er is een trailhead parking vlak bij Happy Isles maar daar zijn niet veel parkeerplaatsen en ik denk niet dat daar lockers zijn. Dus gewoon in een van de grote parkeerplaatsen gaan staan en alles in de auto laten.
Marianne
Bij veel trailhead parkings zijn bearlockers aanwezig. Er is een trailhead parking vlak bij Happy Isles maar daar zijn niet veel parkeerplaatsen en ik denk niet dat daar lockers zijn. Dus gewoon in een van de grote parkeerplaatsen gaan staan en alles in de auto laten.
Marianne
Wel zorgen dat je ruim voor zonsondergang weer terug bent. Niet alleen uit veiligheidsoverwegingen, maar wij hadden op de grote parkeerplaats bij Curry Village een mooie 'waarschuwing' onder de ruitenwisser toen wij daar op het terras pizza aten als avondeten. Op de achterbank stond de (nieuwe/lege) koelbox en dat was toch echt niet de bedoeling, blijkbaar herkennen beren de vorm
Op de camping bewaarden we eten/drinken/toilettas vanzelfsprekend in de foodlocker, maar ik weet sinds onze 'bon' (geen boete hoor) dat er ook op parkeerterreinen foodlockers staan voor dagjesmensen die er in de avond (nog) zijn: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/bears.htm

Op de camping bewaarden we eten/drinken/toilettas vanzelfsprekend in de foodlocker, maar ik weet sinds onze 'bon' (geen boete hoor) dat er ook op parkeerterreinen foodlockers staan voor dagjesmensen die er in de avond (nog) zijn: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/bears.htm
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
De bus vertrekt vrij laat in de ochtend, wij hadden last van jetlag en dan is het toch een hele tijd wachten tot 8.30 uur. Er is echter genoeg te doen, ontbijten, eekhoorns en toeristen kijken en informatie inwinnen bij de rangers aan de balie.
Succes met de bedden in Curry Village trouwens
Ons oorspronkelijke plan was om met de auto naar Glacier Point te rijden om hem vervolgens de volgende dag op te halen, blij dat we dit niet hebben gedaan, zou zonde van de tijd zijn geweest. De rit naar boven was in ons geval erg leuk. Onze chauffeuze vertelde feiten, roddels, leuke verhalen en daardoor was de rit erg snel voorbij. Ze had een scherp oog voor beren.
Succes met de bedden in Curry Village trouwens

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht